Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

6400k

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    6400k

    Korting op 420shop
    Hallo mede stoners,

    Ik ben al langs blokker , elektro world geweest voor een groei lamp.Ze weten niet eens waar ik het over heb! Heb ik zelf maar gekeken en ze hebben alleen maar 2700k(bloei) weet iemand waar ik goedkope groei lampen 6400k vandaan kan halen ? ik wil graag white widow gaan scroggen. Dus moet ze eerst in de groei zetten op 18/6 kan iemand mij helpen? bedankt !!

    mvg Nck

    #2
    Re: 6400k

    growshop ? online is er ook veel te vinden..
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: 6400k

      http://lmgtfy.com/?q=Groeilamp

      Comment


        #4
        Re: 6400k

        Met "cool white" TL-buizen of spaarlampen kun je prima voorgroeien. (Met warm-white ook, als je niet bang bent voor een beetje strek.) Dat soort lampen kun je bij de supermarkt of bouwmarkt kopen, zonder het personeel af te schrikken met enge woorden als "groeilampen".

        Comment


          #5
          Re: 6400k

          Wat voor lamp ? HPS, Spaar, TL ???
          TL en spaarlampen kan je gewoon bij de doe-het-zelf halen.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: 6400k

            9 op 10 is 2700K, zitten hier en daar wel coolwitte tussen ook. Beter zoeken. Bij Hubo hebben ze ze, bij Gamma en free time ook.

            Comment


              #7
              Re: 6400k

              Bedankt allemaal ! ga morgen is kijken. Heb bij de gamma gevraagd voor 6400k hadden ze niet maar de hubo zit 500 meter verderop. Aan de beste man bij de gamma, wie ik het vroeg wist het maar als te goed hij zij ook moet je voor naar een speciaalzaak haha. En het moet een spaarlamp zijn heb het eerder met van die terrarium lampen gedaan en hij strekte te erg bedankt ik ga white widow x big bud scroggen veel zin in!

              Comment


                #8
                Re: 6400k

                Dat soort dingen weten ze ook niet, is mijn ervaring.
                Kijk gewoon zelf naar de cijfertjes op de doos, daar kun je alle gegevens vinden.
                6400K is er trouwens niet, 6500K wel, bijvoorbeeld de 865 van Philips.
                Cool white (4300K) kun je trouwens ook prima onder groeien.

                Een andere oplossing is, daar issieweer, T-neon.
                Er zijn armaturen van (2x) 36, 55 of 75W en de buisjes zijn verkrijgbaar als 2700K (bloei), 6500K (groei) en 9500K (stek/zaailing)
                Tneon.JPG
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 6400k

                  Er staat niet altijd de kelvins op, hoe kan ik het nog meer zien?
                  En bedankt voor de reacties.

                  Comment


                    #10
                    Re: 6400k

                    Tl lamp kleur Coolwhite of spaarlamp kleur coolwhite en dan naar de nummertjes kijken op de doosjes
                    Warmwhite kan je ook gebruiken
                    God was never on your side..

                    Comment


                      #11
                      Re: 6400k

                      Oorspronkelijk geplaatst door NckGanja View Post
                      Er staat niet altijd de kelvins op, hoe kan ik het nog meer zien?
                      Aansteken.
                      Hoe witter het licht, de hoger de kleurtemperatuur.
                      Geel licht heeft een lagere temperatuur.

                      Het zou altijd op de doos of op de lamp zelf moeten staan.
                      Een lamp zonder gegevens zou ik eigenlijk laten liggen.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #12
                        Re: 6400k

                        Hallo allemaal,

                        zonet langa de growshop.geweest "de kweek planeet" arnhem , wat een balle winkel! Ik vroeg voor een groeilamp en hij kwam meteen met 600 watt hps aanzetten ik vertelde dat ik gewoon voor de hobby kweek een groeilampje wou. Er werd gelachen daaro omwat ik vroeg. en dat ik er geen verstand vam had. En dat er met dat zon licht niet te kweken valt... waar ik om vroeg ik netjes vertelt dat ik p&g ga gebruiken voor de bloei hij zij dat ik die betereteen bij het vuil neer kan zetten dat dat niets opleverd ik dacht echt wow xD dus nu maar onder tl proberen ik ga maar ff naar de hubo kijken of zij wathebben... hij wist niet eens wat " 2700 / 6400k " was haha. gr nick

                        Comment


                          #13
                          Re: 6400k

                          Helaas is dat bij het merendeel van de growshops, dat ze weinig kennis van zaken hebben, da's niet voorbehouden aan deze regio.
                          Vaak hebben ze ook maar een heel beperkt aanbod, daarom zoek ik meestal online, net zolang tot ik een shop vind die alles kan leveren wat ik zoek, en dan bestel ik het gewoon.
                          TL buisjes moet je wel kunnen vinden. Desnoods loop je een lampenwinkel binnen en laat je ze bestellen.
                          Dan moet je niet voor groeilampen vragen natuurlijk, maar voor TL in ##Watt, T5 of T7 van ##K. Het gaat niemand wat aan wat jij met die lichten moet eh..
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: 6400k

                            Ja inderdaad jammer! Bedankt voor de tips. Ik heb nog aquarium tl buizen hoe kan ik zien of deze voldoen aan de eisen? Mvg Nick

                            Comment


                              #15
                              Je kunt alle mogelijke lampen bestellen bij een verlichtingsgroothandel in Den Bosch. Mag geen reclame maken maar Google maar eens daarop.

                              Comment

                              Bezig...
                              X