Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke lampen passen bij mijn hok??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    welke lampen passen bij mijn hok??

    Korting op 420shop
    Goeie smiddags


    na een ronde gekweekt te hebben had ik bsloten om een nieuw hok te bouwen (ietsjes groter).
    De afmetingen zijn 1.5m bij 1.6m inwendig

    Had zelf al een beetje lopen neuzen tussen de lampen setjes maar er is zo veel te krijgen.
    Mijn oog viel in eerste instatie op de adjust a wing lkkr groot oppervlakte. Qua prijs wat ik in gedachten had kwam de lucilu reflector dichter bij dus vandaag ff rondgebeld maar die kjel zei dat adjust a wing en lucilu reflectors ook maar 1,2m bij 1,2m belichten dus zitten we weer met hezelfde probleem. Nu werd me dan ook gelijk een gavita pro line 1000w aangesmeerd maar die kon ik niet voor de prijs krijgen van 2x lucilu setje haha

    het gedeelte wat belicht moet worden is 1,5m bij 1,2/1,3m (beetj loop ruimte overhouden).
    dus als iemand een goeie tip heeft qua lampen/kappen. Mijn intentie was om 2x 400w op te hangen.

    greetz psy

    #2
    Re: welke lampen passen bij mijn hok??

    1.2 x 1.2 is goed te belichten met 1x 600 als je gek wilt doen pak je 1 x 1000 als je de hoogte hebt
    qua kappen moet je niet bij mij zijn kweek gewoon met hamerslag kappen (financieel ff niet haalbaar anders te doen)
    qua merken blijf ik toch bij phillips al zou ik die nieuwe digitale vsa's wel eens willen proberen
    Het leven van een wietkweker gaat niet over rozen

    Comment


      #3
      Re: welke lampen passen bij mijn hok??

      doe eens gek en knal er 4 x 250 watt in zodat je ook voldoende licht in je uiterste hoeken krijgt!
      je licht word veel beter verdeeld met 4 bulbs van 250 watt vergeleken met 1 x 1000 watt mijn mening.
      meningen hierover verschillen maar ik leg mijn keuze bij 4 x 250watt
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: welke lampen passen bij mijn hok??

        @audiosystemrolla: hier precies hetzelfde probleem qua geld haha vond die lucilu nog lkkr cheap maar dat word hem niet denk ik

        @angel777: dat is ook nog wel een uitkomst dan zal is ff gaan rekenen en doen want jammer genoeg hebben we geen dikke bankrekening voor 2x 600 gavita setje.

        Comment


          #5
          Re: welke lampen passen bij mijn hok??

          adjust a wing medium kap die zou 1,7m op 1,3m belichten...
          Wil je blowen, moet je het zelf growen

          Comment


            #6
            Re: welke lampen passen bij mijn hok??

            ja volgens internet maar heb net ffies gebeld naar de growshop en hij zei dat het effectieve oppervlakte tog 1,2m2 is van de adjust a wing dus dan zou ik er al 2 moeten nemen en dat wrd aardig prijzig vond angel zen id wel goed klinken 4x 250 wat en dan kom ik op dezelfde prijs uit als 2 lucilu 400w setjes dusja keuze is dan makkelijk gemaakt 200w meer voor ong. hetzelfde geld

            thnx voor de reacties ik ben eruit

            Comment


              #7
              Re: welke lampen passen bij mijn hok??

              je kan 1,2x1,2 met genoeg lichtdruk voorzien om optimaal te zijn, wat groter word is niet meer het optimale dus een adjust bestraalt 1,35m op 1,7m

              kijk hier eens http://www.adjustawings.com/ajw_ltips_600.htm
              Wil je blowen, moet je het zelf growen

              Comment


                #8
                Re: welke lampen passen bij mijn hok??

                ok haha begon al een beetje te twijfelen over die growshop sen oordeel want kon beter een 1000w gavita lamp van 450 euro kope volgens die gozer haha mja heb me beslissing eerste bestelling is gedaan

                Comment


                  #9
                  Re: welke lampen passen bij mijn hok??

                  Een 1000 watt lamp moet ook een meter van je plant af, in de meeste hokken gaat dat helemaal niet i.v.m. de hoogte.

                  Comment


                    #10
                    Re: welke lampen passen bij mijn hok??

                    volgens mij ga je 1,5 m2 belichten, dan zou ik het lekker op 2 x 400 watt met een spiegelkap houden.
                    adjust a wing kan altijd nog toch

                    Comment


                      #11
                      Re: welke lampen passen bij mijn hok??

                      Een 1000w is idd pas leuk als je echte hoogte hebt. Bij mij is het 2.46 hoog dus kunnen ze alsnog 1,4m worden maar mij te duur in aanschaf hang ik liever 2x600 ben je goedkoper uit ook.

                      mja
                      1.5x1.6=2,4m2
                      maar we waren er al over uit er komen 4x 250w te hangen kan ik mooi loop paadje maken in het midden en dan 2 kanten dames
                      die ik 2m lang kan laten worden dan knalle met die meuk haha

                      Comment


                        #12
                        Re: welke lampen passen bij mijn hok??

                        Zonde van je ruimte. Die is juist uitermate geschikt voor een 1000W lampje.
                        4x 250 kan ook, maar je levert teveel in qua dieptestraling, ik neem even aan dat je niet gaat scroggen.
                        Met planten van 80cm krijg je al fluff onderin onder 250W.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: welke lampen passen bij mijn hok??

                          Hey QnQ,

                          Het is idd wel zonde van me ruimte want ik heb de hoogte maar die 1000w setjes zijn behoorlijk prijzig dus dat komt wel over een jaartje hou ik me vakantiegeld ook voor apart..

                          Ben deze ronde nog niet van plan te gaan scroggen maar als ik jou kunstjes zie met de scrog vind ik het wel een uitdaging dus dan komen die 250w setjes goed van pas
                          En ik heb ruimte zat dus dan zet ik er gewoon iets meer dat ik meer hoofdbuds krijg en dan gaat het fluffy spul lekker de cake in

                          greetz

                          Comment


                            #14
                            Re: welke lampen passen bij mijn hok??

                            flink toppen
                            HOE MOET IK ONTKIEMEN
                            JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

                            Comment

                            Bezig...
                            X