Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging vraagje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuiging vraagje

    Korting op 420shop
    Hallo,
    Ik wil op zolder kweken,heb daar een appart afzuigsysteem hangen, merk orcon type Mvs-8,
    Hij is aangesloten voor de badkamer maar aangezien we die nooit gebruiken wil ik hem gebruiken voor mijn kweekje, nu heb ik het volgende in gedachten:ik wil dus de ruimte met zwart/wit folie hangen,het afzuigsysteem los koppelen zodat ie de lucht van de kweekruimte pakt, een 400 of 600 watter en de benodigde plantjes eronder! De planten hebben tuurlijk verse zuurstof nodig,maar heb geen raam, is het een optie om de vlizotrap open te laten staan en de afsluitklep erop te leggen en daar een gat in te maken voor luchtinlaat?

    Of toch voor een hokje gaan?
    Reacties,tips,alle hulp welkom

    #2
    Re: Afzuiging vraagje

    uit de info die ik kon vinden over de orcon type Mvs-8, lijkt hij me niet genoeg kubieke meter afzuigen. Staat het aantal verversde kubieke meter lucht vermeld op de afzuiging zelf? En als die al aangesloten zit om de badkamer te verversen dan hoef die toch ook niet losgekoppeld te worden? Je wil eigenlijk je tussenverdieping gebruiken om verse lucht aan te voeren, als je daar geen last van hebt kan dit waarschijnlijk wel.

    Kan dat ik iets niet goed begrepen heb

    Comment


      #3
      Re: Afzuiging vraagje

      Cookaap,bedankt voor de reactie,
      Ik wil dus idd vanuit de tussenverdieping vers lucht halen,heb daar ook nog een kamer over waar ik het raam eventuweel op kier kan zetten,de afzuigslang kan ik los maken zodat ie niet in de badkamer afzuigt maar dan op zolder waar ik hem los koppel,
      Kan dus beter een hokje bouwen of completen kweektent neerzetten,dan de afzuiging gewoon in de ope ruimte laten en de afzuiging aan zodat toch de lucht afgezogen word, inlaat met hetzelfde idee van de tussenverdieping,?

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Staat Nix op de afzuiger vermeld ver het kubieke meter lucht wat ie kan afzuigen, de zolder is wel 2 x zo groot als de badkamer,

      Comment


        #4
        Re: Afzuiging vraagje

        Ik denk niet dat die de hele zolder kan afzuigen dus het lijkt me handig om een hok te maken. Als je een punt dak hebt kun je de lamp in de punt hangen en de schuine muren weerkaatsen het licht weer naar beneden. Ik neem aan dat je op zolder genoeg ruimte hebt? Hoeveel planten was je van plan om te kweken? scrog? wat voor soort medium? Als je dit bepaald hebt kun je de inrichting van je hok maken.

        Comment


          #5
          Re: Afzuiging vraagje

          Ik heb idd een puntdak, de zolder is vrij groot maar door het puntdak vallen de zijkanten ver af, denk dat ik het hok zo'n L:2m en B:1m zal gaan worden en dan gewoon de hoogte van plafond, zou jij gaan voor een 400of600 watter (bloei en groei)? En de helft van het aantal wat lamp aan afzuizing nemen,? 200 KUB bij 400 wat en 300 KUB bij 600 wat of zie ik dat verkeerd?
          Wil beginnen met 5a10 plantjes,omdat het de eerste kweek gaat worden en dus wel verwacht dat ik niet meteen een volle mep zal oogsten,

          Comment


            #6
            Re: Afzuiging vraagje

            neem een afzuiging die evenveel ververst als de hoeveelheid watt, dus als je een 400w neemt dan zou ik een afzuiging nemen van 550 kubieke meter (deze maten worden meestal verkocht) en bij een 600w een 750 kubieke meter.

            Comment


              #7

              Comment


                #8
                Re: Afzuiging vraagje

                laat je me weten wat het resultaat is?

                Comment


                  #9
                  Re: Afzuiging vraagje

                  KomT goed zodra ik de spullen aangeschaft heb zalmik wat foto posten bant hok enz enz en uiteraard de plantjes

                  Comment


                    #10
                    Afzuiging vraagje

                    Mooi zo man! Succes

                    Comment

                    Bezig...
                    X