Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wannneer verpotten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wannneer verpotten?

    Korting op 420shop
    Hallo, ik ben beginnend hobby kweker en graag had ik daar alle nodige hulp, tips & tricks bijgehad.
    Ik ben bezig met 3 x de snowstorm#2 van dutch passion
    mijn vraag is wanneer ik juist moet overpotten
    ik maak gebruik van gewone potgrond samen vermengd met hydrokorrrels
    ook heb ik een kleine bodem gemaakt van hydrokorrels
    ik maak gebruik van 2 TL-Lampen en een indirecte elektrische verwarming( constante temp. tussen 20 en 25 graden)
    graag had ik wat hulp bij gehad want de laatste 2 dagen zijn ze niet erg veek gegroeid maar ze staan ook niet slap
    ze zijn reeds 16 dagen geleden ontkiemt.
    Graag uw raad
    danku

    IMG_0048.JPGIMG_0049.JPGIMG_0050.JPGIMG_0051.JPGIMG_0100.JPG

    #2
    Re: Wannneer verpotten?

    ik ben ook maar reeds aan men eerste kweek ,maar wat ik zie... is dat je plantjes snel in de hoogte groeien...
    bij mij zijn ze mss nog geen 10 cm hoog... maar wel al redelijk breed... deze week zal ik wat foto's online zetten...
    ik denk dat je best 4 TL lampen zou gebruiken... en eens opzoeken hoe dicht je ze bij je planten mag zetten ... want zo gaan ze binnenkort omvallen denk ik

    Comment


      #3
      Re: Wannneer verpotten?

      beetje veel gestrekt he !!

      zouw ze in nieuwe pot zetten en ingraven tot aan de lobblaadjes !!

      tl lamp op max 5 cm afstand om het strekken tegen te gaan

      en tyd om deftige lamp er op te hangen !!!

      grtz en gl
      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

      Comment


        #4
        Re: Wannneer verpotten?

        Heb je die TL balken nou met plakband vast zitten ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Wannneer verpotten?

          Ok dankje, ik zal zorgen voor 2 extra lampen! en heb deze dag al paar x gelezen dat ik ze 5 a 10 cm van mijn plantjes mag hangen.
          Morgen maak ik alles in orde en binnekort zorg ik voor nieuwe fotos. waar kan ik jouw fotos zien?
          Oorspronkelijk geplaatst door KSA007 View Post
          ik ben ook maar reeds aan men eerste kweek ,maar wat ik zie... is dat je plantjes snel in de hoogte groeien...
          bij mij zijn ze mss nog geen 10 cm hoog... maar wel al redelijk breed... deze week zal ik wat foto's online zetten...
          ik denk dat je best 4 TL lampen zou gebruiken... en eens opzoeken hoe dicht je ze bij je planten mag zetten ... want zo gaan ze binnenkort omvallen denk ik
          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Hallo, 1st en vooral bedankt voor je raad. morgen als er terug licht mag zijn plant ik ze over in potten van 7.5liter. zal er voor zorgen dat men stengeltjes dieper in de grond komen, want heb me dit zelf ook al afgevraagd de onderkant van de stengel krijgt al bolletjes (volkomen normaal, ziet er niet geinfecteerd uit hoor) ik zorg voor 2 extra tl lampen want duurdere en duurzamere lampen kan ik me helaas niet permiteren. fotos volgens en alvast bedankt! PS: ik maak gebruik van een wit laken als reflectie middel is dit beter dan aluminiumfolie of niet? de plantjes hebben een constante temperatuur van 23 graden dag en nacht.
          Oorspronkelijk geplaatst door k1 View Post
          beetje veel gestrekt he !!

          zouw ze in nieuwe pot zetten en ingraven tot aan de lobblaadjes !!

          tl lamp op max 5 cm afstand om het strekken tegen te gaan

          en tyd om deftige lamp er op te hangen !!!

