Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

12/12 Bij start. Goed of Slecht?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    12/12 Bij start. Goed of Slecht?

    Korting op 420shop
    Heey medesmokers!

    ik had eventjes wat vragen ter informatie .

    Is het goed om een kweek op 12/12 te starten?
    Hoeveel weken zit de plant dan in de groeifase?
    Groeit de plant wel voldoende met 12u licht in het begin?

    Just some noob questions waarschijnlijk .
    Maar heb nog nooit een kweek gestart op 12/12. wil dat nu eens proberen omdat de elektriciteitsrekening anders oploopt :p...

    Greetz!

    #2
    Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

    Heb je dan geen kans dat je plant gelijk in bloei wil schieten? (Zeker als het geen autoflower is?) Je hebt kans dat je met zoiets eindigd
    yYHj4h.jpg

    Ben zeker geen expert, dus ik zou wachten met de definitieve beslissing tot er iemand met meer kennis voorbij komt. Maar anders is het zonde van die paar euries toch?

    Comment


      #3
      Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

      Als je effe de zoekfunctie gebruikt vind je zelf wel het antwoord. Zijn genoeg kweekverslagen op 12/12 en tips in dit subforum.

      Comment


        #4
        Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

        @Jansen86: Dat plaatje, da's de mooiste micro-kweek ever. Daarmee kun je in een kweek doen in een schoenendoos.
        Enig idee hoe dat gekweekt is? Ik zou gokken op stekjes (vrijwel) direct op 12/12?

        Comment


          #5
          Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

          Kijk eens op het forum van NoMercy daar hebben ze een apart topic aan het 12/12 gebeuren gewijd
          En je vindt er nog meer over 12/12, het is zeker aan te raden

          Comment


            #6
            Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

            Tte gek,Bonsaiweed,nog nooit eerder gezien.
            Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

            http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

            Comment


              #7
              Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

              Hehe, opgepikt op reddit/microgrowery. Hoop gekke amerikanen, maar zitten wel een paar goeie ideeen tussen.

              these were given to me as clones, which were about 3 weeks old, i potted them and put them outside in my vegie garden, at the time it was 3/4's through winter - they didn't grow much height during their time in the garden, but they did bud.

              as the days were short, the plants started to flower almost straight away, and as the seasons turned the days got longer.. and they seemed to stop producing buds all together (although what buds were on the plants didn't die nor did they grow)

              i've since invested in a proper little setup, and have shifted them to 12/12, and they've been this way for about a week now.

              i'm just wondering since they've been grown outdoors for upto 2 months, going from short days to long days - am i out of place to expect a lot more growth out of these, or is the size they are now, going to be it?
              Dit is ook een leuke ziXFm.jpg

              Comment


                #8
                Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

                Zeker als je vanuit zaad start is het vooral afhankelijk van de strain die je kiest of ze gaan strekken of klein blijven.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Zeker als je vanuit zaad start is het vooral afhankelijk van de strain die je kiest of ze gaan strekken of klein blijven.
                  Het is de bubblegun and spliff strawberry van spliff seeds.

                  Ik heb er al wat over opgezocht en gevonden maar nergens vind ik een duidelijk antwoord op de vraag als je evenveel kan bereiken dan als je start met 18u licht.

                  Mss kan u wat duidelijkheid brengen ?

                  Comment


                    #10
                    Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

                    Ik heb gelezen in highlife dat dit soort kweekjes ideaal zijn voor in kleine ruimte, daarbij kun je er een stuk meer neerzetten want ze gaan in kleinere potten.
                    Ik heb nu van RQS Power Flower liggen die ik volgende week ga ontkiemen, ik was van plan om hiervan een kweekverslag te plaatsen om dat ik ook meteen op 12/12 wil beginnen.
                    Ik laat ze wel eerst boven de grond komen onder TL en al gelijk in 6l potten.
                    Daarna meteen op 12/12.
                    Als het goed is groeien ze dan ongeveer nog 3 weken, het ligt aan jezelf of ze gaan strekken of dat ze klein blijven, bij mij is het de bedoeling dat er 1 dikke hoofdtop aan komt en 4 zijtoppen.
                    Veel succes in ieder geval, maak er ook een verslag van, zou leuk zijn.

                    Comment


                      #11
                      Re: 12/12 Bij start. Goed of Slecht?

                      die kleine plantjes zijn little dwarf autoflowers, daar heb ik er oo nog een aantal van liggen.
                      die worden niet groter dan 20 cm sommige zelfs 12 cm en dan krijg je er een soort tennisbaltop aan.
                      is wel grappig.
                      12/12 is geen probleem, dat doe ik zelf ook en dan worden ze nog een meter hoor.
                      ik ontkiem, zet ze in een plug tot de lobblaadjes open zijn en 2 dagen later gaan ze op 12 uur.
                      helemaal top

                      Comment

                      Bezig...
                      X