Lang maar geen blad!

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Scantraxx
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Nov 2012
    • 114

    #1

    Lang maar geen blad!

    Korting op 420shop
    Heej JD mensen,

    Ik heb sinds woensdag 5 december mijn plantjes op pot staan, alleen er gebeuren niet al te leuke dingen voor wat ik zelf zie mee.
    Ze worden ontzettend lang maar er komt geen blad aan, ik denk dat ze gemiddeld nu zo'n 10-15cm zijn. Moet ik ze gaan over potten en de stengel dieper in de grond zetten?, of moet ik met stokjes de stengel versterker tot dat er blad aan komt en de stengel dikker word? Ik gebruik zelf geen voeding, ben ik wel van plan om in de bloei te doen.

    Hier een foto, Sorry voor de kwaliteit het is via een 3.2mp telefoon camera gegaan



    Gegroet,
    Maarten
    Nieuwe ronde: 1e Keer Micro
  • Heribei
    Advanced Grower
    MemberLucky Member
    • Oct 2011
    • 1140

    #2
    Re: Lang maar geen blad!

    Jij kweekt niet onder een lamp?
    Anders moet de lamp een stuk zakken.
    Opnieuw ingraven tot de lob blaadjes.

    Comment

    • Smowkie
      Elite Grower
      MemberLucky Member
      • Sep 2011
      • 2684

      #3
      Re: Lang maar geen blad!

      opnieuw verpotten en ingraven tot aan de lobblaadjes, en de lamp veeeeel dichter zoals Heribei zegt, dit is een typisch voorbeeld van een plantje die licht zoekt...

      Comment

      • Scantraxx
        Ultra Stoner
        MemberLucky Member
        • Nov 2012
        • 114

        #4
        Re: Lang maar geen blad!

        dit klopt mensen, er hangen 2 lampen die wisselen eentje hang er 15/25 cm boven en de andere toch ruim 150 cm. Ik moest even zekerheid over het over potten en ingraven tot aan lobblaadje.
        Echt hartstikke bedankt mensen!

        Het verschil tussen die 2 lampen komt toch wel omdat het dak schuin oploopt en in het dakkapel er maar 1 kan hangen. Misschien handig voor tips.
        Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

        Comment

        • Heribei
          Advanced Grower
          MemberLucky Member
          • Oct 2011
          • 1140

          #5
          Re: Lang maar geen blad!

          Heb je wel gelezen voordat je begon?
          Nu ga je ons zeker ook nog vertellen dat er tl licht boven hangt?
          Heb je wel afzuiging en nieuwe lucht invoer?

          Comment

          • Scantraxx
            Ultra Stoner
            MemberLucky Member
            • Nov 2012
            • 114

            #6
            Re: Lang maar geen blad!

            Oorspronkelijk geplaatst door Heribei
            Heb je wel gelezen voordat je begon?
            Nu ga je ons zeker ook nog vertellen dat er tl licht boven hangt?
            Heb je wel afzuiging en nieuwe lucht invoer?
            Er hangen spaarlampen boven, en er is genoeg lucht af en toevoer. er staat een 4.500 watt blazer.
            Maar heb al even met Smowkie gepraat, en ben achter een aantal dingen gekomen. In ieder geval bedankt Heribei
            Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

            Comment

            • Cookaap
              Elite Grower
              • Dec 2011
              • 2730

              #7
              Re: Lang maar geen blad!

              je kan die lamp er wel 2cm boven doen zelfs, dat ingraven had je al in de gaten.

              ze zijn nu nog te redden

              Comment

              • Scantraxx
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Nov 2012
                • 114

                #8
                Re: Lang maar geen blad!

                Ik heb er nu een halogeenlamp boven. Even een tijdelijk oplossing, krijg vrijdag mijn armatuurtje binnen

                Tijdelijke oplossing!
                Last edited by Scantraxx; 17 December 2012, 20:25.
                Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

                Comment

                • Smowkie
                  Elite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2011
                  • 2684

                  #9
                  Lang maar geen blad!

                  Wat is het geworden?

                  Comment

                  • Scantraxx
                    Ultra Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2012
                    • 114

                    #10
                    Re: Lang maar geen blad!

                    een hps'je 400 watt, denk toch wel dat het een goed item is om mee te beginnen!
                    Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

                    Comment

                    • Smowkie
                      Elite Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2011
                      • 2684

                      #11
                      Lang maar geen blad!

                      Zeker man! Wel 40cm vandaan de lamp houden eh , maar kom je vanzelf ook achter

                      Comment

                      • Thurgood Jenkins
                        Grower
                        MemberLucky Member
                        • May 2012
                        • 695

                        #12
                        Re: Lang maar geen blad!

                        hahaahha ja smowkie niets verklappen is allemaal 1 grote ondekkingsreis:-p
                        "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

                        Comment

                        • ikkedus
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2012
                          • 241

                          #13
                          Re: Lang maar geen blad!

                          uiteindelijk komt het goed

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Lang maar geen blad!

                            Die spaarlampen waren een betere tijdelijke oplossing dan die halogeenlamp, daar hebben ze helemaal niks aan.
                            Spaarlampen 5cm erboven.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • Scantraxx
                              Ultra Stoner
                              MemberLucky Member
                              • Nov 2012
                              • 114

                              #15
                              Re: Lang maar geen blad!

                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                              Die spaarlampen waren een betere tijdelijke oplossing dan die halogeenlamp, daar hebben ze helemaal niks aan.
                              Spaarlampen 5cm erboven.
                              Ok, dan moet ik tijdelijk het armatuur maar even de woonkamer inplaatsen. Maarja alles voor de meisjes hè!
                              Nieuwe ronde: 1e Keer Micro

                              Comment

                              Bezig...