Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gedemineraliseerd water of spa blauw ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    gedemineraliseerd water of spa blauw ?

    Korting op 420shop
    hallow,

    Ik ben een weekje weggeweest en iemand die ik ken heeft men plantjes water gegeven. Maar die persoon heeft gedemineraliseerd water gegeven ipv spa blauw. Zou ik nu met een tekort van iets kunnen zitten of zal dit weinig problemen geven ? Ik gebruik wel voorbemeste potgrond.

    #2
    Re: gedemineraliseerd water of spa blauw ?

    Ah joh... Er zijn mensen die hun planten kraanwater geven en nog steeds prima wiet oogsten. (Trouwens, als je op spa-blauw je planten wil grootbrengen, wat voor kratten moet je dan aanvoeren? Of bestel je het per tankwagen?)

    Comment


      #3
      Re: gedemineraliseerd water of spa blauw ?

      maakt weinig uit hoor, je hebt voeding in je grond, spa levert wat mineralen maar niet afgestemd op je plant. Als je al zou kiezen tussen demiwater of spa blauw zou ik de eerste kiezen, en daar een op wiet afgestemde voedingsoplossing aan toevoegen wanneer dat nodig is.
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: gedemineraliseerd water of spa blauw ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Blani View Post
        Ah joh... Er zijn mensen die hun planten kraanwater geven en nog steeds prima wiet oogsten. (Trouwens, als je op spa-blauw je planten wil grootbrengen, wat voor kratten moet je dan aanvoeren? Of bestel je het per tankwagen?)
        Nja. Ik regenwater, met een beetje kraanwater. Hoef je niet af te zuren. Spa blauw daarentegen is ph neutraal. Veel meer werk voor een slechter en duurder resultaat. Hmmm...

        Comment


          #5
          Re: gedemineraliseerd water of spa blauw ?

          Wat een nonsence om flessenwater aan wiet te geven.
          Bij de meeste voeding zijn juist de mineralen in kraanwater meegerekend.

          Anders moet je als compensatie speciale voeding voor zacht water geven. !!
          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

          Comment


            #6
            Re: gedemineraliseerd water of spa blauw ?

            Beetje absynth erbij dan heb je tripwiet

            Comment


              #7
              Re: gedemineraliseerd water of spa blauw ?

              Wat zegt je plant? Als je planten met een tekort zitten zie je dat vanzelf wel aankomen En met kraanwater in NL is niks mis over het algemeen toch.

              Comment


                #8
                Re: gedemineraliseerd water of spa blauw ?

                mijn eerste kweken waren ook alleen uit kraanwater en dat werkte prima.

                Comment

                Bezig...
                X