Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

stekjes verzorgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    stekjes verzorgen

    Korting op 420shop
    mijn stekjes heb ik van een moederplant gehad en ze zitten nu in de clone ruimte(4 dagen). sommige bladeren worden een beetje geel. kan iemand mij vertellen of dit normaal is?. bodem tempratuur is 25. omgeving 26, luchvochtigheid75%. alvast bedankt.gr

    #2
    Re: stekjes verzorgen

    ja dat gebeurd. Zeker blad wat je hebt bijgeknipt (als je dat al hebt gedaan), of teveel blad.

    Het stekje moet zich aanpassen : waar het eerst water en voeding kant en klaar kreeg aangeleverd middels de sapstroom door de stengel, moet er nu opeens een wortelstelsel komen. Dat kost ook water, en dat moet ergens vandaan komen. Vandaar dat het belangrijk -beter : essentieel- is om tijdens de eerste 5-7 dagen de luchtvochtigheid in je stekkenruimte maximaal te houden. En maximaal is dan ook echt maximaal, nog net geen regenbui in je ruimte zeg maar.

    Post een foto voor concretere hulp, zo is het ook maar giswerk voor ons forummeelezerts
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: stekjes verzorgen

      hoi moerweed, ik he wat foto's gemaakt, ik hoop dat ze een beetje duidelijk zijn, ik heb mijn lampen ongeveer op ongeveer 40 cm opgehangen, is dat goed of moeten wat lager?. gr.IMG_20121126_203655.jpgIMG_20121126_203707.jpgIMG_20121126_194856.jpgIMG_20121126_203701.jpg

      Comment


        #4
        Re: stekjes verzorgen

        enthousiast groen spul, dat zijn stevige stekken ! Luchtbevochtiger erbij zetten

        40cm is veel voor TL, en naar mijn smaak overkill in geval van HPSlicht. Stekken doen het prima op TL en dan echt dicht erop zetten (5-10cm). Succes
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment


          #5
          Re: stekjes verzorgen

          Zijn dit stekken?
          Dit noem ik planten hoor

          Veels te veel blad.
          Die stekken moeten zichzelf voeden zonder wortels.. knip ff de helft van het blad er nog af.



          Verstuurd met mijn mobiele telefoon

          Comment


            #6
            Re: stekjes verzorgen

            De eerste dagen hebben stekken niet uitzonderlijk veel licht nodig.
            Ik heb de TL er zo'n 10-15cm boven hangen en hier werkt dat goed.
            Met zoveel blad is het noodzakelijk dat je de LV erg hoog houdt en de voetjes niet te nat.
            Waar staan ze in ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: stekjes verzorgen

              ze staan in een apparte ruimte , heb ik zelf gemaakt..is het ech dat te veel blad hebben, want ik zie ook de puntjes van het blad bruin worden..ik geef nog geen voeding.maar wel rhizotonic,en ph op peil houden.. gr

              Comment


                #8
                Re: stekjes verzorgen

                lol !!!

                ziet er netjes uit !!

                lamp op hoeveel uur ??

                hier staat ze 24 voor de stekjes

                en ik knip persoonlijk wel iets meer blad weg !!

                groetjes

                ps : tevens aan ph gedoe doe ik ni mee hoor voor men stekjes !!!
                Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                Comment


                  #9
                  Re: stekjes verzorgen

                  ik kweek voor het eerst amnesia haze, nou begon mijn stekken wortels te krijgen, en ze gaan straks in de potten, hoe lang moet amnesia groeien?. dus wanneer moet ik ze op 12/12 zitten,. bedankt alvast. gr.

                  Comment


                    #10
                    Re: stekjes verzorgen

                    Amnesia zou ik heel kort groeien, tot je ziet dat ze aanslaan, dan meteen de klok om.
                    Met een knap lampje erboven kunnen ze namelijk nog wel 6-7-8 weken blijven doorgroeien nadat je ze op 12/12 hebt gezet.
                    Daar staat Amnesia om bekend, net zoals de geur, ze 'stinken' de tent uit
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: stekjes verzorgen

                      De temperatuur mag ook wel omlaag. Mijn stekken staan ten alle tijden in een omgevings temperatuur van 20 graden. LV is in de eerste 5 dagen 99% Daarna zet ik de Mistpro een standje lager en ga ik op 75% zitten. Ik gebruik een 400 HPIT lamp van Philips met een regelbare trafo. De lamp hang ruim op een meter. Licht genoeg. PP wortelt meestal tussen dag 6 en 10 en mijn haze tussen dag 10 en 16. Echter staan mijn tijdschakelaar de eerste 3 dagen op 20/4 en daarna op 18/6. Dit werkt voor mij prima. pH wordt niet gereguleerd. Ik gebruik 1 ml rhitzotonic op 1 liter water. Zelfs als bladvoeding. Ik weet dat Rhitzotonic geen bladvoeding is maar heb jet idee dat het wel werkt. Dit geef ik 1 x per week door tot de zelfs de bloei in gaan.

                      Succes

                      Comment


                        #12
                        Re: stekjes verzorgen

                        ik ben van plan om de stekken te gaan verpotten, of moet ik nog een dag wachten, ik heb een foto erbij gedaan als er iets op te merken is. gr
                        Attached Files

                        Comment


                          #13
                          Re: stekjes verzorgen

                          die zijn aangeslagen !! verpotten die handel :d

                          veel geluk met de nieuwe run
                          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                          Comment


                            #14
                            Re: stekjes verzorgen

                            ik heb de stekken gisteren verpot, sommige hangen een beetje slap, is het zo dat ze nog kunnen inslaan?, en waarom gebeurd dit.. bedankt alvast. gr

                            Comment


                              #15
                              Re: stekjes verzorgen

                              beschadiging van de wortels, lage LV, dat soort dingen.
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment

                              Bezig...
                              X