Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken op zolder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken op zolder

    Korting op 420shop
    + 3mx3m, maar ik zou in het midden met mijn reflecterende folie een kleiner stuk afzonderen, door deze naar beneden te laten hangen in een soort koker.
    Als deze koker ongeveer 1m in doorsnede is, en met daar de 400W lamp op, kan je je wel inbeelden dat het in die koker toch wat warmer kan worden.

    Nu vroeg ik me af of de warmte van de lamp zal volstaan, en of het niet te koud zou zijn wanneer ze niet brandt (overdag dus, want dan is het warmer dan 's nachts).

    Ook zou ik willen weten of een simpele ventilator zou volstaan als verluchting in een kamer die zo groot is, en of de geur tot buiten merkbaar gaat zijn zonder die isolatie.

    Alvast bedankt.

    #2
    Re: Kweken op zolder

    ik zou is beginnen met men dak te isoleren, zo gaat het helaas niet werken, of wel moet je echt een hok maken en dat dan mooi isoleren, maar vrees er toch een beetje voor hoor, je kan nu toch wel inbeelden dat het mss warm genoeg zal zijn als je lamp brand, maar veel te fel zal afkoelen wanneer de lamp uitligt? Die temperatuurschommelingen gaan te extreem zijn t.o.v elkaar...

    Comment


      #3
      Re: Kweken op zolder

      Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie View Post
      ik zou is beginnen met men dak te isoleren, zo gaat het helaas niet werken, of wel moet je echt een hok maken en dat dan mooi isoleren, maar vrees er toch een beetje voor hoor, je kan nu toch wel inbeelden dat het mss warm genoeg zal zijn als je lamp brand, maar veel te fel zal afkoelen wanneer de lamp uitligt? Die temperatuurschommelingen gaan te extreem zijn t.o.v elkaar...
      Dat dacht ik ook, maar ik hoopte dat de warmte misschien wat zou worden vastgehouden door de folie-koker...
      Beginnen isoleren is helaas geen optie.

      Het probleem is eigenlijk dat mijn kast wat klein is uitgevallen (50 breed, 80 lang en 90 hoog) en dat ik vrees dat het veel te warm gaat zijn met mij 400W hps, maar fans aanbrengen is echt een vreselijke hoop werk (en ik heb er tevens nog geen). Misschien moet ik het toch maar is proberen?

      Desnoods maak ik een grotere kast, maar die moet dan op dat zolderkamertje komen te staan en dan mag het in de kast niet te veel afkoelen natuurlijk...

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ow en afgezien van of het nu mogelijk is of niet, zou de geur zich tot bij de buren (en mijn lagere verdiepingen) verspreiden? Want als dat zo is is het sowieso geen optie...

      Comment


        #4
        Re: Kweken op zolder

        als je zolder volledig afgesloten is niet, maar vanaf je de klep openzet ga je het ruiken tot beneden als je in bloei zit.... 50x80x90 met 400watt is wat teveel van het goeie, zal een sauna worden zonder afzuiging icm fans, op 100x100x180 is het net de perfecte temperatuur.... Ik denk niet dat je gewoon je 400watt erin gaat hangen en dat je goed gaat zitten, test het is he, maar kan bijna onmogelijk dat het niet te warm zal komen en als je de hps dan uitligt, zal het ook nog is veel te hard afkoelen, zeker in deze dagen...

        Comment


          #5
          Re: Kweken op zolder

          Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie View Post
          als je zolder volledig afgesloten is niet, maar vanaf je de klep openzet ga je het ruiken tot beneden als je in bloei zit.... 50x80x90 met 400watt is wat teveel van het goeie, zal een sauna worden zonder afzuiging icm fans, op 100x100x180 is het net de perfecte temperatuur.... Ik denk niet dat je gewoon je 400watt erin gaat hangen en dat je goed gaat zitten, test het is he, maar kan bijna onmogelijk dat het niet te warm zal komen en als je de hps dan uitligt, zal het ook nog is veel te hard afkoelen, zeker in deze dagen...
          Dus als ik een nieuwe kast maak van 100x100x180 en hier een kleine fan op bevestig die moet verkoelen, zal het dan lukken op dat zoldertje? en zo nee ergens anders (een kamer op kamertemperatuur) wel? Ik kan nog niet testen met mijn microkastje omdat mijn lamp nog niet klaar is, maar daar wordt aan gewerkt

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Kweken op zolder

              Comment


                #8
                Kweken op zolder

                Je kan altijd is een testronde draaien, maar ik vrees toch een beetje voor teveel temperatuurverschil, en ook wel voor je warmte in je hok zelf , maar test het gewoon is uit das de beste methode

                Comment


                  #9
                  Re: Kweken op zolder

                  Oorspronkelijk geplaatst door Smowkie View Post
                  Je kan altijd is een testronde draaien, maar ik vrees toch een beetje voor teveel temperatuurverschil, en ook wel voor je warmte in je hok zelf , maar test het gewoon is uit das de beste methode
                  Zal ik doen!

                  Comment

                  Bezig...
                  X