f1 kruising

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • moonlight1
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 94

    #1

    f1 kruising

    Korting op 420shop
    ik vraag me af welke zin het heeft van een f1 kruising te maken heeft dat voordelen of veel nadelen
  • moonlight1
    Expert Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2011
    • 94

    #2
    Re: f1 kruising

    ze kweken wel f1 zaden maar blijkbaar kunnen ze me toch niet antwoorden

    Comment

    • Smowkie
      Elite Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2011
      • 2684

      #3
      Re: f1 kruising

      lolzz

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: f1 kruising

        Stabiliteit eh...pheno minimaliseren ... het gebruikelijke geleuter.
        Misschien wil men het niet voor de zoveelste keer oprakelen.

        Als je een strain maakt, wil je dat die strain allerlei kenmerken heeft, je selecteert op geur, snelheid, vorm, effect etc. etc.
        Als je na jaren kweken, selecteren en terugkruisen eindelijk die ene perfecte plant gemaakt hebt, wil je natuurlijk wel dat die ene perfecte altijd uit elk zaadje komt.
        Niet dat je 50 zaadjes gaat zaaien en dat je 15 verschillende planten krijgt.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • fl13r3flu1t3r
          Banned
          • Aug 2010
          • 3100

          #5
          Re: f1 kruising

          F1 is gewoon de snelste manier om een vrij stabiele plant te krijgen waar niemand met je genetica aan de haal gaat omdat zn nakomelingen (F2) weer zo onstabiel als de neten zijn eh..

          Autoflowerts, feminiseren en F1 kruisingen zijn t geheime wapen van de commerciele zaadveredelAARS eh..

          Comment

          • moreweed
            Exquisite Grower
            MemberLucky Member
            • Dec 2009
            • 5939

            #6
            Re: f1 kruising

            F1 kruisingen geven je de mogelijkheid van een F2. F1 is -in theorie althans- een rommeltje maar de daaruit voortkomende F2 presenteert zich stukken duidelijker.

            Let op : dit is de theorie aan de hand van duidelijk omschreven kenmerken waar je op kruist. Simpele mendeliaanse genetica. In praktijk werkt dat heel anders.

            Ik kruis planten voor de lol, zonder wetenschappelijk oogpunt, en voornamelijk uit schraapzucht (zo hoef ik geen zaad te kopen als ik wat grappigs wil zetten).
            Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

            Comment

            Bezig...