Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

HELP! Ec en ph probleem

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    HELP! Ec en ph probleem

    Korting op 420shop
    HELP!!!!

    Ik heb een probleem namelijk sinds begin week 5 hebben mn plantjes een stilstand. De toppen willen maar niet verder groeien. Ik zit nu inmiddels bijna in de 7e week en ben er gister pas achter gekomen wat het probleem is.. Ik heb namelijk al die tijd een veels te lage ph gegeven omdat mn meter het dus niet goed deed en ook heb ik voeding gegeven wat allang niet meer houdbaar was. Nu heb ik de ph en de ec van de aarde gemeten en daar komt uit 5.3 ph en 5.2 ec. Ik weet nu niet wat ik moet doen om de oogst als nog te redden. Ik heb nog 2.5 week te gaan

    #2
    Re: HELP! Ec en ph probleem

    De grond spoelen.

    Zet je potten koppie onder in lauw water voor 15 min. Doe het evt een tweede keer.
    Nu de planten pas water geven als de grond droog begint te worden.

    Pas bloeivoeding geven als de bodem EC laag genoeg is. Dwz bij een Fertometer gaat dan het gele ledje branden.
    Met een Fertometer had je deze problemen voorkomen....

    Succes, HJM
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: HELP! Ec en ph probleem

      Ja dat lijkt me wel een goed idee maar Dan ben ik wel een paar dagen bezig met 190 stuks. Ik dacht gewoon een paar x te spoelen met cannazym en rhizotonic erbij geven want de wortels zijn denk ik behoorlijk beschadigd door de lage ph. De nadeel is dat wanneer ik bijna klaar met spoelen dat ik dan al bijna moet gaan oogsten dus of dat zin heeft weet ik ook niet

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Is het mogelijk de bloei te vertragen door 13 uur donker te geven zodat ik dan genoeg tijd heb om te spoelen.

      Comment


        #4
        Re: HELP! Ec en ph probleem

        Beter ga je gewoon werken eh, uitvretert!

        www.telompomteimporteren.nl

        Comment


          #5
          Re: HELP! Ec en ph probleem

          Is er echt geen andere mogelijkheid want ik wil wel werken maar het word denk ik dan echt 1 grote chaos

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Ik heb uitgerekend dat ik 8 uur bezig ben met alles als ik elke 15 minuten 6 stuks doe. En dan nog een uur er naar toe rijden. Hmmm

          Comment


            #6
            Re: HELP! Ec en ph probleem

            Hmmmm, een broodkweker die z'n huiswerk niet maakt

            Wat blijft: je moet wat. Tik een paar planten uit de pot om te zien wat de schade is, dat valt vaak mee.
            Verzamel uit de onderkant van de kluiten wat aarde en doe dit in een beker.
            Meng dit met 1/3 gedestilleerd/gemineraliseerd water. Steek na 15min je EC meter erin.
            Zo weet je redelijk zuiver wat de bodem EC werkelijk is.
            Met een Fertometer gaat het natuurlijk veel makkelijker.

            Nu de pH meter er in steken, als de pH onder de 5 komt moet je rap corrigeren met waterglas, kaliloog of Yara SuperFK.
            Doe dit door met een van bovengenoemde stoffen water aan te maken tot pH 7,5 Niet hoger gaan.

            Spoelen doe je met lauw water met een zo laag mogelijke EC.
            Dat Canna spul voegt nu niets toe, de plant kan er toch niets mee.

            Ondertussen kan je de planten spuiten ammoniumfosfaat (Brouw winkels) of ammoniumnitraat, (1 gram/ltr) dat houdt ze aan de praat.
            Als je het kan vinden is een echte bladvoeding ook OK.

            Succes, HJM
            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

            Comment


              #7
              Re: HELP! Ec en ph probleem

              Ik heb de aarde al 3 x gemeten op de manier wat je zei en die geeft elke x rond de 5.0 ec aan. Met de ph komt het denk ik wel goed maar de vraag is of ik de ec kan wegspoelen met 2 x watergeven want ik wil nog de 7e week knallen met goede voeding. De voeding die nu in de aard zit is al een jaar over de datum.

              Comment


                #8
                Re: HELP! Ec en ph probleem

                Mooi werk eh, ben je gvd een lompen lul of je bent je t niet..

                190 planten vernaggelen met ouwe troep is eeuwig zonde, er zijn er voor minder tegen de muur gezet eh..

                Comment


                  #9
                  Re: HELP! Ec en ph probleem

                  Ja ik vind het ook doodzonde. De ph meter had ik nieuw gekocht bij de growshop en daar is het probleem eigenlijk mee begonnen want door de lage ph is de voeding al die tijd niet opgenomen. En dat voeding een houdbaardsheids datum heeft heb ik nooit bij stil gestaan. Het us mijn 2e kweek dus heb er nog niet zoveel kaas van ggeten. Mn eerste had ik wel 0.9 gram per watt gehaald en dat met een temperatuur van 35 graden overdag en 15 graden snachts. Was denk k puur geluk

                  Comment


                    #10
                    Re: HELP! Ec en ph probleem

                    Minerale voeding verouderd niet zomaar, zolang het maar droog en donker opgeslagen lag.

                    Daar hoef je dus niet zo'n punt van te maken.

                    En als je zo groot kweekt koop je beter een baaltje Osmosol 215R
                    En evt 614R voor de eerste 4 weken.
                    http://www.benfried.com/userfiles/ge...chure_2009.pdf

                    Dan keek je professioneel en veel goedkoper dan met die amateurs spullen.

                    Grtz, HJM
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: HELP! Ec en ph probleem

                      Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                      Minerale voeding verouderd niet zomaar, zolang het maar droog en donker opgeslagen lag.

                      Daar hoef je dus niet zo'n punt van te maken.

                      En als je zo groot kweekt koop je beter een baaltje Osmosol 215R
                      En evt 614R voor de eerste 4 weken.
                      http://www.benfried.com/userfiles/ge...chure_2009.pdf

                      Dan keek je professioneel en veel goedkoper dan met die amateurs spullen.

                      Grtz, HJM

                      Bedankt ik ga me er even in verdiepen.
                      en de voeding had ik trouwens wel goed opgeslagen maar ik las wel op de achterkant datum 2011 en op de nieuwe lees ik een datum van 2014.

                      Comment


                        #12
                        Re: HELP! Ec en ph probleem

                        Ik begrijp niet dat jij op een hobby forum zit met 190 stuks.
                        Jij bent de reden dat Ivo Opstelten de growshops wil verbieden.
                        Dit is een hobby forum, de weed word opgerookt voor eigen gebruik, jij wilt rijk worden en het verpesten voor ons, bedankt man!!

                        Comment


                          #13
                          Re: HELP! Ec en ph probleem

                          Dat de topic starter op het verkeerde forum zit is wel duidelijk. Maar om hem de schuld te te geven dat we een gestoorde minister van justitie en veiligheid hebben gaat me te ver.
                          Cannabis zou gewoon gelegaliseerd moeten worden, dan zijn de kwekers met 190 planten ineens hobbyisten. Het feit blijft dat de TS niet goed gelezen had of de richtlijn heeft genegeerd.
                          Vandaar een slot op dit topic.
                          Veel gestelde vragen over het forum

                          JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                          420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                          Comment

                          Bezig...
                          X