Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Laatste brandende vraag voor vandaag :) Wanneer HPS lamp vervangen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Laatste brandende vraag voor vandaag :) Wanneer HPS lamp vervangen

    Korting op 420shop
    Promise, hierna hou ik even op met de vragen waterval

    Ik heb gezocht , maar geen resultaten gevonden --> Wanneer moet je een HPS lamp vervangen?

    Zal de lamp op een gegeven moment gewoon niet meer aangaan zoals een standaard lamp?
    Of gaat deze minder fel licht geven of beginnen flikkeren zoals een TL (aangezien er in beide gas zit als ik me niet vergis?)

    Ik heb nu 3 volledige kweekjes gedaan met 1x HPS 600w, en hij brandt nu nog lekker fel enzo, maar ik heb al een nieuwe lamp op voorraad ter vervanging.

    Thanks!

    KK
    KK
    sigpic

    #2
    Re: Laatste brandende vraag voor vandaag Wanneer HPS lamp vervangen

    Een hps-lamp heeft een technische levensduur van ongeveer 10.000 branduren. Na zo'n 4.000 uur is het rendement met 10 % teruggelopen. De meeste broodkwekers vervangen hun lamp na 3 ronden, omdat het rendabeler is om 30 euro voor een nieuwe lamp uit te geven, dan genoegen te nemen met 10 % minder opbrengst.

    Comment


      #3
      Re: Laatste brandende vraag voor vandaag Wanneer HPS lamp vervangen

      Eventueel nog voor de groei gaan gebruiken en dan voor de bloei de nieuwe lamp en zo volgende run weer je oude gebruiken voor groei ...

      Grtz Hash
      Last edited by Hasharin; 11 January 2013, 11:33.
      Geniet nooit met mate !

      Comment


        #4
        Re: Laatste brandende vraag voor vandaag Wanneer HPS lamp vervangen

        Waar heb je gezocht ?

        Hoe lang gaan lampen mee.

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Laatste brandende vraag voor vandaag Wanneer HPS lamp vervangen

          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Waar heb je gezocht ?

          Hoe lang gaan lampen mee.

          [ATTACH=CONFIG]157342[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]157343[/ATTACH]

          Hier op JD, maar in alle eerlijkheid niet super lang.

          Ik heb wel degelijk een enkele zoek termen ingevoerd, maar op de een of andere manier vind JD met mijn manier van zoeken vaak geen resultaten. (I must be doing something wrong)
          Bovendien zit ik ook midden in een zware examen periode en neem nu even een study break (ok, ook geen echt excuus, want ik weet dat het lastig is dat men constant dezelfde vragen opnieuw stelt)

          Maar toch bedankt voor de links!

          En ik zal maar es goed uitzoeken hoe ik de zoekfunctie naar mijn hand kan draaien

          Mijn excuses QnQ

          KK
          Last edited by Kottonmouth King; 11 January 2013, 13:07.
          KK
          sigpic

          Comment


            #6
            Re: Laatste brandende vraag voor vandaag Wanneer HPS lamp vervangen

            En ik zal maar es goed uitzoeken hoe ik de zoekfunctie naar mijn hand kan draaien
            gewoon in google de zoekterm gevolgd door jointjedraaien.nl http://lmgtfy.com/?q=levensduur+HPS+...ntjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: Laatste brandende vraag voor vandaag Wanneer HPS lamp vervangen

              Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
              gewoon in google de zoekterm gevolgd door jointjedraaien.nl http://lmgtfy.com/?q=levensduur+HPS+...ntjedraaien.nl
              JA dat werkt natuurlijk ook ... en ik maar met die zoekfunctie op het forum zelf hannesen

              Sorry mensen! :p

              KK
              KK
              sigpic

              Comment

              Bezig...
              X