Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

    Korting op 420shop
    Beste Allen,

    Ik ben van plan te gaan kweken in mijn studentenhuis.
    Ik heb 1 UV lamp tot mijn beschikking van 400 W.
    Daarnaast is de kweek ruimte ongeveer 2,5 breed 1 diep en 2,5 hoog.
    Ik ben een beginnende kweker qua kennis maar heb alle middelen ( Phmeter, luchtvochtigheidsmeter, tijdsschakelaar, ph -, voeding, koolstoffilter en fan).

    Door de gigantische zaad keuze te vinden op het internet weet ik niet goed wat ik moet kiezen.
    Welke soort zaad raden jullie aan en waarom?

    Met vriendelijke groet,

    Marsman

    #2
    Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

    Welkom op dit forum. Vooreerst heb ik een vraag over je lamp. Je geeft aan een UV-lamp te bezitten. UV-lampen worden evenwel gebruikt als bruinigslamp en niet als groei of bloeilamp. Waarschijnlijk betreft dit een HPS-lamp ( high pressure sodium-lamp). Deze lamp wordt gebruikt zowel als groei- en als bloeilamp. Soms wordt er voor de groei een HPI-lamp gebruikt, die evenwel minder geschikt is voor de bloei. Dus laten we dit eerst even rechtzetten.

    Inderdaad is er een enorme keus aan zaden. Vooreerst moet je bepalen welke soort je voorkeur heeft: je kunt kiezen tussen een indica en een sativa en hybriden daarvan. Een heleboel zaadbanken geven zelf al aan of de zaden gemakkelijk, gemiddeld of moeilijk op te kweken zijn. Ik kan nu wel een aantal voorbeelden gaan geven, maar je kunt er op rekenen, dat die vervolgens door anderen weer worden aangevuld.

    Succes, in ieder geval

    Comment


      #3
      Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

      Welkom terug, buurman...

      Ik raad je aan te kiezen voor een snelbloeiende plant: eentje die in maximaal 7 tot 8 weken afbloeit. Hoe korter de bloei, hoe minder tijd je hebt om fouten te maken, en dus hoe groter de kans op een succesvolle oogst.

      Is er niet een soortje dat je zelf graag rookt? Dan zou dat een optie kunnen zijn.

      Comment


        #4
        Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

        Dank voor jullie reacties.

        image.jpg
        Allereerst reagerend op Xtreme dit is een plaatje van de lamp die ik in mijn bezit heb. Klopt jouwn gedachte dat het om een HPS lamp gaat?
        Verder de zaad keuze ik wil zowieso vrouwelijke zaadjes kopen laat dat voorop staan. Zelf zat ik te denken aan Amnesia haze ik weet dat dit een erg goede wiet is, echter is hier de kweektijd zon 10 weken van en daarnaast heb ik gehoord dat haze planten heel erg groot worden.

        Is er misschien ergens een guide voor zaad keuze? Wat wordt echt vaak gebruikt?
        Daarnaast werd mij ook een autoflower aanbevolen door een vriend omdat dit sneller goed zou gaan echter heb ik zelf het gevoel dat het beter is om ze aan de hand van je belichtingstijd te laten bloeien dan dat de plant dat zelf doet.

        Met vriendelijk groet marsman.

        PS: Welke website raden jullie aan om wietzaadjes te kopen?
        Attached Files
        Last edited by Huizemars; 10 January 2013, 14:40.

        Comment


          #5
          Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

          Aan het plaatje is moeilijk te zien of dit een HPS-lamp is. Heb je geen verpakking meer? Aan de hand van de lichtkleur kun je wellicht zelf bepalen of dit een UV lamp is (blauw), HPS (geel oranje) of HPI (koudwit met een blauwzweem). Is die lamp overigens nieuw of eerder gebruikt? Gebruikte lampen moet je namelijk mee uitkijken. Als ze 4 ronden hebben gedraaid dan loopt het rendement terug. Vaak zie je dan verzwarting op het glas.
          De hoogte van de sativa's vormen bij jou zeker geen probleem: veel kwekers zetten sativa's gelijk op 12/12, omdat ze bijvoorbeeld een kweektent hebben van 1.90 m of 2 m. Jij hebt 50 cm extra en dat is best veel. Dus je kunt je sativa's laten voorgroeien op 18/6, twee keer fimmen of toppen en dan in de bloei zetten op 12/12. Zelfs bij 12/12 groeien sativa's nog enkele weken door.
          Trouwens, gelet op de grootte van je hok zou je zelfs met 2 keer 600 of 3 keer 400 watt kunnen kweken. Maar dan moet de rest ook in dat plaatje kloppen, zoals de capaciteit van de afzuiger en je koolstoffilter.
          Autoflowers zou ik zeker niet aan beginnen: die worden veelal in de microkweek of voor de buitenkweek gebruikt. Dat zou echt zonde zijn om daar tijd in te stoppen.

          Comment


            #6
            Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

            Volgens mij is die lamp een Osram Vialox NAV-T Super 4Y (SON-T Plus) 400W

            Comment


              #7
              Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

              goeie site voor wietzaadjes zijn azarius en alien growshop
              HOE MOET IK ONTKIEMEN
              JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

              Comment


                #8
                Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

                Ik zou binnenkort een plaatje uploaden van de lamp uploaden als hij aanstaat.
                Ik weet dat mijn hok capaciteit heeft voor meer planten echter wil ik geen extra investeringen hoeven doen.
                De lamp die ik heb is nu voor 2 oogsten eerder gebruikt door een vriend van mij.
                Het hok waarin ik wil gaan kweken is ons washok en hier zit een verwarming ik kan dus de temperatuur hier redelijk hoog houden.

