Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

    Korting op 420shop
    Beste forumleden,

    2 vraagjes:

    Voor mijn volgende ronde zou ik graag gewoon 1 northern light (Nirvana) zetten.
    Liefst van al zou ik dat in een smartpot van 41L doen. Dus lang laten groeien en 3-4x toppen in m'n 60x60 tentje onder 250W.

    1. Nu vraag ik mij af of die 41L geen overkill is in een binnenkweek
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    #2
    Re: 26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

    MH heeft altijd een vsa nodig, zonder start ze niet op. Het heet bij tl'en niks voor niks de starter.

    Overkill? Nah. Ik heb eentje staan in een 60 liter metselkuip. 60 bij 60 is net of net niet voldoende. 2 keer toppen is genoeg om dat vol te krijgn. Een keer na 6-7 internodes en dan nog is als ze al op het net hangt. (ik ga van een scrog uit). Op die 100 watt komt het niet aan toch? Dan neem je beter de eerste drie weken een spaarlamp.

    Comment


      #3
      Re: 26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

      Comment


        #4
        Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

        Comment


          #5
          Re: 26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

          Eventjes deze topic heropstarten met een terugkerende vraag:

          Kan ik nu mijn 125w spaarlamp E40 in m'n armatuur steken zonder dat ik daarvoor die vsa terug moet verwijderen? Dus de spaarlamp niet direct op het net, maar via de trafo? Want 10x op een jaar die bedrading opnieuw fixen lijkt me ook niet ideaal.
          Dit kan misschien als een domme vraag overkomen, heb er echt geen idee van. Grtz
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment


            #6
            Re: 26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

            GEEEEN spaarlampen op je VSA, mafkees! En ook geen HPS-lamp op een MH-VSA of andersom. En zorg dat de VSA hetzelfde wattage heeft als je lamp.

            Comment


              #7
              Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

              Comment


                #8
                26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

                Euhm???? Bestaan er nu vsa 's voor mh lampen appart ook?

                Comment


                  #9
                  Re: 26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

                  Voor zover ik weet bestaan er EVSA's die met zowel MH als HPS overweg kunnen, maar zijn magnetische ballasten specifiek voor MH of HPS. Ik kan het mis hebben.

                  Comment


                    #10
                    26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

                    Ik heb een evsa , maar hetgeen jij hier zegt over magnetische vsa's heb ik nog nooit eerder gehoord of gezien, dus denk ik inderdaad dat je mis bent een vsa dient gewoon om de lamp te ontsteken, en zowel een hps of een mh heeft een ontsteking nodig om te branden...

                    Comment


                      #11
                      Re: 26L versus 41L smartpot + vraag i.v.m. VSA

                      ik ben net begonnen met smart potten kan je zien hier op mijn pagina
                      werk met 19.1 liter smart pots voor de eerste keer met een 150 watt LED lamp
                      in bloei zet ik er een 200 LED lamp extra bij
                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                      KEEP ON GROWING AND SMOKING

                      Comment

                      Bezig...
                      X