Beginnen met stekjes. hoe te werk gaan?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Daltonrichard
    Advanced Stoner
    Member
    • Jan 2012
    • 68

    #1

    Beginnen met stekjes. hoe te werk gaan?

    Korting op 420shop
    Heey,

    Ik heb een tent, 400 watt hps en morgen 6 stekjes.

    Dit is mijn eerste keer dat ik stekjes ga doen daarvoor heb ik altijd zaadjes gekweekt. Toen heb ik altijd na 6 weken canna terra flores gebruikt,
    Maar bij stekjes heb ik heel wat meer nodig heb ik het idee; weet iemand ook wat ik meer nodig heb qua voeding?

    Groeten
    Rich
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Beginnen met stekjes. hoe te werk gaan?

    Wat zoek je, zoiets ?
    canna-schema.jpg

    Kweekschema's zijn vaak op stekken gericht, dus da's het meest simpele.

    Doop je de stekken voor je ze in je hok zet eerst even helemaal (tot het blokje) onder in een emmer met anti-beestjes-middel ?
    Anders zit je met spint over een week of drie.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Daltonrichard
      Advanced Stoner
      Member
      • Jan 2012
      • 68

      #3
      Re: Beginnen met stekjes. hoe te werk gaan?

      mooi schema!! Thnx wat betekent ec?

      Comment

      • langenl
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 759

        #4
        Re: Beginnen met stekjes. hoe te werk gaan?

        De afkorting van EC = Electrical Conductivity

        EC is de maat voor de geleidbaarheid van een oplossing.

        De geleidbaarheid neemt toe als er meer ionen (geladen deeltjes) in de oplossing zitten. Deze ionen kunnen van meststoffen zijn (K+, NO32-, Ca2+, Mg2+ etc.) of overtollige elementen zoals Na+, Cl, HCHO3 (keukenzout, bicarbonaat).
        Dus de EC vertelt u de totale concentratie van de opgeloste ionen. EC wordt gemeten in mS/cm. EC waarden worden ook in µS/cm aangegeven een voorbeeld is; 1 mS/cm = 1000 µS/cm.

        Comment

        • Daltonrichard
          Advanced Stoner
          Member
          • Jan 2012
          • 68

          #5
          Re: Beginnen met stekjes. hoe te werk gaan?

          en is wortelstimulator van belang voor goede kweek?

          Comment

          • bramonius
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • Feb 2012
            • 793

            #6
            Re: Beginnen met stekjes. hoe te werk gaan?

            alleen voor de wortels

            maar die hebben dan weer wel heel veel invloed op de rest

            succes

            Comment

            Bezig...