                Xtreme jij zegt te beginnen met 18/6 en daarna op 12/12 hoeveel Amnesia planten raad jij dan aan als ik het bij 1 lamp houd?
                En is dit niveau (amnesia haze) niet te lastig ( natuurlijk zal ik mijn uiterste best doen voor optimale zorg) ?

                PS: Het was maar een voorstel voor mij de amnesia, het liefst doe ik een zaad waar gewoon veel informatie over te vinden is zoals bij welke temperatuur welke luchtvochtigheid hoeveel voeding etc.
                PPS: Natuurlijk is hoeveelheid opbrengst ook belangrijk. En nogmaals wat zeggen jullie over mijn opmerking: Daarnaast werd mij ook een autoflower aanbevolen door een vriend omdat dit sneller goed zou gaan echter heb ik zelf het gevoel dat het beter is om ze aan de hand van je belichtingstijd te laten bloeien dan dat de plant dat zelf doet.
                PPPS: Ik heb trouwens ook de mogelijkheid om het relatief hoge en grote washok in te ruilen voor een kleine trappenkast zoals je kan zien kan ik de volledige hoogte niet gebruiken door de schuine wand. De maximale bruikbare hoogte is zon 150 cm. Hier moet natuurlijk nog een lamp en plant onder staan.
                image.jpg
                Last edited by Huizemars; 10 January 2013, 15:57.

                Comment


                  #9
                  Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

                  Aangezien er nog geen merk gevallen is zal ik het maar doen Sweet seeds mijn beste, sweet seeds. Zijn feminised zaden, te bestellen via Alien. Zoek u daar een simpele soort uit. Wild rose, sad, black jack oid. Green spirit is zowat de snelste, bloeit af in een kleine 8 weken. Ik heb ze bijna allemaal al gehad en die zaden hebben nog nooit teleurgesteld. Kiempercentage van 100 % (ik gok dat ik er al een 40'tal heb ontkiemd.) Amper herma's, zo tijdens de laatste week krijg je mss is een banaantje, maar das perfect normaal in mijn ogen. Vrij simpel voor beginners. Ik heb ze mij in de winkel laten aanraden en ben er nog niet te dikwijls vanaf gestapt. Trouwens, die black jack... Ga je nooit spijt van krijgen

                  Comment


                    #10
                    Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

                    @Xtreme jij zegt te beginnen met 18/6 en daarna op 12/12 hoeveel Amnesia planten raad jij dan aan als ik het bij 1 lamp houd?
                    En is dit niveau (amnesia haze) niet te lastig ( natuurlijk zal ik mijn uiterste best doen voor optimale zorg) ?

                    Of iets makkelijk of moeilijk is, ligt veelal aan de persoon in kwestie. Immers, de relativiteitstheorie ligt ook niet binnen ieders geestelijke bereik. Je lijkt me oud en wijs genoeg om je goed in te lezen en zelf te concluderen wat "done" en "not done" is. Het is echt niet zo dat de domste boer de dikste patatten teelt. Als je gewoon de algemene richtlijnen aanhoudt, je gezond verstand gebruikt en niet gaat experimenteren, kan er niet zo heel erg veel fout gaan. Als je toch voor een hazesoort, althans een sativa dominante soort kiest, dan zou ik me beperken tot 5 planten. Door toppen of fimmen "bossen ze echt wel uit". Veel breeders geven zelf de moeilijkheidsgraad aan. Welke waarde je aan dit soort kennisgevingen hecht, is geheel aan jou. Niet alle informatie van de verkopers is juist. Met name www.wietzaadjes.nl is uiterst onzorgvuldig in zijn vertalingen. Lees je de in het Engels gestelde sites van de toeleveranciers dan staat daar vaak heel andere informatie in. Wat niet wegneemt dat www.wietzaadjes.nl toch zaden van hoge kwaliteit verkoopt, althans van gerenommeerde breeders. Hoewel ik er zelf geen ervaringen mee heb opgedaan, heb ik wel gelezen en vernomen dat de zaden van Sannie, in vergelijk met anderen, tamelijk veel hermafrodieten voortbrengen.
                    Last edited by Xtreme; 10 January 2013, 19:06.

                    Comment


                      #11
                      Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

                      Feminised van Sannie, regulars zijn ok. Net zoals het bij Dutch passion het geval is. Daarmee wijk ik qua feminised niet af van sweet seeds. Tot op heden geen problemen mee en je leest er ook zelden iets van. Er is een Spaans forum dat vol staat met sweet seeds kweekverslagen.

                      Comment


                        #12
                        Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

                        neem idd een kort bloeiende plant, kan er het minste mis gaan! autoflowers zijn zeer geschikte en en makkelijke planten om mee te beginnen. zelf heb ik ooit eens een top opbrengt gehad van 4 auto ak van RQS wel veel phenos maar jezus wat een HIGH en STONED SMOKE
                        sigpic
                        Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                        Comment


                          #13
                          Re: Beginnede kweker vraagt hulp bij zaadkeuze

                          Om de keuze wat makkelijker te maken heb ik 'm even beperkt voor je, op deze site.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment

                          Bezig...
                          X