Vraag verlichting

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • passionist
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Jan 2013
    • 104

    #1

    Vraag verlichting

    Korting op 420shop
    Ik heb net mijn kiemplantjes boven zien komen en heb nu een kleine Tl lamp gevonden, want vind het nu nog nutteloos om er meteen een grote en zwaar verbruikende lamp op te zetten nu ze nog zo jong zijn.
    Nu mijn vraag was of deze goed zijn, want ik kan er niet al te veel over vinden; hierbij een paar foto's.

    Op de lamp staat PL, 220V-240V, 6400K.

    zijn deze geschikt voor deze de eerste week mee te kunnen laten doorkomen?

    image_1359211147336087.jpgimage_1359211098778648.jpg
  • Weedjewel
    Special member
    Lucky Member
    • Nov 2010
    • 808

    #2
    Re: Vraag verlichting

    6400 K is goed voor de groei.
    Bij stelling 5 is volgens mij het antwoord (a) A is regulier.

    dyn009_original_496_336_pjpeg_3393_fefe8acf3ed74e7b32f8c7d832a287c2.2.jpg

    Comment

    • Mogow
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Jan 2013
      • 11

      #3
      Re: Vraag verlichting

      Hallo, ikwil geen nieuw topic maken maar heb een vraagje, ikheb nu 1 plug and grow lamp van 250watt in een hokje van 90x60x120
      Nu wil ik meer lumen, wat zou ik doen, nog zoun 250watter erbij hangen of een 400watt hps?

      groetjes en mercy

      Comment

      • spacefrog
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Nov 2012
        • 156

        #4
        Re: Vraag verlichting

        Oorspronkelijk geplaatst door Mogow
        Hallo, ikwil geen nieuw topic maken maar heb een vraagje, ikheb nu 1 plug and grow lamp van 250watt in een hokje van 90x60x120
        Nu wil ik meer lumen, wat zou ik doen, nog zoun 250watter erbij hangen of een 400watt hps?

        groetjes en mercy
        Als je puur naar lumens per Watt kijkt neem je het beste een HPS lamp, met jouw ruimte kan een 400 watt prima al zal je wel op je temperaturen moeten letten want het word duidelijk warmer dan je plug & grow.

        Comment

        • Mogow
          Plantje
          Nieuw Lid
          • Jan 2013
          • 11

          #5
          Re: Vraag verlichting

          Jupp daarom datik liever met plug and grow werk, zou dit veel verschil geven moet ik er nog een bijhangen nu?
          Ikheb nu ogv 15g perplant

          Comment

          • francisp
            Grower
            MemberLucky Member
            • May 2012
            • 685

            #6
            Re: Vraag verlichting

            gewoon uw plug-and-grow vervangen door een HPS van 250 zal al veel bijgeven. En een 400 al helemaal.

            Comment

            • spacefrog
              Chronic Stoner
              MemberLucky Member
              • Nov 2012
              • 156

              #7
              Re: Vraag verlichting

              Oorspronkelijk geplaatst door Mogow
              Jupp daarom datik liever met plug and grow werk, zou dit veel verschil geven moet ik er nog een bijhangen nu?
              Ikheb nu ogv 15g perplant
              Je moet de warmte niet perse als nadeel zien. Ik draai altijd in de nachturen en gebruik zo de warmte van de lampen in mijn voordeel. Hang een 400 watter HPS en je hoeft die plug en grow niet meer te gebruiken. Die kan je misschien elders inzetten bijv, voor het houden van moederplanten ideaal of... de reservebank.

              Heel kort door de bocht moet je makkelijk de 0,5 gr p watt kunnen halen met hps 400 ofwel 2 ons droge wiet. Hoe veel gram dat per plant is ligt aan het aantal planten dat je zet. 400 watt met 4 planten KAN evenveel opleveren als 400 watt met 16 planten, licht = gewicht

              Comment

              • Mogow
                Plantje
                Nieuw Lid
                • Jan 2013
                • 11

                #8
                Re: Vraag verlichting

                Oke bedangkt, ikzal dan zien voor ee 400 hpser, zouje me soms kunnen zeggen hoeveel het ogv kost voor zoeen te laten draaien? Of is dit verschilend?

                Thx

                Comment

                • spacefrog
                  Chronic Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2012
                  • 156

                  #9
                  Re: Vraag verlichting

                  Ga uit van een verbruik van 400 watt plus 100 watt voor je fans etc.
                  500 watt is 0,5 kwh, doe dit x 12 uur per dag = 6 kwh per dag.

                  Stel je wiet staat, ik noem maar iets, 65 dagen; 65 x 6 = 390 kwh
                  390 kwh x 0,23 cent = 89,70 euro

                  Oftewel die stroomkosten heb je er in no time uit. Het voorbeeld is een, jawel, VOORBEELD
                  Check even je eigen stroomtarieven en hoe lang je crop gemiddeld staat in dagen en reken uit.

                  PS dit soort dingen kan je zelf op zoeken staat vaker beschreven links en rechts
                  Last edited by spacefrog; 27 January 2013, 18:42.

                  Comment

                  • beowulf
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Nov 2008
                    • 6495

                    #10
                    Re: Vraag verlichting

                    400 watt in een hokje van 60 bij 90 bij 120? Dan mag je dat nog 's nachts buiten zetten bij vrieskou, die temperatuur gaat sowieso naar 35-40%. Das echt om problemen vragen.

                    Comment

                    Bezig...