Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MicroGrow met LED, vragen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    MicroGrow met LED, vragen

    Korting op 420shop
    Hoi,

    Ik wil voor de eerste keer een binnenkweek doen, met 1 of 2 plantjes en ben hierover informatie aan het verzamelen.
    Voor verlichting ben ik aan het kijken naar LED's, tegenwoordig zit het spectrum blijkbaar al goed en valt de prijs al mee.

    Ik was aan het denken aan dit paneel: http://www.bonsaihero.com/ledgrow.html, maar deze makers van FeroLed raadde het BonsaiHero paneel af, omdat het te weinig koeling zou voorzien voor de LED's en raade hun eigen FeroLed panelen aan, die 100 euro duurder zijn maar wel een hogere wattage hebben.

    BonsaiHero: 65W, ongeveer 200eur
    FeroLed: 130W, ongeveer 300eur

    Het paneel van bonsaihero is wel veel kleiner blijkbaar, dus FeroLed lijkt wel interessant...

    Hebben jullie hints i.v.m. deze of andere LED panelen? Al mensen hier deze panelen gebruikt?

    #2
    Re: MicroGrow met LED, vragen

    Ik gebruik ze bewust niet. Persoonlijk vind ik het zonde van me geld omdat je met hps lampen (veel) betere resultaten bereikt. Het enige wat misschien voor jou een nadeel kan zijn is het hoge wattage, maar dit scheelt vast niet veel als je bereid bent 300 euro voor een lamp te betalen.

    Comment


      #3
      Re: MicroGrow met LED, vragen

      Van wat ik lees op verschillende fora met vergelijkende studies tussen HPS en LED, kan je met LED tegenwoordig dezelfde resultaten behalen als met HPS. Als iemand hier denkt van niet, kan je dan een bron erbij geven met uitleg?

      On topic: iemand ervaring met een van de LED panelen?

      Comment


        #4
        MicroGrow met LED, vragen

        Wat je zegt klopt enigszins wel, maar dan moet je wel een zwaar paneel hebben, anders duurt je kweek langer en verbruik je weer meer elektriciteit... Hoe lager je wattages hoe lager je opbrengst want licht is gewicht... Wat ook in sommige gevallen een nadeel kan zijn is dat ze veel minder warmte produceren dan hps in koudere dagen kan het dat je bij moet verwarmen wat ook weer kan uitkomen op hoger verbruik... Je moet dus alles goed afwegen want de prijs is ook niet min...

        Comment


          #5
          Re: MicroGrow met LED, vragen

          Het is niet waar dat hoe lager wattages, hoe minder opbrengst. Als je zegt light = gewicht, bedoel je lichtintensiteit, een LED-lamp kan met een veel lagere wattage dezelfde intensiteit behalen als een HPS lamp. Is de prijs zo verschillend met HPS lampen? Ik heb daar nog niet veel naar opgezocht...

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: MicroGrow met LED, vragen

              Deze zou ik niet nemen........, Voor een degelijk spectrum heb je minimaal 6 kleuren nodig (UV-blauw-wit-oranje-rood-ver rood).

              http://www.alibaba.com/trade/search?...led+grow+light

              Zou hier ff zoeken, direct bij de fabriek, en sommige verkopen ze ook per 1 unit.

              Grtz.

              Comment


                #8
                MicroGrow met LED, vragen

                Mja, ik heb er al tientallen topics over gelezen op andere forums en ook hier, probeer eens geavanceerd te zoeken via de knop hier rechtsboven, je zal versteld staan hoeveel mensen je voor geweest zijn... Die link van poffertjesporem is wel vetjes, daar staan wel al mooie panelen op in ieder geval ... Alleen moet ik het eerste geslaagde led topic nog tegenkomen op dit moment, maar je bent zelfzeker, niets mis mee, koop gerust een led en bewijs ons het tegendeel al zou ik zowiezo meer kleuren in je spectrum nemen, wat zal resulteren in een paneel die meer leds zal hebben en ook meer watts, dan kom je er wel dichtbij , maar je zal wel wat euros kwijt zijn :-p succes!

                Comment


                  #9
                  Re: MicroGrow met LED, vragen

                  Je kan beter gewoon de duurste ledlamp kopen die er is aangezien je vast staat in je standpunt..

                  Comment

                  Bezig...
                  X