Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele blaadjes aan de onderkant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

gele blaadjes aan de onderkant

Korting op 420shop
    hallo.
    ik heb een aantal weken mijn eerste kweekje gestart.
    ze staan nu in een nis van 90 bij 90 ong 2 meter hoog , in een kamer van ongeveer 20 graden.
    ze krijgen geen voeding en kraanwater.
    ik heb het probleem dat bij 2 plantjes (focus nu op een ) aan de onderkant de blaadjes geel worden,
    ze staan nog lang niet in de bloei en zijn paar weken oud:

013.jpg012.jpg011.jpg

ze staan onder 2x36 tl 24/7.
    enig idee wat dit is?
    ze staan in 30 liter potten met normale potgrond.
    Last edited by tokedaily; 3 September 2012, 20:49.

Re: gele blaadjes aan de onderkant

Volgens mij is dit gewoon een gebrek aan voeding. Normale potgrond bevat voeding, maar ongeveer voor 6 weken. (Ligt er natuurlijk wel aan wat voor potgrond je gebruikt). Dit raakt langzamerhand op. Als dit op is, wat mij op dit moment het geval lijkt, dan zul je de grond moeten verrijken. Ik ben zelf ook een beginner. Dit jaar is mijn eerste kweek. Ik verrijk met grond met Plagron bloeivoeding. Voor een liter van dit spul betaal je 10 euro. Je gebruikt 5ml bloeivoeding per liter water. Naar mijn idee werkt het prima en is het een simpele oplossing.

Comment

Comment

Beetje bloeivoeding ken inderdaad geen kwaad maar je plant ziet er verder netjes uit , lekker boeiend dat er onder een blaadje geel word .

Comment

achja, hoel langer je draan werkt hoe meer je wilt dat het gezonde dames worden... denk je dat ze verder bijna de bloei in kunnen? ik dacht nog een flinke week/2 weken

Comment

Beetje gestrekt maar oke, je zou eventueel om bladproblemen te voorkomen een beetje groei en bloeivoeding kunnen mengen. In bloeivoeding zitten meestal niet alle stoffen die de plant nodig heeft, en dat zogt er ook voor dat je bladeren geel worden.

Dat je blaadjes geel worden is omdat de plant voeding gaat halen uit de bladeren waardoor deze geel worden en zullen afvallen.

Zet je TL trouwens eens wat lager, ze hebben zoveel strek dat als je dalijk toppen eraan hebt dat ze omvallen.
            Ventilator helpt bij de training van de stam.

Comment

Bezig...
            X