Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

newbie probs...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    newbie probs...

    Korting op 420shop
    Beste mensen

    Ik ben nieuw met het binnen kweken en loop op al op mijn eerste probleem.

    Ik heb 3 weken geleden een zaadje (skunk) laten ontkiemen, eigenlijk voor de grap maar was meteen verkocht en heb me direct een growkas gemaakt met een 400wat lamp.

    Alles ging vrij goed tot nu toe. Ik begin hier een daar gele vlekken te zien, die ook groter worden.
    Mijn bladen zien dof donker groen en hangen ook een beetje dit was altijd zo dus ik dacht dat dit nog ging beteren maar dat is niet tot nu toe.

    Ik geef geen voeding aangezien ik nog maar net aan mijn derde week zit denk ik niet dat dat nodig is?

    Ik geef enkel water als de oppervlakte droog is en dan ongeveer een halve liter.

    Ik gebruik geen luchtafvoer want in de groeifase zou de vochtigheid rond de 80% moeten zitten en dus is dit ook niet nodig?

    Vanonder aan de pot zijn 2 gaten en ik heb al gezien dat er een wortel uitgroeit (de pot staat in een bak die het water opvangt). De wortel ziet mooi wit en heeft haartjes dus ik denk niet dat het aan de wortels ligt of overmatig water geven.

    Iemand een gedacht?

    Mvg!

    #2
    newbie probs...

    In welke aarde staan ze? Heb je eventueel foto's? Grtzz

    Comment


      #3
      Re: newbie probs...

      De aarde weet ik niet direct, het is van mijn moeder eigenlijk. Zij gebruikt het voor al haar tuinbloemen. En ik hoop dat de fotos duidelijk genoeg zijn.
      Bedankt voor het antwoorden.foto.jpgfoto1.jpgfoto2.jpgfoto3.jpg

      Comment


        #4
        Re: newbie probs...

        ow dat was alletwee gelijk gepost
        Het lijkt op een druppel water die is blijven op je plantje. En met je lamp aan zorgt dat voor een loep effect.
        En met een 400 watter is 1 plantje niet echt ecologisch.. zaai der maar nog een paar

        Eingelijk ziet het er best ok uit
        bladpuntjes zijn mooi groen ook, nog geen paniek voorlopig ben je ok bezig ^^

        groet
        Last edited by Bubba J; 30 December 2012, 18:41.
        sigpic

        Comment


          #5
          Re: newbie probs...

          Een kast met 400W licht en geen afzuiging? Wordt het niet veel te warm in die kast?

          Comment


            #6
            Re: newbie probs...

            ja word idd warm, ik heb de lamp meteen al hoger gehangen en morge ga ik voor meters zien. Er zijn wel openingen voor luchtafvoer maar ik heb geen ventilators hiervoor fzo. En ik denk ook niet dat het een druppel water is? 99% toch zeker dat ze bladgroen aan het verliezen zijn en op de niewste blaadjes zijn de randen geler, dat zie je niet op de foto's.

            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

            Btw wanneer moet ik ongeveer overgaan naar de bloeiperiode?
            Grtz

            Comment


              #7
              Re: newbie probs...

              Probeer eerst maar eens de temperatuur onder de 28 graden te houden, daarna praten we verder.

              Comment


                #8
                Re: newbie probs...

                Plantjes hebben ook behoefte aan CO2, die zit in de lucht, door af te zuigen verwijderd de warme lucht en word vervangen door frisse CO2 rijke lucht.

                Comment


                  #9
                  Re: newbie probs...

                  Zou ze ook meteen even de schoolslag aanleren. 1609.gif
                  Hoezo een bak eronder om water op te vangen ?
                  Als er water onderuit komt, geef je teveel of niet regelmatig genoeg.
                  Ze staat gewoon te nat.

                  En check even wat kweekverslagen ofzo, want je zit hier en daar wat mis met je veronderstellingen.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10

                    Comment

                    Bezig...
                    X