Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Potgrond/voeding

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Potgrond/voeding

Korting op 420shop
    Hallo allemaal!
    Ik heb btw de search functie al gebruikt maar geen resultaat, denk dat ik niet de eerste ben die dit vraagt maar ok. Hier komt de vraag dan he
    Ik heb van de week een zooi stekjes (bubbelgum) binnen gekregen en eergisteren heb ik ze in potten met aarde gedaan.
    Fleurella potgrond wel te verstaan.
    Op de achterkant staat dat er 1.5 kg NPK per M (verder geen waardes) en spoorelementen in zit en dat de aarde dus zeg maar voor 6 weken voldoende voeding heeft voor planten.
    Nou vraag ik me dus af OF/WANNEER ik voeding moet toe gaan voegen!? Ik denk dat de wietplant namelijk iets anders in elkaar zit dan een viooltje qua verbruik van/en type voeding, vandaar deze vraag.
    En nu we toch bezig zijn, moet je je potgrond na de oogst compleet vervangen?

Greetz
    Last edited by nosferatu; 30th November 2008, 09:28. Reden: voor iets meer duidelijkheid

na mijn huidige kweek kan ik zeggen dat het niet slim is om op portgrond te bezuiningen.

1,5 kilo npk, staat waarschijnlijk nog meer info op de zak, maar is voldoende voor in ieder geval 4-5 weken overvoeding is immers lastiger op te lossen dan tekorten.

succes en greetz,
    sensie

Comment

Hmmm nee der staat wel iets over ph waarde (ligt rond de 6, dus das goed) en wat kleine dingetjes maar verder niet over de verhoudingen van de voeding die er in zit. Maar ik zal dan idd maar ff wachten met voeding geven , bedankt

Comment

Staat er niet iets zoals: N-P-K : 15 - 16 - 18
        of in de trend van: NPK+(Mg): 15-14-17 + 2Mg
        Zoniet dan moet je eens googlen hoe je het percentage NPK bekomt als je het aantal NPK in kilo's per m gekregen hebt. Valt zeker te berekenen. De meesten onder ons kunnen maar goed overweg met de normale noteringsmethode: NPK en dan 3 cijfertjes . Wat trouwens ook de meest courante vorm is om de voedingswaarden van je medium voor te stellen. Welk merk is je aarde van trouwens? Misschien valt op hun site (mochten ze die al hebben) iets meer info te vinden!

Greetzzz

Jona

Comment

Hi,
          Nee er is echt niks over te vinden, en meer info dan 1.5 kilo npk per m staat ook niet op de zak. Mysterieuze aarde dus ? Het is trouwens Fleurella aarde van de gamma. En zoeken op google levert ook niks op Maar goed, ik lees veel dingen op dit forum, en denk dat de plantjes goed in de gaten houden en letten op kleur etc meer zegt De bladeren vertellen van alles, als ik het goed begrepen heb van deze site xD ben blij dat ik m gevonden heb!

Greetz

Comment

ik heb gehoord dat de potgrond van de gamma het prima doet.
            no worries

greetz

Comment

Footer Left Ad

Collapse
            Bezig...
            X