Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Led lampen doen of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Led lampen doen of niet?

    Korting op 420shop
    Hey

    Ik wil led-lampen gaan gebruiken in een complete tent, kost 500 euro voor een kleine tent 90 x 90 x170.. En dan 150 watt

    IS de ledlamp goed genoeg? wat zijn de opbrengsten? is het waar dat de 150 watt evenveel opbrengt als de 400 watt hps lamp?

    Danku voor de informatie alvast.

    Richard

    #2
    Re: Led lampen doen of niet?

    Zover ik weet is led het nog net niet, hps beats

    gr

    Comment


      #3
      Re: Led lampen doen of niet?

      Niet.
      Nee dat is niet waar.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Led lampen doen of niet?

        Vertel. Is

        Comment


          #5
          Re: Led lampen doen of niet?

          Een led van 150watt haalt het niet bij een HPS van 400watt. In het micro kweekverslagen-gedeelte vind je wel een aantal geslaagde kweekjes onder led, o.a. van bodos (bvb http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-nieuwe-kansen ). Maar bodos gebruikt 480watt aan led, dus als het voor het stroomverbruik is moet je het niet doen.

          Comment


            #6
            Re: Led lampen doen of niet?

            Onder 150W led kun je best 100 gram wiet halen als het niet teveel tegen zit, maar met dezelfde omstandigheden haal je 300 gram onder een 400W vandaan.
            Stel dat het wat tegen zit, moet je nog wel 200 gram onder die hps vandaan kunnen halen.

            Reken eens uit wat je nodig hebt per 14 weken, dan heb je een idee wat je streefgewicht is.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Led lampen doen of niet?

              Ben ook eerste gestart met led-lampen. Forse investering en flink veel lawaai. Had het gevoel dat planten stilstonden in de groeifase.
              Nu HPS en dat is tenminste kweken.... zit nu met 2 led investeringen....zal dat als leergeld bekijken zeker...

              Comment


                #8
                Re: Led lampen doen of niet?

                Er is best te kweken op led ,maar verwacht geen mega oogsten .Het is geen HPS !!
                Ik weet niet onder wat voor led je wil gaan kweken maar ik zou me wel maar effe in verdiepen ,er zijn meer slechte led kweeklampen op de markt dan goede.
                Let op de kleuren die erin zitten en dat je de verlichting pakt met de 3 watt lampjes ,die hebben net wat meer diepte straling dan de 2 watt.
                Led's grow !

                Comment

                Bezig...
                X