Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gele bladen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gele bladen

    Korting op 420shop
    hallo growers,
    een vriend van mij zit met een probleem verschillende bladeren van zijn plant komen geel ik heb hem gezegd dat die plant waarschijnelijk te nat staat maar ben daar niet echt zeker van omdat ik nog niet echt goed weet wat het zou kunnen zijn vraag ik het hier eens op het forum waar meer ervaren growers zitten dan mezelf.omdat hij franstalig is heeft hij gevraagt aan mij om hier eens te vragen hoe of wat het zou kunnen zijn.
    hier zijn dan de details van zijn grow:
    zijn pot groote is 28*28*28
    substraat : bio canna
    hij heeft om de 3 dagen 1,5 l water
    als voeding geeft hij dan 6ml bio flores en 4ml boost van canna
    temp. dag tuusen de 26 en 28 graden
    temp.nacht tussen 18 en 20 graden
    lv. tussen de 30 en 35
    de plant staat sinds 28/09 op 12/12 eerste bloeiverschijnselen waren te zien op 07/10
    de plant is 60cm hoog
    verlichting is shp-ts 600w sylvania
    hopelijk weten jullie met deze details genoeg om te weten wat er aan de hand zou kunnen zijn hierbij zijn natuurlijk ook fotosCIMG4890.jpgCIMG4896.jpgCIMG4898.jpgCIMG4902.jpgCIMG4914.jpgCIMG4891.jpgCIMG4893.jpgCIMG4894.jpgCIMG4895.jpg

    #2
    Re: gele bladen

    plant optillen en op een weegschaal zetten,geef hem daarna o,5 liter water met voeding,pas weer water geven als ie 500 gram lichter is.

    Comment


      #3
      Re: gele bladen

      hallo growers
      het probleem met die gele bladeren is opgelost geraakt met wat groeivoeding te geven maar we zijn nu op een ander probleem gestoten er komen nu rode bladeren aan de toppen heb al op het forum gezocht maar vind niet echt iets terug die ons verder kan helpen heeft er iemand messchien een reden voor deze rode bladeren of een oplossing we zitten nu in de 6de week bloei hierbij een fot van het probleem het gaat hem hier over een skunk plant van sensi seed of is dit normaal?CIMG4954.jpg

      Comment


        #4
        Re: gele bladen

        Molibdeen.

        Comment


          #5
          Re: gele bladen

          het ziet er wel vet uit, maar misschien heeft ze de voeding niet helemaal goed opgenomen?

          Comment


            #6
            Ook komt rood verkleuring van het blad voor.

            Molybdeen wordt door de plant opgenomen als molybdaat. Molybdaat is de meest voorkomende vorm in gronden met een pH > 5-6. Bij lagere pH-waarden wordt molybdeen sterk door ijzeroxide geabsorbeerd. Bij de opname door de wortels zijn sulfaat en molybdaat concurerende anionen.
            Beschikbaarheid hangt af van de bodem pH (de beschikbaarheid neemt toe bij hoge pH-waarden) en het gehalte van Fe-oxiden (hoge gehalten laten de beschikbaarheid afnemen kleinere hoeveelheden Mo gebonden in Al-oxiden, organische stof en kleimineralen.)

            Je bodem PH dus nameten en bemesten met een sporenelement houdende meststof, Basaltmeel of lavameel bijvoorbeeld of zeewierkalk.
            Let wel! Verhoging van de N-bemesting verhoogt het Mo-gebrek.
            Last edited by FlintStoned; 24 November 2012, 17:13.

            Comment


              #7
              Re: gele bladen

              thx voor de reacties zal zien of er nog iets aan te doen is zij moet maar een weekje of 2 te gaan zou het nog rookbaar zijn of niet denk je

              Comment


                #8
                Re: gele bladen

                zeker wel alles goed in de gaten houden. is wel een goed stukje wat flintstoned stuurde ha hier ook nog nooit van gehoord

                Comment

                Bezig...
                X