Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

    Korting op 420shop
    +Speed van azarius. De site beweert 49 dagen en 90g opbrengst per plant

    Zijn er mensen die ervaring hebben met eugrowshop.eu. Liever toch even vragen voor ik een relatief groot bedrag stort.
    Ik zit ook een beetje in met het zelf in elkaar steken van die lamp op die vsa. Er zit een losse vsa in dat pakket en ik vermoed dat ik zelf draadjes zal moeten verbinden. Dat zal wel duidelijk zijn hoop ik?
    En wat ik ook niet goed weet ik welke voeding en aarde ik best gebruik? De aarde zou ik liever in een winkel in de buurt kopen omdat dat nogal duur is om te verzenden met de post. En qua voeding voor autoflowers heb ik geen idee. Ik vraag me ook af hoeveel plantjes ik best zet op een oppervlakte van 90x90. De hoogte is maar 160cm, is dat niet te klein? Er bestaat ook zo'n tent van 180cm..
    Of als mensen betere startpakketten kennen, hoor ik het graag. Ik zou liefst met een tent werken omdat dit het makkelijkst is. Ook als ik bepaalde kosten kan drukken is dat interessant.

    Ben benieuwd naar jullie mening en suggesties. Zodra ik eraan begin, maak ik een kweekdagboek. Verlang echt om eraan te beginnen

    #2
    Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

    Je buisafzuiger zal wel wat kabaal maken, hou daar dus rekening mee indien je stealth wil kweken...

    ga voor de 9x 12L , en als je 30 gram per plant haalt zal dat al heel erg goed zijn
    Mijn ervaring met easy-rollers is dat ze echt niet zo easy zijn. Koop beter 2 kettingen

    eurogrowshop.eu is goed, maar onlinekweken.nl ook , (gratis verzending zelfs vanaf 200euro)

    Kijk is rond op het forum over voeding

    Grtz
    Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

    Comment


      #3
      Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

      mooi spul hoor, ik wou dat ik dat had!

      Comment


        #4
        Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

        Thanks for the replies. Kzal die andere shop ook eens checken. Prijs is wel belangrijk voor mij. Dus liefst zo goedkoop mogelijk.

        Die tip voor stillere afzuiging is ook erg interessant! En qua voeding zal ik nog wat opzoeken

        Een ding wat wel nog zou moeten weten is hoeveel plantjes ik best plaats. Kzou moeten weten hoeveel zaden en potten te bestellen

        Comment


          #5
          Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

          Voor 90 op 90 zou ik zeggen maximaal 9, je kunt mss ook wel 16 lowrydertjes zetten ofzo, maar of je dat echt wilt? Je kunt veel meer halen denk ik uit 9 gefeminiseerde gewone zaden
          Of gewoon 4 planten en eens toppen, heel veel opties :p
          Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

          Comment


            #6
            Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

            leuke opstelling om mee te beginnen als het kan zou ik gaan voor een iets grotere afzuiger deze kun je dan ook dimmen scheelt zeker in geluid.

            gr wittewiet

            Comment


              #7
              Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

              Er zijn wel meer online shops die mooie pakketten hebben, sommigen hebben ook een tent-configurator pagina.
              Daarom is het handig om gelijksoortige topics te bekijken, er staan er hier op JD namelijk nogal wat
              Anders gaat het zo op een growshopreclamecampagne lijken eh

              btw. 10 meter Sonoconnect is wat veel, voor een normale opstelling en Combiconnect is mooi zat.
              Sono is ook bijna niet te verwerken icm een tent.
              Als je afzuiger en filter bovenin de tent hangt hou je nog over van 2mtr.

              shop1775400.pictures.luchtbehandeling_20370-1-500x500.jpgCombiconnect.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

                @Rodigan thx. ik zal voor negen planten gaan. Ik neem wel autoflowers voor mijn eerste kweek. Die gaan snel en het is toch iets eenvoudiger dacht ik dan gewone planten.

