Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag kiemplantjes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag kiemplantjes

    Korting op 420shop
    Hallo iedereen

    Ik ben net van start gegaan met mijn eerste kweekje en had eens graag feedback gekregen over de toestand van mijn kiemplantjes.
    Nu merk ik dat mijn meeste linkse kiemplantje (Foto links) haar blaadjes wat hangen. wat kan de oorzaak hiervan zijn? te weinig vocht?
    Mijn ander kiemplantje rechts is net 3uur geleden boven gekomen, terwijl de linkse al omhoog stond van 12uur geleden.

    Op welk hoogte mag ik nu ook mijn 2Tl lampen hangen?

    alvast bedankt voor de hulp!

    IMG_0308.jpgIMG_0309.jpg

    #2
    Re: Vraag kiemplantjes

    Vreemde gang van zaken zo vroeg in haar leven maar ik meen een magnesiumtekort te zien aan de verkleuring in het blad en hagende blad links. Kweek jij op turf?
    Probeer anders even bij monty's bladprobleem oplosser te kijken. Mijn tl hangt op 60 cm hoogte en gaat prima dus dat is goed denk ik dan maar.

    Veel succes met de start van je mooie ronde

    Comment


      #3
      Re: Vraag kiemplantjes

      ik kweek op stekgrond voor ze toch een goede voeding te geven in de start van zijn levensfase. kan het ook liggen aan een vocht te kort?

      Comment


        #4
        Re: Vraag kiemplantjes

        Ik denk inderdaad dat het potje de vocht uit je aarde trekt. Ik zou enkel nog het potje aan de buitenzijde natmaken.

        Maar ik weet er ook nog niet zo heel veel van maar help gewoon graag anderen.

        Comment


          #5
          Re: Vraag kiemplantjes

          Oorspronkelijk geplaatst door Bearentsburger View Post
          Ik denk inderdaad dat het potje de vocht uit je aarde trekt. Ik zou enkel nog het potje aan de buitenzijde natmaken.

          Maar ik weet er ook nog niet zo heel veel van maar help gewoon graag anderen.
          Toch al bedankt, zoals je zei dat het potje al het water opneemt kan nog wel de oorzaak zijn. Het potje voelt vochtig aan terwijl de aarde droog aanvoelt.

          Raad je ook nog aan om hem af te dekken met een folie zodat de LV hoog blijft?

          Comment


            #6
            Re: Vraag kiemplantjes

            je lobblaadjes hoef je niet echt zorgen om te maken .

            Comment


              #7
              Re: Vraag kiemplantjes

              Oorspronkelijk geplaatst door rango View Post
              je lobblaadjes hoef je niet echt zorgen om te maken .
              Dus dit is volkomen normaal dat de lobbladen wat hangen? moet ik nog extra zorgen nemen? En moet ik de doos nog afdekken met plastiek folie of is dit niet meer nodig?

              Comment


                #8
                Re: Vraag kiemplantjes

                Nee, gewoon laten gaan. Geen sores om maken!

                Comment


                  #9
                  Re: Vraag kiemplantjes

                  Ziet er heel normaal uit,voorlopig geen zorgen maken.
                  Wie zijn gat verbrand...,heeft vuur.

                  http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-Eerste-poging

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraag kiemplantjes

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bearentsburger View Post
                    Vreemde gang van zaken zo vroeg in haar leven maar ik meen een magnesiumtekort te zien aan de verkleuring in het blad en hagende blad links. Kweek jij op turf?
                    Probeer anders even bij monty's bladprobleem oplosser te kijken. Mijn tl hangt op 60 cm hoogte en gaat prima dus dat is goed denk ik dan maar.

                    Veel succes met de start van je mooie ronde
                    jij bent echt een pro, plantje is net paar uurtjes boven en jij spot al een magnesium tekort, over vreemde gang van zaken te praten.
                    en als jij je tl 60 cm van je plantjes hou gaan ze enorm strekken. Haal je mischien een tl en 600 watt HPS door elkaar?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Bearentsburger View Post
                    Maar ik weet er ook nog niet zo heel veel van maar help gewoon graag anderen.
                    geef geen advies als je ni weet!
                    Last edited by Hennep; 25 January 2013, 22:23.
                    sigpic
                    Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

                    Comment

                    Bezig...
                    X