Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Sjenkor
    Retired
    • Jun 2012
    • 9

    #1

    Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Kan iemand mij vertellen of ik de twee hangende plantjes moet laten hangen, of moet ik re rechtop zetten? Het lijkt alsof ze zo gegroeid zijn.

    overzichtje
    IMG_20130107_212542.jpg
    De rest staat er zo bij
    IMG_20130107_212531.jpg
    en dan nog eentje om de kast te showen
    IMG_20130107_212616.jpg
  • Fruitboer
    Son of the Bong
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 412

    #2
    Re: Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

    Jou lamp moet zakken dan strekken ze zo niet....
    Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

    Comment

    • Sjenkor
      Retired
      • Jun 2012
      • 9

      #3
      Re: Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

      De lamp kan niet lager door een te korte buis en als ik hem wel lager hang, gaan ze dan weer recht staan?

      Comment

      • Fruitboer
        Son of the Bong
        MemberLucky Member
        • Sep 2011
        • 412

        #4
        Re: Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

        Als de lamp niet kan zakken moet de bak omhoog. Maar die planten moeten dichter bij het licht.

        Afhankelijk van Wattage 20 tot 60cm afstand tussen lamp en plant
        Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

        Comment

        • belladonna
          Guru of all Growers
          Lucky Member
          • Aug 2008
          • 10674

          #5
          Re: Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

          Ga je die planten in da blokje laten staan. zou de planten even in aarde zetten tot de eerste lobblaadjes en dan dichterbij de lampen

          Gr Bella
          God was never on your side..

          Comment

          • Sjenkor
            Retired
            • Jun 2012
            • 9

            #6
            Re: Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

            ff een stukje buis er tussen dan... Waar is die aluminium tape
            Maar trekken ze weer bij dan?

            Comment

            • Fruitboer
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • Sep 2011
              • 412

              #7
              Re: Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

              Normaal wel, wanneer je ze in hun potten steekt gewoon tot aan die eerste lobblaadjes in het medium steken. Of is dat een eb en vloed systeem dat je daar hebt en ga je hydro kweken?
              Last edited by Fruitboer; 7 January 2013, 22:52.
              Spliff 's Strawberry contest verslag => Fruitboer Spliff Seeds Contest

              Comment

              • Sjenkor
                Retired
                • Jun 2012
                • 9

                #8
                Re: Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

                Wij kweken op eb en vloed, bovendien zijn het zaadplantjes, dus korter maken gaat niet meer xD

                Comment

                • belladonna
                  Guru of all Growers
                  Lucky Member
                  • Aug 2008
                  • 10674

                  #9
                  Re: Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

                  Dan zal je ze dieper in moeten graven en dichter bij de lampen anders worden het sprietjes
                  God was never on your side..

                  Comment

                  • QnQ
                    Godlike Grower
                    Lucky Member
                    • Sep 2010
                    • 26093

                    #10
                    Re: Groeiafwijking, recht zetten of laten gaan?

                    Da's geen groeiafwijking, da's normaal gedrag.
                    Ze zijn driftig op zoek naar meer licht, dus zie je vooral lengtegroei. Tis eerder een kweekafwijking.
                    Ik zie niet wat voor lamp er in die koelbuis zit, maar een 400W mag/moet bijvoorbeeld op 30cm, mits je voldoende koelt.

                    Hoe is het met de Big Bangs afgelopen, dat verslag was je vergeten zeker ?
                    Last edited by QnQ; 8 January 2013, 02:07.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment

                    Bezig...