Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kweken zonder elektriciteit

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Koop wat hamstertjes, maak een heel erg leuk verblijfje voor hen.
    Zorg ervoor dat elk hamstertje een radje heeft en je kan vertrekken.

    Denk dat kweken op een afgelegen plek zo goed als onmogelijk is. Tenzij je kan aftappen (NIET DOEN) of een generator(die veel kost en lwawaaierig is) koopt.

    Bovendien is de kans groot dat er ooit wel iemand langs die afgelegen plek wandelt en je kastje dan ontdekt.

    Ben je toch zeker van je stuk en vastberaden om met de plannen door te gaan, dan ben ik heel erg benieuwd hoe het gaat worden.

    Greetz,
    zion

    Comment


      #32
      wind energie of water.Heb eens een klein experiment gezien waar ze een soort van mini turbine in een beek leggen.De stroming van het water drijft de turbine aan die op zijn beurt naar een transfo gaat.Ze lieten er toch enkele halogeenlampen mee branden.Hetzelfde principe voor wind.Zonnepanelen was ook het eerste waar ik aan dacht maar deze zijn duur en diefstalgevoelig (aggregaat natuurlijk ook)Dan toch maar voor de hamsters gaan Je kan natuurlijk altijd eens googlen naar alternatieve energie.Zou je niet beter gewoon een andere locatie zoeken?
      Peace Out

      Comment


        #33
        Je hebt er die zijn zo stil dat je je matras er op kan leggen. Maar dan hoop ik wel dat je een flink budget hebt. Die krengen zijn behoorlijk pittig in prijs. Wij hadden aan boord van cruiseschip 2 hele grote. Daar draaide `s nachts alles op en die hoorde je echt niet. Je kon alleen aan de schakelaar zien of dat ding aanstond. Maar je hebt het wel over duizenden euro`s als je het mij vraagt, zelfs voor een paar plantjes!
        Last edited by Kim; 25 November 2008, 18:37.
        "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

        Medigebruiker

        Comment


          #34
          en je zou dan nog moeten kijken voor een tank want z'on 2000watt aggregaat verbruikt +-1.5liter per uur(x18=27liter benzine x1.20 = +30euro per dag )
          heb je 27liter nodig voor 1 dag in groeiperiode en heeft maar een tankje van 6liter.

          Comment


            #35
            En? is er iemand die dit project nog een kans van slagen geeft?
            "Een dwaas die weet dat hij een dwaas is, is al wijzer dan een dwaas die denkt dat hij wijs is." .

            Medigebruiker

            Comment


              #36
              Slagen wel maar of de kosten <-> baten tegen elkaar op te wegen vallen betwijfel ik. Als ik gewoon maar even naar de berekening van Vdb kijk omtrent de brandstofkosten is een aggregaat toch niet direct een optie. Dan lijken mij die hamsters wel het beste alternatief. Misschien dat je de dagcyclus van je planten kan laten overeenkomen met de nacht van je hamsters, die gaan dan namelijk veel meer lopen (dat weet je nu eenmaal als je nog hamsters op je kamer hebt gehad). Neem Russische hamsters, het zijn geboren lange-afstandslopers! De andere vind ik maar traag...
              L O L !

              Comment


                #37
                Idd, hamsters lopen zich het licht uit de ogen ! Wij stopten ze altijd in zo'n bol, en dan liepen ze de kamer rond ! Hebben vaak met het idee gespeeld of het mogelijk was een lamp te laden branden op de hamster tredmolen
                Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                Comment

                Bezig...
                X