Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

    @Lange Fred: Het is duidelijk dat je mijn verhaal gewoon niet begrijpt. Misschien moet jij toch wat minder gaan blowen.

    Comment


      #17
      Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

      Zelfs ik begrijp het: als je 4 jiffy potjes met een gezamenlijk een oppervlakte van 10 cm * 10 cm wil belichten dan is het zinloos om dat met een HPS van 600 watt te doen, omdat die een oppervlakte van 100 cm * 100 cm kan belichten. Met een kanon op een mug schieten, noem ik dat.

      Comment


        #18
        Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

        HIj vraagt toch voor de eerste weken?
        En spreekt over een plantje.Dus neem aan dat ze al ontkiemt en geplant zijn.
        Als je de zaadjes meteen in je uiteindelijke medium plaatst voorkomt dit stressen en is beter voor het door schieten van de plant.
        Jiffy hier voorgoei potje daar..... Sorry ik voel hem nog steeds niet.

        Heb wel een dikke amnees toeter op maar toch jij voelt hem ook hehe
        Het is mij die 50 euro stroom wel waard!Als je uiteindelijk ook meer opbrengst hebt verdien je die 50 euro wel terug door NIET naar die coffeeshop te hoeven.
        Dat is al met 5 gram amnesia goed te maken .
        SNap je mij ook?

        Maar goed ik zou zeggen succes ermee en ik kijk wel toe.

        Comment


          #19
          Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

          150 watt hps beschijnt 50 cm bij 50 cm,is je plant bijna die breedte dan overschakelen naar 600 watt.

          Comment


            #20
            Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

            Ik vind het best lange fred. Als je zonodig zaailingen met een 600 watter wil belichten: ga gerust je gang. Schade zullen ze daardoor echt niet oplopen. Maar een kleine oppervlakte belichten met een lamp voor een veel grotere oppervlakte is niet meer of minder dan lopen in de regen. Het meeste valt naast je, maar je wordt toch nat. Alleen, regen is gratis en elektriciteit niet.

            Comment


              #21
              Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

              Ehehe

              Ik denk er uiteindelijk toch een paar naast te zetten, mss 3 plantjes dan. Om niet in de regen hoeven te lopen
              Ze zijn nu net begonnen met het ontkiem-stadium; Ik zet wel een verslagje op als alles wat begint te draaien.

              bedankt voor de informatie iedereen!

              Comment


                #22
                Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

                zou er 5 zetten in dobbelsteen motief,hoef je ook minder lang voor te groeien,den 7 dagen max

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

                  Hmm ok, ja ik ga wel direct op 12/12 dus geen voorgroei

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

                    250 watt lamp voor een 600 watt transfo, goed bezig. Vooral als je dat beter advies noemt.

                    600 watt voor zaailingen is overkill, 400 is dat al. Ik heb nog nooit zo'n gezonde zaailingen gehad als vorig jaar, toen begon ik onder 2 tl'en en 3 coolwitte spaarlampen.

                    Comment


                      #25
                      Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      250 watt lamp voor een 600 watt transfo, goed bezig. Vooral als je dat beter advies noemt.

                      600 watt voor zaailingen is overkill, 400 is dat al. Ik heb nog nooit zo'n gezonde zaailingen gehad als vorig jaar, toen begon ik onder 2 tl'en en 3 coolwitte spaarlampen.
                      En vervolgens kon je weer alles verplaatsen en verbouwen bla bla bla.


                      Ieder zijn eigen ding.
                      Last edited by lange fred; 14 September 2012, 20:32.

                      Comment


                        #26
                        Re: Eerste weken - 600 hps watt te sterk voor zaailingen?

                        Oh neen, 5 minuten werk. Als je daar een hoop geld mee kunt uitsparen is dat mooi meegenomen.

                        Trouwens, het is een hobby. Daar kruipt tijd in en de bedoeling is dat je dat leuk vindt. Ik begin nu aan een scrog, das 10 keer meer werk.

                        Comment

                        Bezig...
                        X