ik heb deze lampenset vandaag binnen weet iemand welke draadjes waar in moeten? moet die van de lamp in l n van de voeding of die van de stroomkabel
Lampenset 400W (kap, trafo, lamp philips)
Collapse
X
-
Tags: Geen
-
Re: Lampenset 400W (kap, trafo, lamp philips)
stroomkabel naar trafo, trafo naar lamp. anders hangt die trafo er maar bij voor piet snot.
mvg en welkom,
Potty -
Re: Lampenset 400W (kap, trafo, lamp philips)
L is fase (bruin), N is Nul (blauw) van je voeding ...
met je tijdklok schakel je je vsa... die schakelt vervolgens je lamp...
vergeet je lamp en vsa niet te aarden !!!! (groen/geel)Comment
-
-
Re: Lampenset 400W (kap, trafo, lamp philips)
Misschien toch even vermelden dat een schakelkast zeker wel aan te raden is. Die tijdsklokjes van de gamma en konsoorten zijn niet gemaakt om dat vermogen te schakelen.
Naar verloop van tijd kunnen de contacten doorbranden. Een schakelkast is makkelijk zelf te maken of je kan er natuurlijk ook een kopen
.
Comment
-
Re: Lampenset 400W (kap, trafo, lamp philips)
voor 400W al ? ik heb er 1 van 6 euro van de growshop, die kan tot 3500W schakelen.. ik gebruik alleen wel "maar" 250W ... die klok wordt niet eens warm....
maar al met al wet een goeie aanrader, mocht ie wel ineens 2x600W erop knallen
..
Comment
-
Re: Lampenset 400W (kap, trafo, lamp philips)
Een vriend van me had ook een 400w lamp en dit ook gewoon op een goedkoop schakelklokje gehangen en na een half jaar waren de contacten volledig weg gebrand. Je mag de piekstroom niet onderschatten bij het inschakelen van hps lampen.
Zal ook wel van klok tot klok afhangen maar kan beter op safe spelen
Comment






Comment