Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lampen voor autoflower

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Lampen voor autoflower

    Korting op 420shop
    Ik heb me zaadjes van de AK-47 autoflower aangeschaft, maar nu zit ik met de vraag hoe het zit voor de belichting.

    Ik weet dat 18/24 het beste is, maar wat zijn de vereisten van die lamp dan,
    want ik heb zodanig veel verschillende dingen gelezen dat ik er niet meer aan uit kan.

    Dus: -hoeveel lumen moet dit zijn en hoeveel K ?

    Groeten
    Last edited by Rubennn; 29 December 2012, 09:37.

    #2
    Lampen voor autoflower

    Valt een beetje te zien wat je ruimte en mogelijkheden zijn he? Ga je voor tneon, tl of ga je voor hps, mh?

    Comment


      #3
      Re: Lampen voor autoflower

      De ruimte is eigenlijk gewoon in mijn kamer.
      Ik zou hem overdag in het daglicht zetten en s'avonds dan onder de nodige lamp.
      (Aangezien autoflowers niet 'zo' afhankelijk zijn van het licht?)

      En welke lamp is om het eender voor mij.

      Groeten

      Comment


        #4
        Re: Lampen voor autoflower

        Dat hangt dan helemaal van je zelf af. Stel je de vraag: hoeveel elektriciteit kan je verbruiken? als je rond de 100W wilt gaan werken dan vallen Tneon (2*55w), tl lampen( in alle kleuren en grootten) of te wel spaarlampen (tornado's van 23W of 32W doen het prima). Let wel licht is gewicht. Persoonlijk denk ik dat het beter is je plant full time onder je lampen te laten staan en niet telkens te verschuiven naar je vensterbank. Maar dat hangt natuurlijk van je verbruik af..

        Comment


          #5
          Re: Lampen voor autoflower

          Verdiep je eens wat verder in HPS dude; tot nu toe 't beste licht en ook 't 'snelste' licht. Je kan veel eerder oogsten namelijk.
          En de kosten hiervan zijn niet zo draconisch als newB's vaak denken; voor een 250wattertje betaal je ~25euro per maand.
          Dat kan je wel missen per maand toch?
          Of ben je van plan om al je verdiende geld je kist in mee te nemen?
          Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
          Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

          Comment


            #6
            Re: Lampen voor autoflower

            Ik zou ook meteen voor een hps/hpi gaan maar je kan natuurlijk ook onder T-Neon kweken, al zijn deze dingen meer geschikt voor de groei, je moet er nu ook geen monsters van verwachten, wat wel onder een hps/hpi kan

            Comment


              #7
              Re: Lampen voor autoflower

              was die opmerking naar mij gericht? anders ga je wel heel kort door de bocht.. Kosten zijn vaak niet het enige probleem hoor, kijk maar naar studenten die niet zomaar eventjes een 250W kunnen inpluggen zonder daar enige opmerking van de kotbaas over te krijgen.

              Comment


                #8
                Re: Lampen voor autoflower

                Bedankt voor de reacties.

                @4star: Zal dan eens gaan kijken in de winkel welke het beste hier op mn kamertje past , en inderdaad, het is niet zo vanzelfsprekend om hier even een 250W in te pluggen.

                @WeedoHolic & Smowkie: Een HPS zou inderdaad ideaal zijn, maar jammergenoeg niet mogelijk in deze situatie.

                Groeten

                Comment


                  #9
                  Lampen voor autoflower

                  Tneon dan... Succes ermee

                  Comment

                  Bezig...
                  X