Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zien deze plantjes er gezond uit??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Zien deze plantjes er gezond uit??

    Korting op 420shop
    _MG_7817.jpg_MG_7818.jpg_MG_7813.jpg_MG_7825.jpg_MG_7829.jpg_MG_7834.jpg_MG_7840.jpg

    Goeiedag lieve mensen,

    Het is de eerste keer dat ik plantjes heb staan, ze zijn nu bijna 2 weken oud en heb een paar dagen geleden voor het eerst voeding gegeven, het kweekschema van mijn producten zegt dat ik alledrie de producten moet geven 2x per week de eerste 3 weken. de dag na die voeding vertoonden sommige blaadjes een kleine verschompeling (blaadjes krolde naar boven) en een beetje geel blad (of toch zeker geen mooi donker groen). zou dit door de voeding komen? of zien jullie een ander probleem met deze setup?

    De temperatuur bedraagt 29-30 graden in de pot en 27.7 boven de lamp, Luchtvochtigheid krijgen we moeilijk boven de 40% zelfs met een natte handdoek :s
    Onze afzuiging (met koolstoffilter) staat ook aan want anders wordt het nog warmer in de tent....

    Dank bij voorbaat!! alle hulp of tips zijn welkom!!
    Attached Files

    #2
    Re: Zien deze plantjes er gezond uit??

    Of ze er gezond bij staan is niet te zien. Met HPS licht erbij is alles geel

    Die potten/planten nat sproeien met licht aan is niet zo'n strak plan, dan verbranden ze, beter spuit je dan de tent nat, als het per se moet.
    Als het te warm wordt kun je die raampjes in de tent misschien open zetten ? Je invoer groter maken dus ?
    Dat scheelt in warmte en LV, en als je dan ook de slang tussen filter en afzuiger korter maakt, en zoveel mogelijk bochten eruit haalt scheelt dat ook weer 10+% aan afzuigcapaciteit.

    Als ze na de voeding gek doen, halveer je de hoeveelheid de volgende keren.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Zien deze plantjes er gezond uit??

      ik zou je aanraden een luchtbevochtiger neer te zetten. deze geeft een hogere LV en als deze
      ultrasoon is (2 soorten, verdamper stoom, en ultrasoon verdamper) dan koelt de lucht makkelijk
      3 tot 5 graden.

      tevens de beluchtingstips van QNQ opvolgen voor eerste redding zou een pre zijn

      op foto 1 kan ik duidelijk zien dat de warmte een grote rol speelt. de bladeren krullen "als
      droge herfstbladeren" op bij de randen. tevens trekken de cellen al strak door inkrimping, dit is
      te zien aan de nerven. je zou een paar emmers neer kunnen zetten om toch die LV omhoog
      te krijgen. een hogere lv betekend dat de plant tevens meer vocht via de bladeren
      kan opnemen. hierdoor hydrateren de bladeren meer en zullen ze soepeler blijven. ook bij een
      wat hogere temperatuur.zie het als je huid met of zonder zonnebrand creme. met is er een vetiig laagje
      wat je huid soepel en actief houd. zonder sluiten je huidcellen door de hete zon, en blijft het verbranden tot alle
      huid dood is en vervelt

      succes

      Comment


        #4
        Re: Zien deze plantjes er gezond uit??

        wat is de reden dat je je potten maar voor de helft vult
        Wil je blowen, moet je het zelf growen

        Comment


          #5
          Re: Zien deze plantjes er gezond uit??

          waarchijnlijk is het een large pot en had ie alleen nog medium grove pot aarde

          of de aarde was toen op

          Comment


            #6
            Re: Zien deze plantjes er gezond uit??

            kampte met hetzelfde probleem (lv laag) heb gister een luchtbevochtiger gekocht en ben er zeer blij mee, voor 5 tientjes hoef ik niet meer te kutten met emmertjes water, stel je voeding goed af en geef de plantjes om de dag water en nooit als de lamp aan staat sproeien, je kan inplaats van een luchbevochter handdoeken(nat) ophangen dit werkt ook enorm goed.

            Comment


              #7
              Re: Zien deze plantjes er gezond uit??

              _MG_0005 copy.jpg_MG_9979 copy.jpg_MG_9984 copy.jpg_MG_9990 copy.jpg_MG_9990 copyx.jpg_MG_9998 copy.jpgcopy.jpg

              hallo iedereen

              alvast bedankt voor de vele antwoorde. en sorry voor men late reactie.

              Voor de LV omhoog te krijgen heb ik al veel geprobeert
              - ultrasonische luchtbevochtiger gekocht maar deze veranderde niets aan de LV !? @Nrh88 : welk model kocht jij en waar?
              - natte handdoeken en potjes water geplaatst maar dit haalt precies ook niet veel uit (heel vreemd, niet?) (waaraan zou dit liggen?)
              - verder zit ik nu in week 4 en dan hoefd de luchtvochtigheid eigenlijk niet meer zoo hoog te zijn, niet?


              misschien komt het omdat ik de afzuiging heel de tijd op moete late staan omdat anders de temp. te hoog word..
              btw de vochtigheid ligt nu tussen de 37 en 40


              verder nog:
              de potten zijn half gevuld voor geen reden en achteraf bekeken was dit misschien niet zo slim? maakt het veel uit volgens jullie?
              ik heb al bij sommige potte wat aarde erbij gestoken zodat ze wat steviger staan.. zou ik dit moeten blijven doen? maakt het uit als ik hierbij uiteraard hun stengels wat mee begraaf?

              ook nog:
              De temperatuur heb ik eindelijk weten te controleren door een nieuwe fan te zette inplaats van de "torenfan" en deze werkt veel beter!
              temp is nu tussen de 25 en 29 graden nu.


              verder zit ik met nieuwe problemen:

              1) men plantjes hebben verschillende groottes, 1tje is echt heel groot met een bladerdek dat veel verschilt in hoogtes
              en men andere blijven heel compact maar hebben een uitgebreider bladerdek (wel niet in de hoogte)

              vraag: ik twijfel of de groote plant misschien wel een mannetje is (hoewel ik gefeminiseerde zaden had) wat denken jullie.

              2) 1 plantje (zie foto's) begint aan zijn nieuwe bladeren aan de topjes een verkleuring te tonen en ook te draaien.. wat moet ik hier van denken?
              ik las al dat dit misschien komt door teveel voeding geven maar dit is onmogelijk want ik heb ze nog geen extra voeding gegeven....

              3) hoewel dit mijn vraag hierboven misschien tegenspreekt vraag ik me toch af wanneer ik eens moet beginnen met extra voeding geven. in de growshop heb ik bij men setje van alle voeding supplimenten gekregen
              wanneer moet ik deze gaan gebruiken?

              goed dat zal het zowat zijn..

              vanaf nu ga ik het forum goed in het oog houden zodat ik snel kan antwoorde op jullie comments

              btw: zijn het genoeg foto's? is er nog iets dat jullie willen zien?

              Alvast bedankt !!

              Comment

              Bezig...
              X