                @wittewiet bedankt voor de tip. Inderdaad wel interessant om het geluid zo stil mogelijk te houden qua buren enzo. Ik heb ook een pakket gevonden met een grotere afzuiger.

                @QnQ Al rond surfend heb ik een leuk compleet pakket

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

                  Die tentjes zullen overal zowat hetzelfde zijn hoor... Opletten met superpromo's en super lage prijzen, er zijn nog steeds een hoop van die namaak tenten in omloop waar je geen plant in groot krijgt.

                  Ik moet me aansluiten bij een der vorige posters ivm met de easy rollers... Die zijn echt onhandig, niks easy aan die dingen... Easy gliders hebben een handiger systeem en zijn van staal. Kosten ook minder dacht ik... Men hps hangt aan die gliders, men TL-bak hangt aan kettingen.... Easy rollers verspil ik geen geld meer aan.

                  Maar Autoflowers met 90g, droom gerust verder.... 30-40g max per plant... Ga toch met gewoon zaad aan de slag, een mooie oogst vraagt nu eenmaal wat tijd...
                  Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

                    Ik heb geen ervaring met 400W in een tentje van 1.60 hoog, maar ik kan me goed voorstellen dat het wel eens warm kan worden.
                    Hoogte van de pot en de afstand van plafond tot lamp (en afzuiger/filter als die in de tent komen) komen er nog bij.
                    Plantjes kunnen zo'n 60-80cm worden dus. Da's hoog zat, want 400W heeft ook geen anderhalve meter dieptestraling eh ..

                    Met hokjes en tentjes kom je altijd ruimte tekort, da's een gegeven.
                    Dus als het budget en de ruimte het toelaten zou ik zo groot/hoog mogelijk gaan.
                    Schakelkastje (DV12) altijd erbij nemen.

                    Hoe je zo'n VSA aansluit kun je hier op JD wel ergens vinden.

                    (er staat hier op de JD-marktplaats trouwens ook nog een compleet setje te koop)
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

                      Grotere filter kopen dude!
                      Anders wordt er straks meer afgezogen en afgevoerd dan dat je filter filteren kan!!

                      Resultaat is anders zeepjes rapen voor gasten ala Big Bob

                      Big Bob:
                      Last edited by WeedoHolic; 24 December 2012, 18:55.
                      Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                      Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

                        Ja, na heel wat opzoeken vandaag inderdaad gemerkt dat de prijzen zoveel niet schelen.
                        Ik heb echter wel een pakket

                        Comment


                          #13
                          Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

                          Nah, ik zou gewoon 5 planten neerflikkeren. Kijk eerst maar eens of dat goed gaat. Qua oogst zal t ook niet veel schelen.
                          Zeker niet als je 18L potten neemt ipv 11L. Scheelt je nog poen ook.

                          Pakketje en met name de tent is op zich wel OK denk ik, als 't goed is zou alles wel op elkaar afgestemd zijn; slangeninlaten, slang, afzuiger.
                          Als ik 't zo zie dan is dat de nieuwe DS120, de ouwe is wat minders kan ik je vertellen. Deze heeft maar 1 passieve inlaat, en 1 inlaat voor de slang.
                          Maar 't kan ook zijn dat 't niet de nieuwe DS120 is, daar zou ik ff naar informeren als ik jou was. Plaatjes kloppen niet altijd he!
                          Wel zou ik voor een hamerslagkap gaan en die schakelkast, die DV12 dus.
                          Anders moet je een standalone relais kopen, maar daar zit weer geen schakelklok bij en moet je met draden klooien.
                          En die afzuiger + filter zijn ook wat logischer op elkaar afgestemd
                          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
                          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste kweek met kweektent, is deze opstelling goed?

                              Als je naar floralux gaat, DCM Potgrond voor groenten en kruiden nemen. Kost daar 9.2. Zeker hun floralux universele potgrond niet nemen, krijg je gratis beestjes bij ! En perliet heb ik daar gisteren ook zien liggen, ook nog zo handig.

                              Comment

                              Bezig...
                              X