Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

koolstoffilters

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    koolstoffilters

    Korting op 420shop
    allereerst beginnen met een verontschuldiging. sommigen zullen zeggen gebruik de search button maar helaas ben ik met de search fuctie niet op mijn wenken bediend (kweet het diva standpunt, dubbele sorry zal moeten volstaan..)

    reden tot opening draadje:
    hoe bepaal je je filter en je afzuiging?

    #2
    Re: koolstoffilters

    Je zuigt af om je co2 te verversen en om je warme kwijt te worden.

    Voor de co2 verversing die je minimaal nodigt hebt geld de regel dat de ruimte in zij n geheel om de 2 minuten ververst moet zijn.
    Dat is dus lengte x breedte x hoogte x 30 = m3/h dat je voor je co2 moet afzuigen.

    Doorgaans is dit echter onvoldoende om je warmte en LV onder controle te krijgen.
    Hiervoor geld de vuistregel:
    Helft van de wattage van de lamp + 20 %
    Dus voor 400 wat zuig je minimaal 400/2 + 20 % = 200 + 80 = 280 m3/h
    Voor 600 wat kom je dan op 600/2+20% = 300 + 120 = 420m3/h. en 500 m3/h softbox zou prima zijn dus. iets overcapaciteit is wel prettig

    Er word ook wel aanbevolen om de filter even groot als de afzuiger te nemen maar dan zit je wel aan de bovengrens.

    Comment


      #3
      Re: koolstoffilters

      ratio 2 per minuut, super dank u

      die berekening met de warmte hoeft in mijn geval niet denk ik ..
      mijn keuze lampen geven geen warmte af (ook meteen de reden waarom ik deze optie verkies).
      ik denk dat je berekeningen (waarvoor dank want het iss nuttig nevertheless) bedoeld zijn voor mensen die gaan werken met hps ..

      om zeker te zijn: geld jou berekening voor (ruimte + lamp) of enkel voor lamp?
      met spaarlampen denk ik dat ik een ratio van 2 verversingen per minuut kan berekenen op de ruimte alleen.

      Comment


        #4
        Re: koolstoffilters

        top dank u

        Comment

        Bezig...
        X