Condens op de ramen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • lampion
    Senior Stoner
    Member
    • Jan 2013
    • 31

    #1

    Condens op de ramen

    Korting op 420shop
    Hallo!

    Ik heb steeds last van condens op de ramen en word er helemaal gek van weet niet wat ik er nou tegen moet doen. Heb een tent met een afzuigingsventilator staan die aangesloten zit op de koolstoffilter in de tent, ik weet dat het daar door komt. Die moet wel aan staan met name voor de geur, maar daardoor condens op de ramen, wat is nou de beste tip? Volgens mij wordt het wel erger als de lamellen helemaal dicht zijn omdat het dan niet weg kan ofzo...

    Thanks

    Lampion
  • Ikweekniet
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Feb 2013
    • 210

    #2
    Re: Condens op de ramen

    Condens ontstaat, wanneer vocht in de lucht (waterdamp) condenseert op een koeler oppervlak dan dat van de lucht.
    Ik neem aan dat je op zelfde kamer aanzuigt en afblaast?

    antwoord: Ventileren en verwarming aanzetten.

    Hoeveel lampen heb je?

    Gr

    Comment

    • lampion
      Senior Stoner
      Member
      • Jan 2013
      • 31

      #3
      Re: Condens op de ramen

      Ahaaa okey... Ja me raam voelt inderdaad koud aan en de verwarming voelt niet koud aan maar stond wel op - dus die heb ik nu aan gezet hopen dat het gaat werken... Ja dat klopt idd...

      Ik heb een voetventilator nog in de tent, met 1 600 watt lamp.

      Thanks voor reacting

      Lampion

      Comment

      • Ikweekniet
        Wicked Stoner
        MemberLucky Member
        • Feb 2013
        • 210

        #4
        Re: Condens op de ramen

        Vooral ventileren is belangrijk, met verwarming kan je dan zorgen dat je kamer niet teveel afkoelt (je dames houden niet van koude voetjes)
        Komt wel goed, succes!

        Comment

        • lampion
          Senior Stoner
          Member
          • Jan 2013
          • 31

          #5
          Re: Condens op de ramen

          Dankjewel man Ik hoop het ! Hahah Smookze

          Greetzz

          Comment

          • Ikweekniet
            Wicked Stoner
            MemberLucky Member
            • Feb 2013
            • 210

            #6
            Re: Condens op de ramen

            jij ook!!
            heb net van wat gruis beetje zitten zeven heb nu bolletje gekneed die gaat zo de verdamper in

            Comment

            • Ikaros5959
              Elite Stoner
              MemberLucky Member
              • Feb 2013
              • 130

              #7
              Re: Condens op de ramen

              Ik heb dat ook in de kamer waar mijn kweekbox staat. Gewoon s'morgen 5 minuten het raam op een kier en een ventilator op 5 meter van het venster volop lucht buitenpushen.
              Na 10 minuten is alle damp verdwenen. (en er gaat geen reuk buiten want op mijn uitlaatsystemen heb ik een geur neutralizer staan...
              Natuurlijk heb ik IN mijn kweekbox ook een koolstoffilter staan, dus de lucht in de kamer in héél neutraal tot zelfs aangenaam door die neutralizer. (kost 11u en gaat 90 dagen mee)

              Comment

              • Ikweekniet
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Feb 2013
                • 210

                #8
                Re: Condens op de ramen

                Heb je foto hoe je die gemonteerd heb? Is super idee, thanks man!!
                Waar heb je hem gekocht trouwens? Kan het nergens vinden helaas.
                Last edited by Ikweekniet; 22 February 2013, 14:50.

                Comment

                • Ikweekniet
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Feb 2013
                  • 210

                  #9
                  Re: Condens op de ramen

                  Is dat zoiets? (Voor ruimtes tot: 15m² / 38m³ en mobiel gebruik)





                  Lijkt mij wel zeer fijn als die de uitlaat ook nog eens reinigt!!
                  Of kan ik die 70 euro beter in mijn zak houden?

                  Comment

                  • belladonna
                    Guru of all Growers
                    Lucky Member
                    • Aug 2008
                    • 10674

                    #10
                    Re: Condens op de ramen

                    Elke Ochten je raam 15 min open even luchten en je kan je geld in je zak houden

                    Gr
                    God was never on your side..

                    Comment

                    • Ikweekniet
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Feb 2013
                      • 210

                      #11
                      Re: Condens op de ramen

                      Mijn reactie was meer een reactie op Ikaros5959, hij heeft het over een neutralizer van 11 euro voor 3 maanden (1 kweek) daar ben ik zeer geïnteresseerd in...
                      ook hoe hij het heeft gemonteerd
                      Last edited by Ikweekniet; 5 March 2013, 18:32.

                      Comment

                      • belladonna
                        Guru of all Growers
                        Lucky Member
                        • Aug 2008
                        • 10674

                        #12
                        Re: Condens op de ramen

                        Kijk je ok naar het stroom gebruik van da ding voor 3 maanden dan
                        God was never on your side..

                        Comment

                        • Ikweekniet
                          Wicked Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Feb 2013
                          • 210

                          #13
                          Re: Condens op de ramen

                          hahaha oeps

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #14
                            Re: Condens op de ramen

                            Hij verbruikt 3W dus daar ga je niet arm van worden ey ..
                            Of het nut heeft is een ander verhaal, maar dan gaan we erg offtopic, het ging hier over condens op de ramen.

                            Als je condens hebt, zoals Bella en vele anderen hierboven zeiden, de ramen open zetten.
                            (Dat kon je echt niet zelf verzinnen lampion?)
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • lampion
                              Senior Stoner
                              Member
                              • Jan 2013
                              • 31

                              #15
                              Re: Condens op de ramen

                              Hahah ...

                              Ja QnQ
                              Kon k wel zelf verzinnen , maar die afZuiging maakt natuurlijk tering herrie dus vandaar leek me dat niet zo handig maar dan zet ik um een kwartier uit met raam open maar heb ook enkele ramen dus ik denk dat t daar ook door komt.

                              Maar we gaan kijken of t gaat lukken na het raam open zetten want had er nog last van ook met verwarming aan enzoo..

                              Greetz

                              Lampion

                              Comment

                              Bezig...