Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met groei van plantje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Problemen met groei van plantje

    Korting op 420shop
    Weet er iemand wat het probleem is met onderstaand plantje? Hangt 10 cm onder Tl-verlichting, omgeving blijft relatief warm en nu al 3 weken ver. Het zijn autoflowers. Is dit misschien een probleem van teveel water?p2.jpgp1.jpg

    #2
    Problemen met groei van plantje

    Welke aarde? Wat geef je van water? Nog geen voeding hoop ik?

    Comment


      #3
      Re: Problemen met groei van plantje

      Zie ik goed dat 1 plant het prima doet en de andere slecht, terwijl ze ongeveer hetzelfde licht en water hebben? Dan zou ik denken aan een geinfecteerd zaadje. Daar kun je niks aan doen - behalve hopen dat 't nog goed komt. Je weet maar nooit.

      Comment


        #4
        Re: Problemen met groei van plantje

        Ik denk eerder aan een mutant.
        Heb ze ook hiero gehad en ondanks 't maffe begin trokken ze prima bij.
        Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
        Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

        Comment


          #5
          Re: Problemen met groei van plantje

          idd gwn een slechter zaadje denk ik ook...

          gwn verder doen en zien wat er van komt

          grtz

          Comment


            #6
            Re: Problemen met groei van plantje

            Bedankt voor alle reacties!

            Het rare eraan is dat dit m'n eerste goeie plantje was. Deze zat ook in de grootste pot, dus heeft ook de meeste voeding ter beschikking. Misschien doordat ik dacht dat in de grote pot wat meer water mocht, is het plantje verzopen... ?
            Zou dit nog goedkomen? Heb nu onder de pot wat keukenpapier gelegd om het vocht er wat uit te trekken..

            In de pot zit gewone universele potgrond van de AVEVE. Aan deze plant had ik nog geen extra voeding gegeven of toch als ik het me goed herinner heel weinig omdat ik dacht - met dat het plantje over de grootste pot beschikt - voldoende voeding kon halen uit de hoeveelheid aarde. Ik voorzie de andere plantjes dus beter verder met de voeding, want die reageren er precies goed op...

            Comment


              #7
              Re: Problemen met groei van plantje

              In hoeverre kan ik mijn potten met universele potgrond aanvullen met volgende voeding?voeding.jpg

              Hoe regelmatig moet deze worden toegevoegd? Hangt dit af van de grote van u plant of hou je je best aan een schema?
              Die HY-PRO heb ik reeds in enkele hele kleine hoeveelheden toegevoegd aan de 3 plantjes die, toevallig of niet, ook het best groeien... Hiermee doorgaan dus?

              grts
              Attached Files

              Comment


                #8
                Re: Problemen met groei van plantje

                In hoeverre kan ik mijn potten met universele potgrond aanvullen met volgende voeding?

                dat gaat niet. aanvullen gaat alleen met een massa houdende substantie. zoals aarde of beton, maar bijvoeden hiermee
                gaat prima


                Hoe regelmatig moet deze worden toegevoegd?

                regelmatig, volgens schema.

                Hangt dit af van de grote van u plant of hou je je best aan een schema?

                dit hangt af van de grote van je plant ja. en ja hou je het beste aan je schema. tenzij
                je plantje tekenen geeft van overvoeding of te weinig voeding, dan pas je weer aan. en dat is
                de truc van de groene vingers.


                Die HY-PRO heb ik reeds in enkele hele kleine hoeveelheden toegevoegd aan de 3 plantjes die, toevallig of niet, ook het best groeien... Hiermee doorgaan dus?

                als je schema zegt doorgaan, dan doorgaan

                heel veel succes ermee, en die rare komt nog wel goed door

                Comment


                  #9
                  Re: Problemen met groei van plantje

                  ok, blijf nog even doorgaan met die rare, maar zal ze mss volgende week vervangen door een andere, ben reeds nieuwe zaadjes aan het laten ontkiemen..

                  Ik beschik eigenlijk niet echt over een schema, ik geef de plantjes sporadisch water aan de hand van hoe droog de grond is...
                  Heb je soms tips?

                  Ik post binnenkort enkele foto's met de evolutie

                  Comment


                    #10
                    Re: Problemen met groei van plantje

                    blad.jpgWeet er iemand wat er aan de hand is met dit blad? De top krult op en verkleurt een beetje. Ook de plant er achter vertoont al iets gelijkaardigs aan het gekrulde blad te zien. Kan er iemand helpen?

                    Comment


                      #11
                      Re: Problemen met groei van plantje

                      Zou het kunnen dat dat blad tegen de lamp heeft gehangen, of tegen een kachel?

                      Verder zien ze er prachtig gezond uit. Ik zou me er geen zorgen over maken.

                      Comment


                        #12

                        Comment

                        Bezig...
                        X