Scroggen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Dylero
    Wicked Stoner
    MemberLucky Member
    • Sep 2011
    • 280

    #1

    Scroggen

    Korting op 420shop
    Hello Medegrowers,

    ik wil in de nabije toekomst eens een scrogjekweekje starten.
    De bedoeling is dat ik 4xNeville haze in 25 a 30L potten ga grootbrengen, en zo het netje hopelijk vol krijgen.
    de setup is 600watt Hps ( dimbaar tot 400 watt) in een opp. van 1mx1mx2m


    ik wil graag weten waar ik aan begin dus zijn er zijn een paar dingen die ik me afvroeg:
    Wanneer de timer op 12/12 te zetten, is dat effectief pas wanneer het net volledig vol is gegroeid, of iets ervoor al (omdat dit een soortje is wat nogal doorgroeit de eerste weken van de bloei) ?
    het netje op ongeveer 30cm ? en betreft het sativa dominant soortje zijn er dingen waar ik beter dien op te letten ?

    andere tips ook altijd welkom natuurlijk.

    Gr

    Dy'
    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: Scroggen

    Als ze 5cm onder het net staan kan de lamp op 12/12.
    Het gaas (geen net) mag op 35cm.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Dylero
      Wicked Stoner
      MemberLucky Member
      • Sep 2011
      • 280

      #3
      Re: Scroggen

      ok tnx Q ,

      verder nog, maak ik mij een beetje zorgen, klopt het dat sativa dominant soortjes minder afhankelijk zijn van de lichturen om in bloei te gaan en dat de temp ook een grote rol speelt.
      gezien die zomermaanden dat er aankomen weet ik dat ik temp probs ga hebben, wss zal het in de donkerperiode ook nog zo een 22-24°C zijn, als ik de lamp snachts laat bollen en de donkerperiode overdag hou,

      iemand enige mening hierover ?
      2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

      Comment

      • General
        Senior Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2012
        • 919

        #4
        Re: Scroggen

        Oorspronkelijk geplaatst door Dylero
        ok tnx Q ,

        verder nog, maak ik mij een beetje zorgen, klopt het dat sativa dominant soortjes minder afhankelijk zijn van de lichturen om in bloei te gaan en dat de temp ook een grote rol speelt.
        gezien die zomermaanden dat er aankomen weet ik dat ik temp probs ga hebben, wss zal het in de donkerperiode ook nog zo een 22-24°C zijn, als ik de lamp snachts laat bollen en de donkerperiode overdag hou,

        iemand enige mening hierover ?

        Kunnen er dan idd iets langer overdoen om in bloei te gaan onder 12/12 ja. Maar je kan het moeilijk kouder maken dan dat het is he

        mobile message

        Comment

        • Dylero
          Wicked Stoner
          MemberLucky Member
          • Sep 2011
          • 280

          #5
          Re: Scroggen

          ah ok iets langer maar ze zullen wel in bloei gaan dan ?, iets langer wachten maakt mij ni uit ik zal ze wel laag houden met de scrog
          ik ben nogal fan van de sativa soortjes, en het zal mijn 3de ronde zijn dus ik vind dat het tijd is
          2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Re: Scroggen

            Ze zijn minder afhankelijk van de licht-uren voor de groei.
            In bloei gaan ze echt wel als je de zon op 12/12 zet.
            Ze kunnen wel veel langer doorgroeien daarna.

            Ik draai altijd 's nachts, dat heeft bijna alleen maar voordelen in elk seizoen.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • Dylero
              Wicked Stoner
              MemberLucky Member
              • Sep 2011
              • 280

              #7
              Re: Scroggen

              idem , zal leuk projectje worden
              2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

              Comment

              • Bubba J
                Ultra Grower
                MemberLucky Member
                • Sep 2010
                • 2376

                #8
                Re: Scroggen

                Pro of Con?

                Wachten tot je goed boven het net zit en dan binden + op 12/12 zetten ?

                greetz
                sigpic

                Comment

                • jeroentj
                  Plantje
                  Nieuw Lid
                  • Nov 2012
                  • 12

                  #9
                  Re: Scroggen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dylero
                  ok tnx Q ,

                  verder nog, maak ik mij een beetje zorgen, klopt het dat sativa dominant soortjes minder afhankelijk zijn van de lichturen om in bloei te gaan en dat de temp ook een grote rol speelt.
                  gezien die zomermaanden dat er aankomen weet ik dat ik temp probs ga hebben, wss zal het in de donkerperiode ook nog zo een 22-24°C zijn, als ik de lamp snachts laat bollen en de donkerperiode overdag hou,

                  iemand enige mening hierover ?


                  mijn plantjes staan nog kouder .ongeveer 10 a 15 graden met ventilator en maar 23watt spaarlamp . bedoeling is moeder of stekjes te leren kweken .moeder of stekjes zouden laten buiten in bloei gaan .

                  plant met 23watt en ventilator is er om stekken te maken /leren maken
                  Last edited by jeroentj; 18 March 2013, 10:36.

                  Comment

                  • Dylero
                    Wicked Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2011
                    • 280

                    #10
                    Re: Scroggen

                    Pro of con tov wat ?
                    2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                    Comment

                    • Bubba J
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Sep 2010
                      • 2376

                      #11
                      Re: Scroggen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dylero
                      Pro of con tov wat ?
                      Hoe QnQ doet, 5cm onder net ect...
                      sigpic

                      Comment

                      • QnQ
                        Godlike Grower
                        Lucky Member
                        • Sep 2010
                        • 26093

                        #12
                        Re: Scroggen

                        Met Sativa's zou ik ze al op 12/12 zetten als ze nog onder het net zitten, anders kom je ruimte te kort misschien.
                        50/50 indica/sativa's ook trouwens. Mgoed.. er is geen scrogwet, doe wat je goed lijkt eh, dat doe ik ook.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment

                        • Bubba J
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2010
                          • 2376

                          #13
                          Re: Scroggen

                          Yes zowiezo, nu ik dacht dat je specifieke reden had, soit happy smoker
                          sigpic

                          Comment

                          • Dylero
                            Wicked Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Sep 2011
                            • 280

                            #14
                            Re: Scroggen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Bubba J
                            Hoe QnQ doet, 5cm onder net ect...
                            euhm ja geen idee zal eerste keer scrog zijn en eerste keer een sativa zijn, maar ik maak me wel wat zorgen om met 4 planten die M² vol te krijgen als ik het al in bloei zet vooraleer ze zelfs het net bereikt hebben.
                            maar aan de andere kant ja hij heeft een shitload aan ervaring dus het zal wel geen gezever zijn
                            2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                            Comment

                            Bezig...