Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

    Korting op 420shop
    ben wat informatie aan het zoeken om een goedkope en goede tent aan te schaffen, wie kan me helpen??? dacht miss aan een LFG spectrabox professional II van 200w of 250w???

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    hoe hoe is de werking van zo een ledlamp,?

    #2
    Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

    Ik zou goed informeren naar de led verlichting.Ik heb het geprobeerd op led verlichting maar dat was een groot drama.Denk dat je beter een hps lampie kan pakken.Dat levert meer op en is ook wat makkelijker kweken dan met led.

    Gr Goud

    Comment


      #3
      welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

      600watt hps nemen zal je veel meer opbrengen in opbrengst ten opzichte van stroomverbruik of een led, die 200 of 250watt is wat de weinig voor die ruimte.... 400watt hos kan ook nog wel maar ik zou injouw geval voor 600 gaan :p

      Comment


        #4
        Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

        het zou eigenlijk de bedoeling zijn om stroom vriendelijk te werken en om het warmtes te vermeiden....

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        en welk led heb je soms gebruikt???
        Last edited by jezus007; 19 October 2012, 08:28. Reden: typfoutje

        Comment


          #5
          Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

          Led is niet "stroomvriendelijk". De teelt duurt langer en de opbrengst per watt opgenomen vermogen ligt ongeveer de helft lager in vergelijking met HPS-lampen.

          Comment


            #6
            Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

            en wat bedoel je met langer?? en led verbruikt toch wat minder??

            Comment


              #7
              Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

              jezus007

              led heeft tegenover de voordelen ook behoorlijk wat nadelen. dat proberen de medeforumgebruikers in hun reacties op jou vraag duidelijk te maken. Goudeerlijk heeft het geprobeerd net als mij en Xtreme zit bij het juiste eind met ongeveer de helft verhouding gram watt in vergelijking met HPS.

              we proberen je juist geld te laten besparen met het advies om voor hps te gaan totdat led heeft bewezen rendabeler te zijn.

              greetz

              Comment


                #8
                Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

                Langer is het tegengestelde van korter: dus als een kweek onder HPS 11 weken duurt, kun je daar bij leds gerust 2 weken bij optellen. Een led-unit van 250 watt gebruikt 250 watt, een HPS-lamp van 250 watt gebruikt eveneens 250 watt. Beide lampen verbruiken gewoon evenveel. Alleen is bij leds onder het zelfde wattage de opbrengst de helft lager. Lees anders eens op dit forum hoe het anderen vergaan is met leds: daar word je niet vrolijk door.

                Comment


                  #9
                  Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

                  en wat kan je dan tegen warmte doen dan ??
                  cooltube is dat goed zoiets???

                  Comment


                    #10
                    Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

                    Warmte zuig je gewoon af met een afzuiger. Verder moet je je lamp, afhankelijk van het wattage, op een bepaalde hoogte hangen. Maar al die vragen die je rijp en groen afvuur, zijn allen al vele malen aan de orde geweest. Neem nu eens de moeite om zelf iets uit te zoeken. Dit forum staat boordevol goede informatie.

                    Comment


                      #11
                      Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

                      het is gewoon... heb ooit een tent gehad van 1m20 met een hps van 400w maar ik kreeg de temperatuur ni onder de 35 graden behalven snachts... dacht toe aan een cooltube ec en ph meters ... maar het is er niet van gekomen... nu zou ik toch wa graag verbeteren kwa opbrengsten moest ik terug beginnen?

