Help/kenners gevraagd???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • LimboGrower
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jun 2010
    • 14

    #1

    Help/kenners gevraagd???

    Korting op 420shop
    Beste mensen,

    Een kennis van mij is gaan kweken, is zijn eerst keer en is voor eigen gebruik om zo geld te besparen in de coffeeshop.
    Ikzelf heb er geen verstand van, daarom stel ik de vraag hier;

    IMG_1657.jpgIMG_1658.jpgIMG_1654.jpgIMG_1656.jpg
    Wat is mis met de plantjes?


    Info;

    Hij kweekt op aarde potgrond gemengd met bemeste potgrond.
    Wordt elke dag de aarde nat gehouden, zodat deze vochtig blijft.
    Inhoud van de pot is 7 liter.
    Is pas 9 dagen bezig onder een lamp van 600W. lamphoogte eerst instantie te laag nu 85cm.
    De lamp brand 18 uur.
    De temperatuur is dag24C nacht19C
    luchtvochtigheid is 76%

    Iemand een idee van het probleem en de oplossing tevens wat handige tips?????
    Attached Files
    Last edited by LimboGrower; 6 December 2012, 16:52. Reden: slechte foto
  • Rodigan
    Super Grower
    MemberLucky Member
    • May 2012
    • 1536

    #2
    Re: Help/kenners gevraagd???

    Ik zie niet veel op de foto, maar volgens mij staat de aarde veel te nat en zijn daarom de worteltjes aan het verstikken. Kan ook overvoeding zijn. Dus ik kan je niet super goed helpen.
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment

    • LimboGrower
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Jun 2010
      • 14

      #3
      Re: Help/kenners gevraagd???

      heb nieuwe foto's gepost, andere vraag zijn de omstandigheden gunstig?

      Comment

      • Rodigan
        Super Grower
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 1536

        #4
        Re: Help/kenners gevraagd???

        Veel te nat lijkt mij.
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment

        • LimboGrower
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Jun 2010
          • 14

          #5
          Re: Help/kenners gevraagd???

          bedankt, dit was inderdaad het geval.

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          andere vraag hoe krijg je de luchtvochtigheid omlaag?????
          Hoe doen jullie deze omlaag halen?

          Is behulp van ventilatoren voldoende?

          Comment

          • Medical-Spliff
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Oct 2011
            • 2061

            #6
            Re: Help/kenners gevraagd???

            afzuiger met bijhorende koolstoffilter... die staan idd al eventjes véél te nat
            Wil je blowen, moet je het zelf growen

            Comment

            • Smowkie
              Elite Grower
              MemberLucky Member
              • Sep 2011
              • 2684

              #7
              Help/kenners gevraagd???

              Nat nat nat nat nat

              Comment

              • fl13r3flu1t3r
                Banned
                • Aug 2010
                • 3100

                #8
                Re: Help/kenners gevraagd???

                Ik heb me laten vertellen dat je daar vechters van krijgt..

                Comment

                • Smowkie
                  Elite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2011
                  • 2684

                  #9
                  Help/kenners gevraagd???

                  Hahahaha das ook weer waar, kweek je vechters van

                  Comment

                  • moreweed
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2009
                    • 5939

                    #10
                    Re: Help/kenners gevraagd???

                    voor de groeiperiode is een wat hoge luchtvochtigheid(zoals jij die hebt) helemaal niet zo erg, MITS je de lucht rond je plantjes lekker in beweging houdt (met een fannetje). Met goed afzuigen krijg je de LV wel omlaag, mits de aangezogen lucht niet te vochtig is natuurlijk.

                    Minder water geven (anders ontwikkelen de wortels zich niet goed, die moeten een beetje -niet teveel- zoeken naar water, geef de eerste tijd nog geen voeding mee en check de pH van je water als je daar de mogelijkheid toe hebt.

                    Lucht met een erg hoge luchtvochtigheid afzuigen verzadigd je koolstoffilter, waardoor die slechter gaat werken en je dus geuroverlast kan krijgen. Let daar goed op, anders is het avontuur waarschijnlijk snel voorbij.

                    Succes en vooral : veel plezier!
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment

                    • FlintStoned
                      Banned
                      • Oct 2012
                      • 5580

                      #11
                      Re: Help/kenners gevraagd???

                      Oorspronkelijk geplaatst door fl13r3flu1t3r
                      Ik heb me laten vertellen dat je daar vechters van krijgt..
                      Ghehehehehe, ik worstel en kom kanariegeel boven

                      Comment

                      • Smowkie
                        Elite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2011
                        • 2684

                        #12
                        Help/kenners gevraagd???

                        Helemaal juist flint gheheheh

                        Comment

                        • LimboGrower
                          Plantje
                          Nieuw Lid
                          • Jun 2010
                          • 14

                          #13
                          Re: Help/kenners gevraagd???

                          tijdens groeiproes een hoge luchtvochtigheid gewenst is was middels al duidelijk, er lopen middels 2 ventilatoren en zitten nu in de bloei fase 12/12 de rv is 30% er wordt zeker een goede koolstoffilter toegepast, zodat er geen reuk overlast is.

                          Moet zeggen dat ze zich goed herstelt hebben sommige zijn al redelijk groot en diegene die eruit zagen dat ze niet zouden redden zijn ook bijgetrokken.

                          De aarde is goed droog nu, wat is raadzaam qua hoe vaak moet je ze water geven nu???

                          temp is +31C -20C

                          Comment

                          • LimboGrower
                            Plantje
                            Nieuw Lid
                            • Jun 2010
                            • 14

                            #14
                            Re: Help/kenners gevraagd???

                            de luchtvochtigheid blijft schommelen van 55% dag erna 30% en nu 75% begrijp niet hoe dit kan iemand een verklaring en goede tip om deze omlaag te krijgen?
                            nu zijn ze in de bloei(2deweek), maar bij top vorming moet de rv echt omlaag ...

                            wat is ideaale rv??

                            Comment

                            • LimboGrower
                              Plantje
                              Nieuw Lid
                              • Jun 2010
                              • 14

                              #15
                              Re: Help/kenners gevraagd???

                              iemand ervaringen met simpele luchtvreters??? denk persoonlijk dat dit niet zal werken voor deze doeleinden, eens verder gekeken en wam al uit bij een elektrische luchtontvochter iemand ervaring hiermee????

                              Zou fijn zijn als iemand hierover wat commentaar kan geven

                              Comment

                              Bezig...