Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

te vroeg gaan curen ???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    te vroeg gaan curen ???

    Korting op 420shop
    hey medegrowers, ik heb mijn vorige oogst 9 dagen laten drogen onderstenboven gehangen (niet gehele plant) in de kweekkast in het donker met een lv van ongeveer 55% en temp van 19c en de afzuiging 15min per 2u op. na de 9 dagen voelden de buds langs buiten droog en van binnen nog wat vochtig. de hoofdtakken knakten bij het buigen maar braken niet zoals een lucifer. ik heb toen de buds van de hoofdtakken geknipt en ze in glazen weckpotten gestoken en tot nu toe (14dagen) elke dag de potten leeggemaakt in een grote glazen schaal en ze daar een 30min in laten liggen en af en toe eens omdraaien. nu zijn de buds nog steeds niet helemaal droog want als ik er in knijp verkruimeld de bud niet maar blijft hij ingedrukt en komt langzaam weer in zijn vorm terug. de geur in de pot is wel lekker maar de smaak als ik hem rook is wat scherp en niet zo lekker als wat ik zou verwachten. ik denk dat ik het beter nog een dag of 5 langer had laten hangen ipv zo snel de weckpotten in te steken. hoe krijg ik deze alsnog droog genoeg ? gewoon verder blijven curen zoals ik bezig ben of moetten ze terug voor langere tijd uit de potten en er daarna terug in ? eet me geen raad meer, alle hulp is welkom. greets

    #2
    Re: te vroeg gaan curen ???

    Curen is om de smaak te verbeteren niet om je wiet te laten drogen...
    Ik denk dat je de wiet 14 dagen had moeten laten drogen...
    Je kan het nu weer proberen op te hangen en kijken of het nog wilt drogen.
    En bij curen praten we over een maandje of 2 liefst 3.

    Succes ermee!

    Comment


      #3
      Re: te vroeg gaan curen ???

      Knakken de takjes al? Zoja, dan is 'ie droog genoeg. Je mag dan eerder bang zijn dat 'ie te droog wordt. Dan is 'ie nog prima te roken, maar stopt het curingsproces.

      Is 'ie nog niet droog genoeg: Uit de pot, uitleggen op roosters of kranten, paar dagen laten liggen.

      Je kan eens wat experimenteren met snel-curen. Bijvoorbeeld: Een grammetje een beetje bevochtigen, in een gesloten zakje een dag (of twee) op de kachel leggen (40 graden schijnt optimaal te zijn) en dan weer drogen.

      Comment


        #4
        Re: te vroeg gaan curen ???

        Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
        Curen is om de smaak te verbeteren niet om je wiet te laten drogen...
        Ik denk dat je de wiet 14 dagen had moeten laten drogen...
        Je kan het nu weer proberen op te hangen en kijken of het nog wilt drogen.
        En bij curen praten we over een maandje of 2 liefst 3.

        Succes ermee!
        ja dat begrijp ik maar ze trekken het vocht normaal toch naar de buitenkant van de bud en bij het luchten verdampt dit enz dus droogt ie eigenlijk toch ook ? greets

        Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

        Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
        Knakken de takjes al? Zoja, dan is 'ie droog genoeg. Je mag dan eerder bang zijn dat 'ie te droog wordt. Dan is 'ie nog prima te roken, maar stopt het curingsproces.

        Is 'ie nog niet droog genoeg: Uit de pot, uitleggen op roosters of kranten, paar dagen laten liggen.

        Je kan eens wat experimenteren met snel-curen. Bijvoorbeeld: Een grammetje een beetje bevochtigen, in een gesloten zakje een dag (of twee) op de kachel leggen (40 graden schijnt optimaal te zijn) en dan weer drogen.
        ik heb de kleine en grote buds in apparte potten en bij de kleinere buds knakken de takjes idd maar bij de hoofdtoppen bv buigen die nog eerder. ik kan ze niet verder drogen in de kast omdat de volgende ronde daar reeds bezig is. en het moet toch uit het zicht gebeuren liefst. het verpakken in kranten papier en oprollen als een groot snoepje en zo enkelle dagen laten liggen is dat wat ? greets

        Comment


          #5
          Re: te vroeg gaan curen ???

          Klopt, maar ik zeg curen is 2 maanden liefst nog langer!
          Je zult het echt wel gaan merken na zo een periode!
          14 dagen is veel te kort om je conclusie te trekken.
          Niet alle wiet word ook hard, luchtige wiet blijft een beetje als een spons.

          Maar je takje moet! Knakken.
          Ga gewoon lekker verder met curen en in februari zit het wel goed!
          Trust me
          Last edited by Heribei; 29 December 2012, 03:59.

          Comment


            #6
            Re: te vroeg gaan curen ???

            Oorspronkelijk geplaatst door Heribei View Post
            Klopt, maar ik zeg curen is 2 maanden liefst nog langer!
            Je zult het echt wel gaan merken na zo een periode!
            14 dagen is veel te kort om je conclusie te trekken.
            Niet alle wiet word ook hard, luchtige wiet blijft een beetje als een spons.

            Maar je takje moet! Knakken.
            Ga gewoon lekker verder met curen en in februari zit het wel goed!
            Trust me
            ok ik doe verder, weet niet hoeveel er in februari nog over blijft... lol

            Comment

            Bezig...
            X