1 van de 5

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jeroentj
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Nov 2012
    • 12

    #1

    1 van de 5

    Korting op 420shop
    zaadje ontkiemde maar is reeds ten einde...

    eerst 24 uren in glas water op temp van 15 tot 22 graden


    dan heb ik nadat ik tuinkers kon uitkiemen , en tot goed einde brengen ook het nl-zaadje laten ontkiemmen op keukenpapier en nadien in een potje gedaan met beetje aarde voor kiemen en stekken .

    heb ik enkel de fout gemaakt dat ik bij verplaatsen de uitkomende stek heb verprutst?

    heb nog 4 zaden om tot een oost te komen .


    doel is eigen gebruik kunnen telen ,wegens ontstekingen en pijn in gewrichten , wil ik kijken of ik zo goedkoop mogelijk kan oogsten .

    maar ik denk dat ik zal moeten w8ten op buitenkweekje .al heb ik enkel in verleden stekjes kunnen krijgen die ik kon oogsten .


    met 0.3tot 0.5gram kan ik pijn dempen, grote hoeveelheden gebruik ik niet maar maandelijks 100 € lijkt teveel tijdens de huidige crisis ,helaas lijkt mijn eigen oost nooit te gaan lukken .
    Last edited by jeroentj; 19 February 2013, 08:43.
  • AudioSystemRolla
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 1709

    #2
    Re: 1 van de 5

    veel lezen op dit forum en dan moet je wel tot een succesvolle oogst te kunnen komen

    belangrijkste is dat het in hun nacht echt donker is en dat je ze niet teveel water en of voeding geeft
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment

    • Cookaap
      Elite Grower
      • Dec 2011
      • 2730

      #3
      Re: 1 van de 5

      waarschijnlijk was dat gewoon flop zaad, je kan misschien een mail naar het merk sturen om te zeggen wat er is gebeurd dan krijg je hopelijk je zaden weer terug. Dan zou ik meerdere manieren van ontkiemen uitproberen en dat bekijk je welke de beste is voor jou. Succes!

      Comment

      • moreweed
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2009
        • 5939

        #4
        Re: 1 van de 5

        ah jo, voor hetzelfde geld was het een mannetje. Ik zet nooit één zaadje, althans minstens 5 of 10 ofzo. Gewoon omdat er altijd wel wat mis gaat.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        • jeroentj
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Nov 2012
          • 12

          #5
          Re: 1 van de 5

          Oorspronkelijk geplaatst door Cookaap
          waarschijnlijk was dat gewoon flop zaad, je kan misschien een mail naar het merk sturen om te zeggen wat er is gebeurd dan krijg je hopelijk je zaden weer terug. Dan zou ik meerdere manieren van ontkiemen uitproberen en dat bekijk je welke de beste is voor jou. Succes!
          zaden zijn northern lights van sensi seeds (feminised).

          na eerst wat zoekwerk op internet lijken dit wel goeie zaden voor goeie prijzen.

          Comment

          • subby
            Big Bongmaster
            MemberLucky Member
            • May 2012
            • 365

            #6
            Re: 1 van de 5

            voor 100% kiemkracht steek je eerst het zaadje een 12u in een glas water indien het dan nog niet open is steek je het tussen watjes als het een pen wortel heeft van 5a10mm steek je het ongeveer een halve centimeter in de grond met het pen worteltje naar beneden best in een klein potje omdat je nadien als het wat groter is kan overpotten naar zijn grote pot en dan steek je hem tot aan de eerste lobben bladeren in de grond en klaar grts subby

            Comment

            • QnQ
              Godlike Grower
              Lucky Member
              • Sep 2010
              • 26093

              #7
              Re: 1 van de 5

              Beter ga je eerst een paar dagen achtereen lezen misschien.
              Kijk eens rond op het micro forum van JD, daar kun je misschien verder mee.
              Succes.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              • Nrh88
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Sep 2012
                • 111

                #8
                Re: 1 van de 5

                15 tot 22 graden?? ik heb ze altijd tussen de 20 en 24.

                Comment

                • jeroentj
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Nov 2012
                  • 12

                  #9
                  Re: 1 van de 5

                  mooie uitleg :p

                  24uren zaadjes in glas water .
                  pen is = eerste uitgroei vanuit zaad.
                  deze is de wortel in wording , tot de onderste blaadjes mag je later verpotten. <<<<< eerste lobben.


                  Oorspronkelijk geplaatst door subby
                  voor 100% kiemkracht steek je eerst het zaadje een 12u in een glas water indien het dan nog niet open is steek je het tussen watjes als het een pen wortel heeft van 5a10mm steek je het ongeveer een halve centimeter in de grond met het pen worteltje naar beneden best in een klein potje omdat je nadien als het wat groter is kan overpotten naar zijn grote pot en dan steek je hem tot aan de eerste lobben bladeren in de grond en klaar grts subby
                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  veel forum ervaring ben ik al vergeten . en soms de kr8 niet om even voor toetsenbord te kruipen .

                  maar de leuke reacties zijn er . en dit is .....

                  (wordt vervolgd..)

                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.



                  test foto uploaden


                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroentj
                  mooie uitleg :p

                  24uren zaadjes in glas water .
                  pen is = eerste uitgroei vanuit zaad.
                  deze is de wortel in wording , tot de onderste blaadjes mag je later verpotten. <<<<< eerste lobben.




                  Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                  veel forum ervaring ben ik al vergeten . en soms de kr8 niet om even voor toetsenbord te kruipen .

                  maar de leuke reacties zijn er . en dit is .....

                  (wordt vervolgd..)

                  Comment

                  Bezig...