Rare geur na het oogsten !

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Peetie
    Senior Stoner
    Member
    • May 2012
    • 31

    #1

    Rare geur na het oogsten !

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Mijn plantjes zijn zo'n 5 dagen geoogst en ze missen die echte wietgeur. Ze ruiken eerden naar gras en hooi. Keert die wietgeur nog terug of is er iets mis met mijn plantjes? Ze hebben wel een tijdje te hoog in temperatuur gestaan (nadeel van een mooie zomer). Ook moet ik erbij zeggen dat de geur in mijn tentje nooit overdreven was hoewel er toch 16 plantjes stonden (10 x WW, 3x critical en de rest Fruit spirit allen van royal queen). Nog iets te vroeg om iets over de smaak te zeggen.
  • Blani
    Ultra Grower
    • Jun 2011
    • 2004

    #2
    Re: Rare geur na het oogsten !

    Ikzelf doe altijd moeite om juist van die wietstank af te komen, door te fermenteren, langzaam te drogen en maandenlang te curen. 't Is maar wat je wil...
    Misschien moet je gewoon even wennen aan die smaak. De kwaliteit is er niet minder om - in mijn ogen integendeel.

    Comment

    • Thurgood Jenkins
      Grower
      MemberLucky Member
      • May 2012
      • 695

      #3
      Re: Rare geur na het oogsten !

      Je zult je wietje moeten CUREN!!!!
      "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

      Comment

      • Blani
        Ultra Grower
        • Jun 2011
        • 2004

        #4
        Re: Rare geur na het oogsten !

        Van curen wordt de "wietgeur" alleen maar minder. Gelukkig komt dan juist het echt bouquet van de plant boven: Harsig, bloemig, zoet... zalig.

        Comment

        • langenl
          Senior Grower
          MemberLucky Member
          • May 2012
          • 759

          #5
          Re: Rare geur na het oogsten !

          Mijn Cheese is nu nu zo,n 4 weken bezig met drogen en zit inmiddels in een pot . Het schijnt dat de smaak na zo,n 6maanden perfect is .... ff wachten nog dus

          Comment

          • Jointjedraaien
            Admin
            Admin
            • Oct 2007
            • 4362

            #6
            Re: Rare geur na het oogsten !

            Heb je de planten direct na het oogsten geknipt? Of zit er nog veel bladmateriaal aan?
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment

            • Peetie
              Senior Stoner
              Member
              • May 2012
              • 31

              #7
              Re: Rare geur na het oogsten !

              Er zit nog veel bladmateriaal aan, ik heb alleen de grootste bladeren verwijderd.

              Comment

              • Cookaap
                Elite Grower
                • Dec 2011
                • 2730

                #8
                Re: Rare geur na het oogsten !

                Dat had ik ook met mijn vorige oogst, ze roken niet echt naar het bekende wiet geurtje zoals het hoort. Het ruikt idd een beetje naar gras dat komt door de chlorofiel die nog moet worden afgebroken. Maar je moet ze gewoon verder laten drogen tot dat je het lekkere geurtje weer herkend.

                groet Cookaap

                Comment

                Bezig...