          grtz en gl
          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Haha ja, ik huur namelijk een studiotje en men kotbaas is nogal een oude mens die geregeld eens langskomt voor de pmd en vuilzakken te komen buiten zetten, ook durft hij eens aankloppen om te kijken of alles in orde is, heb ook al eens een afrekening op men bureau gevonden, wat wil zeggen dat hij durft binnen te komen zonder mijn toestemming of bijzijn. Ik heb de lampen aan de onderkant van de tafel geplakt met plakband en overdekt met een wit laken, zodat het subtiel onzichtbaar blijft voor hem. morgen zorg ik voor de nodige verandering van potten, licht en ventilatie maar veel kan ik niet verbruiken. PS: hebben de plantjes van jongs af aan een waaiertje nodig of is het zo dat een paar uurtjes het raam openstellen volstaat? bedankt
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Heb je die TL balken nou met plakband vast zitten ?
          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Zaterdag 1 december omstreeks 23h volgen er nieuwe fotot's

          Comment


            #6
            Re: Wannneer verpotten?

            ...heb ook al eens een afrekening op men bureau gevonden, wat wil zeggen dat hij durft binnen te komen zonder mijn toestemming of bijzijn...
            Sorry ? En dat is in Rusland ofzo ?
            Volgens mij mag dat niet als je niet aanwezig bent. Wie weet wat-ie allemaal nog meer uitvoert
            En jij denkt dat-ie niet even kijkt naar die tafel, om te zien wat er onder dat laken zit ?

            Ik hoop dat je een backup adresje hebt om te slapen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Wannneer verpotten?

              Als je zo een baas hebt waarom zou je risico gaan lopen?
              Daarbij gaat je kosten voor electra waarschijnlijk meer zijn dan je oogst wat dus erg zonde is van je geld.

              En zonder afzuiging (gaat behoorlijk stinken in bloei als je ze zover krijgt) met zo een baas kan je jezelf alvast gaan melden bij die blauwe gevallen.
              Last edited by Heribei; 30 November 2012, 07:26.

              Comment


                #8
                Re: Wannneer verpotten?

                funest verslag tot zover.. gelukkig is het morgen al 1dec en kunnen we weer pron zien, zorg maar voor een leuke kiek en je hebt een vaste klant bij . suk6 met je baas daar overigens. mss toch maar extra hangslotje opzetten s'nachts .. je weet maar nooit
                Last edited by EL Guerilliero; 30 November 2012, 10:00.

                Comment


                  #9
                  Re: Wannneer verpotten?

                  yep een huisbaas betekend niet dat hij de baas is over een woning, hij mag niet zonder jou toestemming binnenkomen, al verhuurt hij het aan jou jij bent dan de bewoner. zou hem dat wel ff subtiel uitleggen

                  Comment


                    #10
                    Re: Wannneer verpotten?

                    Ja als ik hem de volgende keer zie zal ik hem er zeker op wijzen, als hij het gezien heeft en er over begint vertel ik hem wel dat ik hiv ofzo heb
                    hopelijk werkt dat
                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Sorry ? En dat is in Rusland ofzo ?
                    Volgens mij mag dat niet als je niet aanwezig bent. Wie weet wat-ie allemaal nog meer uitvoert
                    En jij denkt dat-ie niet even kijkt naar die tafel, om te zien wat er onder dat laken zit ?

                    Ik hoop dat je een backup adresje hebt om te slapen.
                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    IMG_0084.JPGIMG_0083.JPGIMG_0085.JPG
                    IMG_0086.JPGIMG_0087.JPGIMG_0088.JPG
                    dit zijn ze nog eens alledrie verpot, zoals je kunt zien zijn ze mooi groon en staan ze levendig, behalve dan telkens de onderste 2 blaadje, is dit normaal of is dit omdat ik ze te laat heb verpot? Kan iemand me laten weten of het goed gaad of niet? ik ben reeds drie weken ver "Jorge Ceventas" op youtube deed dit in 1 week en ze waren al groter??
                    help
                    ps: had niet genoeg aarde, volgende week pas heb ik de tijd om aarde bij te halen zodat ik ze wat kan opvullen tot net onder de onderste blaadjes

                    danku

                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    [QUOTE=BobMarley2;326619]Ja als ik hem de volgende keer zie zal ik hem er zeker op wijzen, als hij het gezien heeft en er over begint vertel ik hem wel dat ik hiv ofzo heb
                    hopelijk werkt dat


