Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

hulp nodig

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp nodig

    Korting op 420shop
    DSC_0017[1].jpgDSC_0018[1].jpgDSC_0019[1].jpgDSC_0020[1].jpgDSC_0024[1].jpgDSC_0025[1].jpgDSC_0026[1].jpgDSC_0027[1].jpgDSC_0028[1].jpgDSC_0029[1].jpg
    Mijn plantjes zijn nu 2 weken en zou ze binnen een week in bloei moeten zetten maar ze zijn nog zo klein. Ook hebben ze een beetje gele bladeren, en bij sommigen zijn de puntjes van de bladeren een beetje uitgedroogd. Ik heb ze in het begin te veel water gegeven nu heb ik zon tensiometer om de vochtigheid van de aarde te meten. De cocos was te vochtig en heb het een paar dagen laten drogen, maar de plantjes lijken zich niet beter te voelen nu. De tensiometer geeft 0.7 PSi aan en dat zou goed moeten zijn(tussen 0.7 en 1.7 is ideaal volgens de handleiding) Ik geef de plantjes Hy-pro hydro de EC waarde is 1.5 wat goed is volgens de leverancier van de zaadjes en waar ik op uit kom als ik de aanbevolen 5ml per liter voeding toevoeg. PH heb ik op 5.5
    Ik heb ze vandaag alleen afgezuurd water gegeven
    Ik weet niet wat ik moet doen, alle info is welkom
    Attached Files
    Last edited by THeC; 13 December 2012, 23:02.

    #2
    Re: hulp nodig

    nu heb ik zon tensiometer om de vochtigheid van de aarde te meten. De cocos was te vochtig

    ja je zit op cocos dus heb ik het idee dat je cocos te droog staat dus een verkeerde ph waarde heeft
    pleur je ph op 5,8 nadat je je voeding op inderdaad 1,4 of 1,5 zet en maak je cocos goed vochtig(nat)

    Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

    nu heb ik zon tensiometer om de vochtigheid van de aarde te meten. De cocos was te vochtig

    ja je zit op cocos dus heb ik het idee dat je cocos te droog staat dus een verkeerde ph waarde heeft
    pleur je ph op 5,8 nadat je je voeding op inderdaad 1,4 of 1,5 zet en maak je cocos goed vochtig(nat)

    Comment


      #3
      Re: hulp nodig

      0.7 psi komt overeen met 48 mbar.
      Nou heb ik geen verstand van cocos, maar op aarde zou dat veeeeel te nat zijn.
      Daar heb je aan 150 mbar genoeg, ik hou ze op aarde rond de 200 mbar (da's 2.9 psi!)
      Mgoe, ik ben een aardekwekert, dus 't is gel4l in de ruimte eh .. sry

      Geel zie ik niet, ja, je hps-foto's.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: hulp nodig

        Je ziet het idd niet goed op de fotos dat ze een beetje geel zijn, ga straks als ik thuiş ben een foto van de hele tuin maken zodat het verschil beter zichtbaar is. Is er nog iemand die op cocos kweekt die meer kan vertellen over op hoeveel psi ik hem moet houden?
        Cheers

        Comment


          #5
          Re: hulp nodig

          hallo ik ben net nieuw . ik heb namelijk ene box gezet . maar ik weet niet hoe ik de max min thermo hygro kan insteelen want er staat hier 76.4 f en 38 procent en als ik het knopje op de c zet staat her 24.8 en 38 procent ?? daar snap ik niets van ? kan iemand mij helpen ? dank u

          Comment


            #6
            Re: hulp nodig

            @estebani: celcius en fahrenheit. ik zou het op c laten staan.

            mvg,
            Potty

            Comment


              #7
              Re: hulp nodig

              lekker laten groeien ze zien er wel ok uit

              Comment

              Bezig...
              X