Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Royal Queen Seed Kit (Starter)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Royal Queen Seed Kit (Starter)

    Korting op 420shop
    Hallo allen, Ik ben Rob en had enkele vraagjes over mijn eerste ervaring met zaadjes in zijn totaliteit.

    Ik heb de laaste dagen veel informatie gevonden en zelfs posts gevonden die de zelfde kits als mij hadden en daaruit veel antwoorden kunnen vinden, Nu is 1 van mijn vragen nog steeds onbeantwoord ik heb de seed kits stappen gevolgt en ging eigenlijk van een luie dakje alleen nu de kap eraf mag en dat ook dus gedaan heb heb ik het gevoel dat het een beetje begint uit te drogen.
    De kluitjes zijn alsnog lichtelijk vochtig maar nu dat ze meer licht nodig gaan hebben moet ik dan nog steeds van de hoeveelheid uitgaan wat op de uitleg van de seed-kit staat?
    Want hier staat niks over bij-wateren tot aan zijn overpot fasen.

    Ik wacht op uw antwoordt en alvast bedankt!

    (Dit is de kit waar ik het over heb http://www.royalqueenseeds.nl/141-seedkit.html )

    #2
    Re: Royal Queen Seed Kit (Starter)

    Dat bakje is leuk voor de eerste 7-10 dagen, maar daarna moeten ze echt in grotere potten denk ik.
    Denk ik .. Want zonder foto's van hoe het er echt bij staat is het natuurlijk gokwerk.

    Ze hoeven niet zo nat te staan, 't zijn geen waterplanten he
    tn_fototoestel.gif
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Royal Queen Seed Kit (Starter)

      Heb nu zojuist 2 foto's gemaakt, heb 1 van de drie alvast overgeplaats naar een tijdelijk groter potje om een beetje te expirementeren in mijn ogen

      IMAG0186.jpgIMAG0187.jpg

      ik heb miniscuul water gedrenkeld omdat ik echt mijn twijfels had, Deze kit kwam met 3 zaadjes maar 10 van die pot stekjes, Ik heb de overgebleven 7 bij elkaar gedaan in 1 grotere tijdelijk potje dit kan geen kwaad toch neem ik aan?

      mvg rob en bedankt voor de reactie.

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      En dat had ik nog een vraag ik heb een tijdelijk hokje geknutseld en moet nog de ventelatie gaten erin maken en de laaste puntjes na lopen dus ik heb voor nu even een fannetje op de 3 plantjes staan zoals u hier op de foto ken zien.
      IMAG0188.jpg

      Ken dit kwaad of is het juist goed om het tijdelijk zo te zetten totdat ik de gaten erin heb? en moet ik gewoon continu de fan aanlaten tijdens het slapen en waneer de lichtjes uitzijn? (Want ik hou 18 uur licht 6 uur donker aan omdat ik dat gelezen had).

      ik hoor graag van u, Mvg rob

      Comment


        #4
        Re: Royal Queen Seed Kit (Starter)

        Ik heb ze op deze manier een nachtje laten staan en 6 uur pikke donker gegeven, Ze zijn eigenlijk niks gegroeid deze nacht terwijl de afgelopen dagen elke nacht wel verschil te zien was, Is dit normaal? Ik ben niet ongeduldig alleen bezorgd


        Ik hoor graag van jullie, Mvg rob


        EDIT:

        Ik heb nu vernomen dat er tussen de 2 blaadjes al 2 andere blaadjes begint te ontwikkelen.
        Even over het hoofd gezien en dus toch vooruitgang.

        Ik wil jullie niet overvallen met teveel vragen maar heb zo'n mijn twijfels over de belichting, Ik heb de forum door gelezen voordat ik deze vraag hier stel maar het doorlezen heeft mij enkel meer twijfels toe gebracht .

        Qua verlichting ben ik er niet helemaal uit, Ik wil graag 1 van mijn plantjes belicht in mijn kastje plaatsen alleen mijn budget licht momenteel slordig laag en wil het niet laten verslonsen (Ik weet het had even van te voren moeten kijken maar moest opeens flink snijden in mijn budget), Ik heb heel veel electra liggen van mijn werk die ik mee naar huis neemt bij het vervangen van verlichting bij klanten en als de oude nog goed is is het zonde om weg te gooien.

        Dus even om er niet omheen te leiden, Wat ken ik het best doen qua verlichting op mijn plant? en het toch betaalbaar te houden?

        Mvg rob
        Last edited by Purefy; 4 February 2013, 12:40.

        Comment


          #5
          Re: Royal Queen Seed Kit (Starter)

          Pas op dat ze niet wegwaaien man..Die fan is nog een beetje overbodig misschien.
          Qua licht moet je denken aan spaarlampen, t-neon of TL bijvoorbeeld.
          Als je 100W aan TL cool white erboven hangt (max 10cm afstand) dan kun je wiet kweken.
          Met halogeen o.i.d. gaat het niet lukken.

          18/6 is goed, zolang die 6 uur donker ook echt 100% donker is.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Royal Queen Seed Kit (Starter)

            Bedankt voor de reactie

            Ik heb nu een nieuwe lamp gekocht, de fans een beetje geregeld, Minimale temp licht nu rond de 22 graden, Max temp 28% (dit is een dag cyclus)

            Vocht licht tusse de 60-70%.

            IMAG0190.jpg

            nog enige tips als je dit zo ziet?

            mvg Purefy

            Comment


              #7
              Re: Royal Queen Seed Kit (Starter)

              Oorspronkelijk geplaatst door Purefy View Post
              Bedankt voor de reactie

              Ik heb nu een nieuwe lamp gekocht,

              nog enige tips als je dit zo ziet?

              mvg Purefy
              wat voor een lamp is het? Bij tl mag ie wel wat lager hangen. Bij HPS hangt ie mooi

              Comment


                #8
                Re: Royal Queen Seed Kit (Starter)

                Het gaat hier om een 400 watt HPS lamp.

                Bedankt voor reactie, Mvg Purefy

                Comment

                Bezig...
                X