Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kan een plant tot aan de oogst in stekgrond blijven staan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    kan een plant tot aan de oogst in stekgrond blijven staan?

    Korting op 420shop
    kan een plant in stekgrong blijven staan tot aan de oogst?

    gr van een groentje

    #2
    Re: kan een plant tot aan de oogst in stekgrond blijven staan?

    Neen.

    Comment


      #3
      Re: kan een plant tot aan de oogst in stekgrond blijven staan?

      In prencipe zou het moeten kunnen maar de voedings schema's zijn gebasseerd op normale grond. Je zal je dames meer voeding moeten geven maar hoeveel meer is de vraag. Als de mogelijkheid er is zou ik gewoon overpotten is een betere oplossing kan je gewoon het voedingsschema volgen. Is dit je vraag omdat ze al in grote potten met stekgrond staan? dan zouje je aarde op 1 of andere manier moeten opwaarderen ofsow maar daar heb ik geen verstad van..

      greetz psy

      Comment


        #4
        Re: kan een plant tot aan de oogst in stekgrond blijven staan?

        ja ze staan al in potten van 12 l met stekgrond, zal ze dan maar over potten wanneer doe ik dit het beste?
        de dames zijn nu 13 en 17 cm. niet meer lang wachten denk ik of wel?

        nog een vraagje, als je zaadjes ontkiemd zijn en je wil ze zaaien maak je de grond op voorhand goed nat of gewoon vochtig?
        er zijn maar 2 van de 5 planten uit gekomen ik had de grond niet echt nat gemaakt gewoon wat vochtig.

        gr en thanks voor de reactie

        Comment


          #5
          Re: kan een plant tot aan de oogst in stekgrond blijven staan?

          nat maar niet zeiknat. Fingerspitzengefuhl , is wat moeilijk te kwantificeren... doe anders voorkiemen tussen natte watten ofzo.

          Stekgrond kan je best gebruiken maar :
          - er zit vaak veel zand in, dat klinkt na verloop van tijd flink in en bemoeilijkt dus de drainage van je pot
          - er zit nauwelijks tot geen voeding in, dus je moet echt stevig en nauwkeurig bijvoeden
          - de marge voor fouten met voeding is klein, want stekgrond zal niet zoveel buffercapaciteit hebben als "normale"aarde -whateve that may be-

          In feite maakt het weinig uit : het medium waar je plant in staat is oor de stevigheid, ze moet houvast hebben qua wortels enzo. De soort en hoeveelheid zijn wel belangrijk maar niet alleszeggend : als je compenseert kan je kweken in heel kleine potjes gevuld met elk materiaal wat maar een beetje water vasthoudt.

          Het makkelijkst is overpotten naar een bemeste potgrond, lekker ruim bemeten doen ze het dan prima.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: kan een plant tot aan de oogst in stekgrond blijven staan?

            thanks voor de tips hier kan ik effe mee verder

            Comment


              #7
              Re: kan een plant tot aan de oogst in stekgrond blijven staan?

              Oorspronkelijk geplaatst door Ikweekniet View Post
              Neen.
              Ja dus. Of denk je dat die er halverwege uit springt?

              Comment

              Bezig...
              X