Ik heb Zaailingen......en nu?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Bouncer
    Junior Stoner
    Nieuw Lid
    • Feb 2013
    • 19

    #1

    Ik heb Zaailingen......en nu?

    Korting op 420shop
    Beste iedereen.

    Ik heb nu zaailingen van 1 a 2 dgn oud.
    Ik heb ze in een ds120x120x180 met een lamp van 600w
    grootgebracht.

    Dit heb ik gedaan met promix aarde die ik heb natgemaakt
    met wortelstimulator. Vervolgens heb ik er plastic overheen gedaan tot
    dat ze uitkwamen.
    Ze stonden onder een lichtregime van 24 uur.

    Is dit nu nog steeds de bedoeling, of moet het al anders.
    Moet ik ze nu water met of zonder voeding geven.
    Het schema van mijn voeding zegt van wel in de eerste week.
    Wanneer gaat die week in? Na het overpotten?

    Ik heb uren gezocht, maar ik kan niets vinden waar ik deze info kan verkrijgen.
    IK doe dit voor het eerst, dus ik ben nog maar een noob wat dat betreft
    (niet qua roken hahaha)

    Wie kan mij helpen???

    Gr Bouncer
  • FlintStoned
    Banned
    • Oct 2012
    • 5580

    #2
    Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

    Ik neem aan dat de promix is voorbemest voor 3 weken dus de eerste 3 weken hoef je zeker niet te voeden. Lamp kan op 18/6 zolang je wil groeien. Als je ze in bloei wil zetten ga je naar 12/12. Het groeit dan nog een week of 2 a 3 op 12/12 vooral de echte zichtbare bloei begind. Vanaf moment dat ze in bloei staan, dus witte pistels uit de toppen maken (niet uit de oksels, dat is voorbloei) ga je de bloeiweken tellen. Dit zijn ook de weken in je schema. In het schema staat het eerste stuk dus niet.

    Comment

    • Bouncer
      Junior Stoner
      Nieuw Lid
      • Feb 2013
      • 19

      #3
      Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

      Beste FlintStoned:

      Kort samengevat dus, ook al zijn ze nu 1 a 2 dgn boven, ik moet nu dus beginnen met het 18/6 regime??
      Ze staan idd in een klein potje met promix, maar daar heb ik maar 1 zak van.
      Ik neem aan dat de persoon bij wie ik het gekocht heb, dat dus bedoelde voor in de kleine potjes.
      Ik heb nu 11ltr potten staan, en heb 4 zakken met batmix.
      Zit daar nu juist veel of weinig voeding in??

      Ik zal wat fotos maken en uploaden

      alvast bedankt!

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      foto (4).jpgfoto (5).jpgfoto (6).jpgfoto (7).jpgfoto.jpg

      Ik wil graag commentaar, ik wil mezelf als maar beter maken!

      Comment

      • moreweed
        Exquisite Grower
        MemberLucky Member
        • Dec 2009
        • 5939

        #4
        Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

        batmix is een rijk mengsel, te sterk voor je zaailingetjes dus daar zou ik nog een tijdje mee wachten.
        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

        Comment

        • Bouncer
          Junior Stoner
          Nieuw Lid
          • Feb 2013
          • 19

          #5
          Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

          Oorspronkelijk geplaatst door moreweed
          batmix is een rijk mengsel, te sterk voor je zaailingetjes dus daar zou ik nog een tijdje mee wachten.
          Dank voor je info, gezien mijn fotos en grond die ik heb, wanneer zou jij beginnen met overpotten? En wanneer kan ik het beste overstappen op Batmix?
          Ik wil nl niet twee keer overpotten, of mogen de zaailingen nog lang in dit kleine potje blijven staan....

          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

          Ik heb hier de fotos van mijn tent, en tevens de fotos van mijn kindjes van ongeveer 3 dgn oud!!
          Moet ik ze water geven of pas bij het overpotten??


          foto (8).jpgfoto (9).jpgfoto (10).jpgfoto (11).jpgfoto (12).jpg


          De lamp hangt nu 60cm boven het bladerdek, en ze staan op 18/6
          Afzuiger springt alleen aan bij 30C
          Ventilator staat nog uit.

