Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste kweekje

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    eerste kweekje

    Korting op 420shop
    hallo ik heb een kweektentje van 100x100 cm
    maar zit met een paar vragen..
    ik heb nu een 400w hps lamp met trafo maar ik ben al een paar dagen
    op zoek naar ervaringen met kweken op ledverlichting,er staan zoveel tegenstrijdige berichten
    over dat ik het nu echt niet meer weet.alleen al om de brandveiligheid zou ik best in een
    ledlamp willen investeren,maar als mijn plantjes dan niet groeien(en bloeien natuurlijk) is het
    ook zonde geld natuurlijk.

    verder vraag ik me af welke capaciteit buisventilator met koolstoffilter het meest geschikt is voor
    mijn tentje (100x100x200 cm)?

    zodra ik alles compleet heb ga ik zsm beginnen met mijn nieuwe hobby en al ik ook een
    kweekverslag gaan bijhouden..

    alvast bedankt
    groet smokey86
    Last edited by smokey86; 20 January 2013, 19:17.

    #2
    Re: eerste kweekje

    Doe geen led, dat is zonde van je geld. verder zou ik en van deze* afzuigers kopen, vanaf 550 kub en dan dimmen totdat hij goed afzuigt.

    *http://www.eugrowshop.eu/nl/luchttec...zuigers-staal/

    Comment


      #3
      Re: eerste kweekje

      bedankt voor je snelle reactie cookaap..nee denk dat ik indrdaad gewoon met die 400 w hps aan de slag ga
      ik was inderdaad van plan om ene te kopen die je kan dimmen,had bij plaatselijke growshop eentje gezien
      met 4 standen. maar die was 350m3zou deze te licht zijn ?

      Comment


        #4
        Re: eerste kweekje

        Dat denk ik wel, een dimbare is wel handig ja. Je hebt al het nodige opgezocht vermoed ik? Je kan ook even in de growshop vragen, maar wel zelf nadenken want het kan zo gebeuren dat je "toevallig" een heel dure "moet" hebben voor het gewenste effect. Ik zou zelf gaan voor de 550 of de 750.

        Comment


          #5
          Re: eerste kweekje

          ok bedankt, ja heb al het een en ander opgezocht over ventilators.zo las ik ook dat als je een hebt die niet dimbaar is,je er ook beter geen dimmer ertussen (op het stopcontact)kan zetten ivm het harde geluid..ik ben op zoek naar een zo stil mogelijke ventilator met filter dus ik zal zaterdag eens kijken wat ze hebben, dan kan ik beginnen

          Comment


            #6
            Re: eerste kweekje

            als je voor de veiligheid over led dacht, denk dan eens over een EVSA voor je hps lamp! (je hebt ook dimbare)
            wat betreft de afzuiger zet er een s-vent 5 standen automatische trafo tussen. houd auto de temp stabiel en geen brom op je fan in elke stand.
            dus gewoon een normale afzuiger zonder dimstand nemen in combi met s-vent trafo
            groet,
            hennep
            sigpic
            Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

            Comment


              #7
              Re: eerste kweekje

              ja die ledlamp sprak me inderdaad aan ivm de brandveiligheid..maar er zijn me toch iets te veel negatieve berichten over
              kweken met led.over die evsa zal ik eens wat info gaan googlen ik heb nu een zo goed als nieuwe 400 watt trafo,maar trafo
              en vsa is niet hetzelfde vrees ik..
              over die afzuiger ik heb het gisteren niet gehaald om naar de growshop te zijn geweest,nu was
              ik op internet aan het kijken heb er twee gevonden: S-vent afzuig buisventilator met regelaar en termostaat 355m3
              en een set :
              G-tools ventilator 400m3/uur met instelbare temperatuur en minimum toerental.Wanneer de temperatuur de ingestelde
              waarde overstijgt gaat de ventilator geleidelijk op vol vermogen draaien.
              Daalt de temperatuur onder de ingestelde waarde dan zakt het toerental geleidelijk terug naar het ingestelde minimum toerental.
              zijn deze ook redelijk stil of maken deze ventililators met dimmer en termostaat juist meer geluid ?
              beide kosten met een koolstof filter erbij ong 150,-...
              de prijs vind ik eigenlijk het minst belangrijk, het mag niet teveel lawaai geven ivm de buren anders is het feest al snel voorbij..


              groet
              smokey







              DropDownDeals




              DropDownDeals
              Last edited by smokey86; 20 January 2013, 18:39.

              Comment


                #8
                Re: eerste kweekje

                google ff "s-vent automatische trafo 1.5a" in combi met s-vent bk150. draait jaren zonder brommen. alleen om de 3 kweekjes nieuw filter er op! kan je ook eventueel later nog een extra vetilator(tot 1,5a bij elkaar) op aansluiten voor inblaas!
                sigpic
                Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                Comment


                  #9
                  Re: eerste kweekje

                  kijk zoiets zeggen ze niet in de growshop(tenminste niet waar ik geweest ben),
                  ze verdienen natuurlijk meer aan je als je er een koopt met ingebouwde dimmer..
                  bedankt voor je info Hennep.
                  ik zal eens gaan google'n
                  groet smokey

                  Comment


                    #10
                    Re: eerste kweekje

                    @ Hennep: dat verhaal met die s-vent komt goed ,ik heb het al opgezocht alleen waar ik die traforegelaar kan bestellen
                    krijg ik niet die s-vent bk150(of moet ik beter zoeken?)

                    maar nu was ik ook flink aan het zoeken naar info over een evsa,
                    is het met een kweektent het beste om een evsa buiten de tent aan te sluiten? of is een ,,Complete set 400w inclusief B.A.L. E.V.S.A., dieptrek reflectorkap en Philipslamp'' een betere optie?
                    groet smokey86

                    Comment

                    Bezig...
                    X