                      Comment


                        #12
                        Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

                        hallo jezus ik ben hier ook nieuw en ik ben ook nog zoekende.. maar ik denk dat de enige manier om erachter te komen is, gewoon zelf proberen..
                        er is me opgevallen dat hier al heel lang hetzelfde geroepen word terwijl de ontwikkelingen doorgaan..
                        als ik hier info post wat ik heb gevonden op andere sites word ik neergezet als leugenaar..
                        maar de hps kwekers mogen gewoon alles roepen.. (zonder bron)
                        als je voor zekerheid wil gaan zou ik hps halen..
                        als je toch lage kosten per maand wil ( en dan bedoel ik niet in verhouding met je opbrengst), of je wil gewoon leds testen.
                        dan zou ik toch voor led kiezen, al heb je kans dat je de helft minder opbrengst hebt wat de jongens zeggen..
                        aan het einde van de rit zou je dan meer kwijt zijn voor zelfde gewicht aan wiet.. (als dit allemaal waar is)
                        ik heb ook hele andere dingen gelezen..
                        ik kan er zelf nog niets over zeggen.. mijn plantjes moeten nog wel even

                        kortom leds staan nog in de kinderschoenen en worden nog getest en doorontwikkeld en zal echt de toekomst worden..
                        maar of het nu al de strijd aan kan gaan met hps zal je zelf moeten ondervinden..

                        ik kan je wel vertellen dat de ledkwekers flink in de minderheid zijn..
                        en er zijn meer ''led-haters'' dan ''hps-haters'' hier dus trek je eigen conclusies

                        Comment


                          #13
                          Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

                          De meeste mensen zijn kopschuw geworden voor leds. De ufo's met 2 spectra zouden in eerste aanleg het summum zijn. Ze bleken evenwel voor geen meter te werken. Dutch Green Growlights introduceerde in 2008 een lamp met een veel breder spectrum. Dokkie heeft er redelijk meegedraaid, maar kort nadien zijn units in de verkoop gedaan. Overigens heeft DGG nauwelijks iets aan produktvernieuwing gedaan. Thans zijn er leds op de markt met een veel hoger rendement, maar ze worden door DGG nog niet gebruikt: je betaalt toch ook niet de nieuwprijs voor een auto, die al 4 jaar in de garage te koop staat?
                          Onlangs zag ik op een site een novum: er worden witte leds toegevoegd. Echter witte leds bestaan niet: het zijn gewoon 2 of 3 componenten leds die monochromatisch licht uitzenden in de kleuren rood, geel en blauw. Die gemengde kleuren -die op het oog wit lijken met een blauwzweem- zouden ineens ongedierte en schimmels bestrijden. Waarom zouden de kleuren gebundeld in 1 led ineens ongedierte bestrijden en dat niet doen bij afzonderlijke rgb-leds? Ik ben geen led-hater: eerlang zullen de leds de HPS gaan evenaren of overtreffen. Wat ik wel stuitend vind, is dat verkopers met allerlei hele en halve waarheden een produkt aanprijzen dat volgens hen beter is dan de HPS, terwijl het tegendeel nu nog het geval is.

                          Comment


                            #14
                            Re: welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

                            gaat denk niet om haters al begrijp ik je opmerking, ik heb nee had een ufo besteld en niet geleverd gekregen, dat is minder maar waar, dit is niet de eerste keer, maar veel pro kwekers die ik kan hebben alle soorten led geprobeerd die gasten hebben geld zat en wilde weten of het werkte, deze week heb ik de werkelijkheid gezien bij anderen, led kan je mee laten groeien dat is een plus punt, maar echt bloeien nee, dus je kan kostebesparend eerst op led en daarna afbloeien met hps maar of dat bevoordelijk is zou ik niet kunnen zeggen, ik blijf proberen met led en hps te gaan experimenteren want led is de toekomst dat staat vast maar wanneer wij ook met led mega voordelen behalen is denk nog de vraag

                            Comment


                              #15
                              welk led lamp voor grow tent van 120 x 120 x 200

                              Koop allemaal maar een dikke led, de ledboeren moeten ook leven, daarna koop je toch een hps, zijn deze ook gelukkig ik blijf er vrij sceptisch tegenover, er zijn al verschillende mensen op dit forum aan de haal gegaan met leds, en nog nooit iemand is er in geslaagd om een mooi resultaat erop na te houden... En schijn bedriegt want de led moet inderdaad een week of 2 langer branden .... Nuja moest je toch voor led gaan, ik volg je zowiezo , ben benieuwd

                              Comment

                              Bezig...
                              X