          Ik denk eraan om een net te kopen, en hoe hoog kan ik ze laten worden
          in deze tent van 180cm hoog, ik begreep dat ze nog doorgroeien in de bloei??

          Ik houd iedereen op de hoogte door mijn fotos netjes te posten
          Ik hoor graag van iedereen, ik denk zelf dat ze er redelijk goed bij staan nu, of heb ik dat helemaal
          verkeerd??

          Ik ga der ff eentje smoken terwijl ik wacht op positief kritiek!!

          Greetz Bouncer

          Comment

          • francisp
            Grower
            MemberLucky Member
            • May 2012
            • 685

            #6
            Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

            Afzuiger zou ik toch regelmatig laten aanslaan. De plantjes hebben verse lucht nodig.

            Comment

            • Bouncer
              Junior Stoner
              Nieuw Lid
              • Feb 2013
              • 19

              #7
              Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

              Mijn zaailingen van 4 a 5 dagen oud!
              Please comment!

              foto (14).jpgfoto (15).jpgfoto (16).jpg

              Comment

              • Bouncer
                Junior Stoner
                Nieuw Lid
                • Feb 2013
                • 19

                #8
                Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

                foto (17).jpgfoto (18).jpg

                Dat zijn de foto's van vandaag!!!

                Aangezien veel mensen dit lezen, hoop ik ook op veel tips
                het is tenslotte mijn eerste keer!

                Er is wel gezegd eerder in deze topic dat ik moet wachten met
                batmix omdat deze te sterk zijn voor de zaailingen.
                Kan iemand mij vertellen hoe lang???

                Ik post morgen weer een fototje!

                GR

                Comment

                • moreweed
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2009
                  • 5939

                  #9
                  Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

                  zet dat antieke Doe Maar-hitje nog eens aan zou ik zeggen : "Nederwiet".

                  twee zinnetjes zou ik echt opslaan en op een stil plekje nog eens nader bestuderen :

                  "Het plantje weet zelf wel het beste
                  Wanneer het op moet komen
                  Dus laat maar gaan
                  Dat gaat wel goed"

                  en

                  "En dan nu geduld
                  Rustig op laten komen
                  Het plantje is nog klein
                  Bemoedigend toespreken dus"

                  Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                  Comment

                  • Weedjewel
                    Special member
                    Lucky Member
                    • Nov 2010
                    • 808

                    #10
                    Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

                    "Het plantje weet zelf wel het beste
                    Wanneer het op moet komen
                    Dus laat maar gaan
                    Dat gaat wel goed"

                    en

                    "En dan nu geduld
                    Rustig op laten komen
                    Het plantje is nog klein
                    Bemoedigend toespreken dus"
                    En foto's maken vlak voordat het licht aangaat, of uit is gegaan!

                    Comment

                    • peelaert
                      Retired
                      • Feb 2013
                      • 38

                      #11
                      Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

                      Ik heb mijn zaadjes laten uitkomen in batmix, heb mijn zaailingen ook vanaf ze boven de grond gekomen waren. Voeding gegeven. Is ook wel mijn eerste keer, maar ze doen het toch zeer goed, tenminste als ik ze niet verzuip in water

                      Comment

                      • tomjonko
                        Bong Master
                        MemberLucky Member
                        • Nov 2010
                        • 319

                        #12
                        Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

                        Heey maat,

                        Beter een verslagje maken bij "kweekverslagen"
                        Enne beetje updaten he.
                        Kan ik je zo beetje volgen, scheelt op en neer rijden

                        Succes!
                        "Vier uur Jointjedraaien. Dat zouden meer mensen moeten doen!"

                        Comment

                        • Ikaros5959
                          Elite Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Feb 2013
                          • 130

                          #13
                          Re: Ik heb Zaailingen......en nu?

                          Heb toch ook mijn zaailingen van enkele dagen oud onmiddellijk in batmix overgezet, en geen enkel probleem. Makkelijk omdat je de eerste 6 weken niks moet bijvoederen, buiten water geven. Nooit ook maar één teken van overbemesting gezien hoor.
                          En hier zijn m.i. veel mensen die onmiddellijk op batmix starten...

                          Comment

                          Bezig...