Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

regenwater - kraantjeswater - drinkwater

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    regenwater - kraantjeswater - drinkwater

    Korting op 420shop
    Hoi,

    ik heb een vraagje ivm de soorten water.

    Ik heb de Ph gemeten van mijn regenwater, kraantjeswater en drinkwater.

    Ik kom voor regenwater een Ph van 7,6 (dit is stilstaand regenwater vanuit de regenput (water staat daar al jarenlang ongebruikt in)) dit is dus geen VERS regenwater.

    Voor kraantjeswater heb ik een PH van 7,4.

    En heb voor de nieuwschierigheid de Ph gecontroleerd van men drinkwater nl Chaudfontaine en kom hier uit op een Ph van 7,1

    Ivm dit drinkwater heb ik ook volgende info gevonden :

    Natrium (mg/100 ml) 4,4
    Calcium (mg/100 ml) 6,5
    Fosfor (mg/100 ml) 0,04
    Kalium (mg/100 ml) 0,25
    Magnesium (mg/100 ml) 1,8
    Chloriden (mg/100 ml) 3,5
    Sulfaten (mg/100 ml) 4
    Bicarbonaten (mg/100 ml) 30,5
    Nitraten (mg/100 ml) <0,01
    pH 7

    Kan ik dan beter het drinkwater gebruiken als voeding voor mijn vrouwtjes zonder telkens te moeten afzuren?

    #2
    Ik zou het regenwater niet gebruiken, aangezien dat niet vers is en vol met beestjes e.d. kan zitten.

    Chaud Fontaine is wellicht een beetje prijzig om mee te voeden

    Ik zou het KRAANwater nemen, maar wel afzuren. PH 5,8 - 6,0 is ideaal, je plantjes nemen dan de voedingsstoffen het beste op.Ook zou ik er wat voeding aan toevoegen.
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Leeg je regenvat, laat het maar lekker vol regenen en meet dan even opnieuw. Je zal omver vallen. Je PH zal rond de 6 liggen en je EC rond de 0.20 . Wat wil zeggen dat je meer voeding kan toevoegen omdat je minder vervuilende zouten in je water hebt.

      Grtz

      Comment


        #4
        ik zal de regenput legen en uitkuisen, maar kan ik dan intussen wel verder het drinkwater van chaudfontaine gebruiken na afzuren, of toch best het kraantjes water?

        Het drinkwater chaudfontaine heb ik toch gratis dus ivm de prijs moet ik niet inzitten.

        green greetz

        Comment

        Bezig...
        X