Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweken met spaarlamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweken met spaarlamp

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik ben een student en zit op kot. Ik zou graag een plantje zetten. Ik denk eraan om 2x 42w spaarlampen te gebruiken (cool white).
    Is dit voldoende? Ik wil het bescheiden houden, maar zou toch graag iets eraf halen. Zou met 5gram al zeer tevreden zijn.
    Is dit haalbaar?

    grtz

    #2
    Re: Kweken met spaarlamp

    Welkom,jezelf even voorstellen en verder... lezen,lezen en lezen.
    Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

    Comment


      #3
      Re: Kweken met spaarlamp

      Cool white is goed voor de groei. Je hebt warm white voor de bloei nodig.
      Neem een makkelijk klein soortje die niet lang hoeft te bloeien, die je topt en eventueel scrogt.
      Spaarlampen hebben niet veel dieptestraling, dus het is belangrijk om een egaal veldje te hebben.
      Met 84 watt aan spaarlampen kun je wel zeker 10 gram halen Je kan wel best nog een flesje bloeivoeding gebruiken...

      Grtz
      Super Silver Haze (DHS) // Pure Power Plant (Nirvana) // Jack Herer (DHS) & Fruit Spirit (RQS) // ...

      Comment


        #4
        Re: Kweken met spaarlamp

        thx!

        Dus als ik overschakel naar 12 uur belichten zou ik best warm white gebruiken? Allebei de lampen vervangen of toch nog 1 cool white houden?

        Comment


          #5
          Re: Kweken met spaarlamp

          Ik zou in de bloei er wel 1 koud wit in laten en er meer warm-wit bijhangen. Voor je eerste weken zijn die twee koudwitte voldoende. maar naarmate je plant groter word zal er toch meer licht bij moeten. Ik zou er dan minimaal dus 4 inhangen 3 warmwit 1 koudwit.

          Comment


            #6
            Re: Kweken met spaarlamp

            En zorg voor afzuiging en een filter anders ruikt de hele verdieping straks naar coffeeshop.
            Je wil niet verhuizen over een paar weken omdat de huisbaas komt rondsnuffelen denk ik.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Kweken met spaarlamp

              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
              En zorg voor afzuiging en een filter anders ruikt de hele verdieping straks naar coffeeshop.
              Je wil niet verhuizen over een paar weken omdat de huisbaas komt rondsnuffelen denk ik.
              dat zal niet nodig zijn denk ik Die heb ik hier al een jaar niet meer gezien, zolang ik mijn huur betaal laat die niks van zich horen

              Comment


                #8
                Re: Kweken met spaarlamp

                Ik denk dat je de geur onderschat.
                Mgoed, ik zal er niet wakker van liggen, ik heb ook altijd veel geleerd door trial and error.
                Zolang je de deur en ramen gesloten houdt ruik je buiten niets.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: Kweken met spaarlamp

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Ik denk dat je de geur onderschat.
                  Mgoed, ik zal er niet wakker van liggen, ik heb ook altijd veel geleerd door trial and error.
                  Zolang je de deur en ramen gesloten houdt ruik je buiten niets.
                  ok, bedankt voor de bezorgdheid.
                  Ik zal erop letten, als het na een tijd niet meer te doen is, zal ik dan zien wat de mogelijke oplossingen zijn.
                  Voor de huisgenoten moet ik het niet doen, die smoren zelf ook allemaal.

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweken met spaarlamp

                    Wrm neem je niet gwn een hps of paar led lampen ? Kun je samen met je kotgenoten doen, zoals veel vrienden van mij die op kot zitten
                    Samen ergens een kastje in elkaar steken, of gwn zelf (klerenkast ombouwen fzo) en 250w hps insteken ?
                    250W HPS Cheese, Haze 2.0, White Widow auto (up in smoke)

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweken met spaarlamp

                      Oorspronkelijk geplaatst door El Nino View Post
                      Wrm neem je niet gwn een hps of paar led lampen ? Kun je samen met je kotgenoten doen, zoals veel vrienden van mij die op kot zitten
                      Samen ergens een kastje in elkaar steken, of gwn zelf (klerenkast ombouwen fzo) en 250w hps insteken ?
                      Ga ik zeker eens voorstellen aan mijn kotgenoten!!

                      Comment

                      Bezig...
                      X