Mededeling

Collapse
No announcement yet.

buisventilator aansluiten op de koolstoffilter

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

buisventilator aansluiten op de koolstoffilter

Korting op 420shop
    Hallo,

Ik kom er echt niet uit.

Hoe ik de koolstoffilter aansluit op de buisventilator, ik denk dat ik iets mis. Ik heb wel van die dunne ringetjes maar daarmee sluit ik die twee zaken niet mee aan elkaar. Ik denk dat ik zo'n grotere bevestigings ring daarvoor nodig heb en die er niet bij zat. Kan iemand mij helpen hoe dat moet, want ik kan er ook zo goed als niks over vinden op het net.

Mvg

Re: buisventilator aansluiten op de koolstoffilter

Steek er mss een flexible tussen.
    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

Comment

een flexible?

Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

Op een youtube filmpje zag ik dat de buisventilator en de koolstoffilter aan elkaar werd gekoppeld en zo opgehangen werd. Alleen op het net lees ik ook dat er tussen de buisventilator en de koolstoffilter een slang hoort, maar dan doet ie alleen nog maar verse lucht erin blazen toch en niet meer eruit, ik dacht zelf buisventilator en koolstoffilter aan elkaar bevestigen, dan aan de buisventilator weer een slang naar buiten, help me!

Comment

hou oud ben jij?
        HOE MOET IK ONTKIEMEN
        JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

Doet dat er toe?

Comment

Het filter en de afzuiger hebben allebei een uitstekend stuk buis waar een slang overheen past. (De afzuiger heeft aan beide kanten zo'n aansluiting; het filter maar aan 1 kant.) In een normale aansluiting zit er dus inderdaad een (korte) slang tussen het filter en de afzuiging.
            Bij sommige filters wordt dat stukje aansluit-buis los bijgeleverd. Het zou kunnen dat je dat stuk mist, maar dan moet je even een foto posten van wat je hebt.

Heb je die twee aansluitingen maar geen stuk slang, dan kan je het met ducttape dichtplakken. Het hoeft niet vast te zitten; als het maar dicht zit.

Comment

Blani bedankt voor de uitleg!

Ik heb een lang stuk slang erbij gekregen, die heb ik nu dan tussen het koolstoffilter en de afzuiging geplaats, maar waardoor ik dus aan de andere uiteinde van de afzuiging nu geen slang plaats, waarvan ik eigelijk dacht dat die slang aan die kant moest komen, dus als het goed is moet het nu dan goed zijn?

Omdat ik aanneem dat er aan die andere kant van de afzuiging helemaal niks hoeft?

Of is het de bedoeling om van af de koolstoffilter in de tent een slang via het plafond in de tent naar de afzuiging buiten de tent en dan een slang van de afzuiging naar de tent via een gat aan de onderkant van tent?

wat is wijsheid?

( Voor mij is dit allemaal nieuw )
              Last edited by lampion; 6 January 2013, 16:13.

Comment

Wat ik versta onder dat laatste wat je schrijft is dat je de lucht wilt circuleren.. Dat is juist niet de bedoeling. Je wilt verse lucht binnen hebben langs onder en de warme oude lucht langs boven buiten. Je filter is slechts voor geuren, het maakt je lucht niet terug vers of zo he..
                Fear leads to anger..Anger leads to stress..Stress leads to doobies

Comment

@Lampion: Je moet van die lange slang een stukje afknippen (20 cm ofzo) en dat tussen filter en afzuiger doen. De rest van de slang (het lange deel dus) is de afvoer: Die wil je in ieder geval je kast uit hebben, maar liefst zelfs het huis uit.

In de slang zit waarschijnlijk staaldraad. Je hebt een stevige tang nodig om dat door te knippen.

Comment

@yodatheugly,

Okey ik begrijp het! Dan weet ik dat ik dat niet moet doen, thanks!

@Blani, okey ik begrijp je heel goed en ik wil het ook wel doen hoor.

Alleen heb nu dus vanaf de koolstoffilter in de tent een lange slang naar de afzuiging buiten de tent vlakbij het raam, mag ik dat niet zo laten? Want dat scheelt weer, of is een lang stuk slang daartussen niet de bedoeling?

Grt

Comment

Het is ongebruikelijk, maar ik zie geen reden waarom het fout zou zijn. Whatever floats your boat.

Comment

Okey Cool Thanks!

Comment

Bezig...
                        X