PH te hoog

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • cohones
    Retired
    • Jan 2013
    • 10

    #1

    PH te hoog

    Korting op 420shop
    Hallo lief aardig volk

    Wat te doen als je plantjes in de voorgroei te hoog PH hebben gehad ?? Ongeveer 1 week lang. Stond op 8.1
    en de EC stond op 0,6 . Is van een vriend die geen PH meter had.
  • HJM
    Wicked Grower
    MemberLucky Member
    • Mar 2010
    • 3714

    #2
    Re: PH te hoog

    Wat was, dat was.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment

    • tvintje
      Plantje
      Nieuw Lid
      • Aug 2011
      • 14

      #3
      Re: PH te hoog

      flushen met ph 5.6 en dan hermeten

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Re: PH te hoog

        Als ze in een badkuip met grond staan is er niks aan de hand.
        Te weinig info dus.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Hujakw
          Expert Stoner
          Member
          • Aug 2012
          • 75

          #5
          Re: PH te hoog

          Hallo cohones,

          Kan volgens mij geen kwaad als je nu maar snel de pH waarde terug brengt. Door de te hoge PH waarde zal de plant wat minder wortels aangemaakt hebben maar dat hersteld snel als de PH waarde weer terug bij 6.5 is.
          Succes!

          Groetjes J

          Comment

          • cohones
            Retired
            • Jan 2013
            • 10

            #6
            Re: PH te hoog

            Ja klopt heeft heel wijnig wortels aangemaakt echt heel wijnig. Bedankt voor de reacties

            Comment

            • Ganjalf_The_Green
              Big Bongmaster
              MemberLucky Member
              • Sep 2012
              • 399

              #7
              Re: PH te hoog

              ik durf het niet met zekerheid te zeggen van planten houden niet heel erg van PH schommeling maar volgens mij als je vanaf nu je water wel goed afzuurt en op 6.0 houdt dat dat wel goed komt.
              Weet je zeker dat weinig wortel aanmaak door dit probleem is? ik weet niet hoe oud je planten al zijn en wat voor grond maar als je lightmix pakt bijvoorbeel die heeft al ph van 5.5 tot 6.5 als ik me niet vergis.
              Als deze plantjes in het begin stadium zijn en je dus weinig water hebt gegeven nog, zal de ph van je grond niet meteen van de 1 op andere dag stijgen naar ph 8.
              Ik denk niet dat flushen een goed idee is, zeker niet met jonge planten omdat ze dan best erg nat staan natuurlijk en je daar vervolgens wel problemen mee krijgt.
              Is het alleen de allereerste week geweest? dan zou ik me niet te veel zorgen maken
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-van-de-straat

              Comment

              • West2010
                Son of the Bong
                MemberLucky Member
                • May 2010
                • 418

                #8
                Re: PH te hoog

                Lightmix is idd best zuur, en dan is het niet zo erg om in het begin een hogere ph te geven.
                Dat compenseert wel
                Maar daarna zoals aangegeven je ph rond de 6.0 te houden

                Comment

                • Steefie
                  Junior Stoner
                  Nieuw Lid
                  • Jun 2009
                  • 18

                  #9
                  Re: PH te hoog

                  gewoon beetje zwavelzuur op je plantje spuiten, dat balanseert het wel weer.

                  Comment

                  • moreweed
                    Exquisite Grower
                    MemberLucky Member
                    • Dec 2009
                    • 5939

                    #10
                    Re: PH te hoog

                    en voor de zekerheid bijvoeren met citroensap en benzoƫzuur (die eerste moet want anders werkt de tweede niet)

                    ook weinig schimmels dan (en..oke.. weinig plant)
                    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                    Comment

                    Bezig...