Mededeling

Collapse
No announcement yet.

weckpotten reinigen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

weckpotten reinigen?

Korting op 420shop
    Ik heb 6 weckpotten op de kop getikt voor 5 euro, hier heeft alleen van alles ingezeten (suiker/zout/cacao enz)
    Mijn vraag is nu: krijg ik die nog schoon??en zo ja, waarmee??
    alle luchtjes moeten eruit als je er wiet in wil bewaren lijkt me.
    Of kunnen ze weer bij het grofvuil?
    Last edited by Jointjedraaien; 30 July 2015, 23:06.
    Shivaman-s-Amnesia-scrogg

Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
    (running)

Re: weckpotten reinigen?

Misschien was het handiger geweest om ze eerst goed af te wassen(je weet wel in de keuken of misschien in de vaatwasser) voordat je hier poste.
    Als je de pot wast voor de zekerheid de rubberen ring weg halen (als dit mogelijk is) en deze los schoon maken in de gootsteen (vaatwassers hebben nogal agressieve schoonmaakmiddelen die de gebruiksduur van het rubber verminderen).
    Last edited by max390; 7 September 2012, 09:20.

Comment

Ow.. nee dat had ik nog niet gedaan.... Tuurlijk heb ik ze afgewassen!! Al 3 keer !!
      Maar die geuren blijven erin hangen.. ook na 3 weken open te hebben gestaan buiten...
      De vraag is dan meer.. waarmee kan ik ze het beste reinigen, zonder dat dat ten koste gaat van de wiet..

(running)

Comment

gewoon afwas middel en dan is het klaar schoner dan schoon word het niet en de geur verdwijn vanzelf als je er wiet in doe
        God was never on your side..

Comment

Ok.. thx.. dit is precies wat ik 3 weken geleden heb gedaan.. potten afgewassen, rubbers eruit gehaald, die appart afgewassen... alleen toen niet echt een soppie gebruikt.. daar waar ik niet wist wat voor invloed dit op de wiet zou gaan hebben.. ze gaan nog es ff goed het sop in

(running)

Comment

Soda en heet water.
            Soms laat ik ze ook een paar dagen staan vol water/soda om de geur te neutraliseren, maar ik weet niet of het tegen sterke kruidengeur werkt.
            Die rubbers weggooien en nieuwe halen bij de Blokker of Marskramer o.i.d.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X