Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met spaarlamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken met spaarlamp

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben een student en zit op kot. Ik zou graag een plantje zetten. Ik denk eraan om 2x 42w spaarlampen te gebruiken (cool white).
    Is dit voldoende? Ik wil het bescheiden houden, maar zou toch graag iets eraf halen. Zou met 5gram al zeer tevreden zijn.
    Is dit haalbaar?

    grtz

    #2
    Re: Kweken met spaarlamp

    Welkom,jezelf even voorstellen en verder... lezen,lezen en lezen.
    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

    Comment


      #3
      Re: Kweken met spaarlamp

      Cool white is goed voor de groei. Je hebt warm white voor de bloei nodig.
      Neem een makkelijk klein soortje die niet lang hoeft te bloeien, die je topt en eventueel scrogt.
      Spaarlampen hebben niet veel dieptestraling, dus het is belangrijk om een egaal veldje te hebben.
      Met 84 watt aan spaarlampen kun je wel zeker 10 gram halen Je kan wel best nog een flesje bloeivoeding gebruiken...

      Grtz
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #4
        Re: Kweken met spaarlamp

        thx!

        Dus als ik overschakel naar 12 uur belichten zou ik best warm white gebruiken? Allebei de lampen vervangen of toch nog 1 cool white houden?

        Comment


          #5
          Re: Kweken met spaarlamp

          Ik zou in de bloei er wel 1 koud wit in laten en er meer warm-wit bijhangen. Voor je eerste weken zijn die twee koudwitte voldoende. maar naarmate je plant groter word zal er toch meer licht bij moeten. Ik zou er dan minimaal dus 4 inhangen 3 warmwit 1 koudwit.

          Comment


            #6
            Re: Kweken met spaarlamp