                    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                    IMG_0084.JPGIMG_0083.JPGIMG_0085.JPG
                    IMG_0086.JPGIMG_0087.JPGIMG_0088.JPG
                    dit zijn ze nog eens alledrie verpot, zoals je kunt zien zijn ze mooi groon en staan ze levendig, behalve dan telkens de onderste 2 blaadje, is dit normaal of is dit omdat ik ze te laat heb verpot? Kan iemand me laten weten of het goed gaad of niet? ik ben reeds drie weken ver "Jorge Ceventas" op youtube deed dit in 1 week en ze waren al groter??
                    help
                    ps: had niet genoeg aarde, volgende week pas heb ik de tijd om aarde bij te halen zodat ik ze wat kan opvullen tot net onder de onderste blaadjes
                    en kan iemand me vertellen of het vrouwtjes of mannetjes zijn, normaal moeten het allemaal vrouwtjes zijn maar weet niet hoe je het kan zien!

                    Volgende week begin ik 5x Pineapple Express Auto

                    danku
                    Last edited by BobMarley2; 30 November 2012, 21:06.

                    Comment


                      #11
                      Re: Wannneer verpotten?

                      Waaw! na 12 uur 5 cm onder de lamp
                      beautiful!!
                      IMG_0090.JPGIMG_0092.JPGIMG_0094.JPGIMG_0095.JPG

                      Comment


                        #12
                        Re: Wannneer verpotten?

                        Pas op met wateren eh..die kun je rustig een dag of 3 overslaan, ze staan erg nat.
                        LV liefst ook niet te hoog maken, dan stagneert de wortelgroei.
                        Succes.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Wannneer verpotten?

                          Mss een help ,,,,..pc aan met camera zodra je later kunt zien wat hij wel heeft gedaan.
                          Hij weet mss nog wel en wacht dat je hem vertelt.
                          Mss wil hij ook een stukje van je wiet.

                          Comment


                            #14
                            Re: Wannneer verpotten?

                            danku, heb ze al 1 dag al geen water gegeven maar blijven toch doorgroeien zal eens foto opzetten!
                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            Pas op met wateren eh..die kun je rustig een dag of 3 overslaan, ze staan erg nat.
                            LV liefst ook niet te hoog maken, dan stagneert de wortelgroei.
                            Succes.
                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            zo veel vrije tijd heb ik ook weer niet ik werk overdag, dus die hebben optimale rust, dus ben ik ook gerust
                            Oorspronkelijk geplaatst door Zenne View Post
                            Mss een help ,,,,..pc aan met camera zodra je later kunt zien wat hij wel heeft gedaan.
                            Hij weet mss nog wel en wacht dat je hem vertelt.
                            Mss wil hij ook een stukje van je wiet.
                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            IMG_0114.JPGIMG_0118.JPGIMG_0119.JPGIMG_0120.JPGDit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            Danku, ik hoop dat je mijn topic blijft volgen ik post bijna elke dag bij voor alle nodige hulp te kunnen ontvangen!
                            Oorspronkelijk geplaatst door EL Guerilliero View Post
                            funest verslag tot zover.. gelukkig is het morgen al 1dec en kunnen we weer pron zien, zorg maar voor een leuke kiek en je hebt een vaste klant bij . suk6 met je baas daar overigens. mss toch maar extra hangslotje opzetten s'nachts .. je weet maar nooit
                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            De volgende keer spreek ik hem zeker aan, ook jij bedankt voor deze info
                            Oorspronkelijk geplaatst door ikkedus View Post
                            yep een huisbaas betekend niet dat hij de baas is over een woning, hij mag niet zonder jou toestemming binnenkomen, al verhuurt hij het aan jou jij bent dan de bewoner. zou hem dat wel ff subtiel uitleggen
                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            is het interessant om een nieuwe topic aan te maken met een nieuwe titel??
                            zet de link dan wel even hierop als dit ok is voor iedereen
                            Last edited by BobMarley2; 4 December 2012, 22:29. Reden: informatie vergeten bijzetten

                            Comment

                            Bezig...
                            X