Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

word het iets ofnie help me...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: word het iets ofnie help me...

    Hmm,
    Ik vind het best moedig van die plant en eigenlijk staat ze er helemaal nog zo slecht niet bij als ze daadwerkelijk onder de 23 watt 2700K slaaplamp is opgegroeid. Zo te zien heeft die lamp er in het begin te hoog boven gehangen en zijn je eerste internodes wel aardig gestrekt. Later is ze of zelf kort genoeg op die lamp gegroeid of je hebt die er korter op gehangen en je ziet dan ook dat het strekken bovenin de plant eigenlijk best meevalt. Ze heeft dus gewoon te weinig licht gehad. De lichtintensiteit neemt kwadratisch af naarmate de afstand vordert, (omgedraaide kwadratenwet). Aan de 1350 lumen die zoon warmwitte (2700k is eigenlijk geschikter voor de bloeifase. voor de groeifase gebruik je een koud witte spaarlamp (6400K) spaarlamp geeft zijn in het begin als ze nog klein is voldoende licht mits je met de lamp 3 tot 5 cm boven je plant blijft. Naarmate ze groter worden hebben ze meer licht nodig in het juiste spectrum. Verder zal die eene spaarlamp niet veel warmte geven en heeft je plant dus altijd relatief koud gestaan, wat de groeisnelheid flink remt.

    Voor de rest ziet ze er nog best aardig uit vind ik, te bedenken in welke omstandigheden ze haar leven begonnen is. Waar ze dus om vraagt is; a een knus goed geventileerd huisje met filter en afzuiger, voldoende licht in het juiste spectrum, een temperatuur van minimaal (nacht) 20 en maximaal 28 (dag) graden. Een baasje die veel begint in te lezen op deze site, te beginnen bij de Sticky's de micro kweekverslagen en kweekruimtes, af en toe wat water en later ook wat voeding naar behoefte en dan is daar nog een heel aardige plant van te maken en word het een heel leerzame kweek.

    Neem je de moeite om de basiskennis onder de knie te krijgen en je zal ook van deze fletse ietwat gestrekte naar licht biddende dame nog iets heel leuks te roken krijgen.

    Succes, we kijken af en toe mee.
    Last edited by FlintStoned; 6 January 2013, 04:06.

    Comment


      #17
      Re: word het iets ofnie help me...

      Een baasje die veel begint in te lezen op deze site,

      Neem je de moeite om de basiskennis onder de knie te krijgen

      daar ben ik het helemaal mee eens flint
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #18
        Re: word het iets ofnie help me...

        Mooi plantje hoor en je ben niet verplicht om andere lampen te kopen hoor .
        vind je plant er mooi bijstaan

        Gr Bella
        God was never on your side..

        Comment

        Bezig...
        X